Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Når begynner jula for dere...er det den 23 eller før...og til hvor lenge...nyttårsaften? Tenker på annen hver jul samvær....hvor mange dager? Og hvordan blir det med dagene deretterda? Si at man har samvær fra 23 til den27...åsså er det egentlig helgen din som kommer rett etter...skal man ha den også da eller blir den den andre sin? Uff kjempe forvirra jeg... noen som kan dele litt ærfaringer på dette området?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har skrevet avtale om å dele jula. Lillejulafta til julafta formiddag + 2. juledag hos 1 foreldre, og julafta + 1. juledag hos 1 foreldre. Veit jo ikkje korleis dette vil fungere i praksis, men skal i alle fall forsøke. Nyttårsaften blir hos den foreldren som ikkje har ungene på julafta. I år skulle visst x'en jobbe, så ungene blir hos meg i jula og han nyttår. Nøyaktig kva dager dei skal til han, må vi se på når vi veit nærmere kva dager han jobber. Eg pleier alltid å ta ut ferie i jula, så da blir vi ganske feksible egentlig. Slike helligdager kommer utenom samværshelger hos oss, så noen år blir det nok litt flytting fram og tilbake for å komme inn i samværet igjen. Vi har 50/50 samvær.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 På familievernkontoret anbefalte de oss å dele juleferien slik: Fra siste skoledag fram til 2. eller 3. juledag, og fra 2. eller 3 juledag til første skoledag etter ferien. Vet at noen bruker å låne barna noen timer på juleaften, eller feirer juleaften på lillejuleaften. Heldigvis har ikke dette blitt aktuelt for oss.. her kommer barnefar på besøk til oss for å feire, så har han barna et par dager i mellomjula.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Når vi bur nær hverandre skal vi ha følgende jul- og nyttårssamvær: 22/23 til 27/28 og 27/28 til 1 januar. Dersom vi bor på hver vår kant av landet har vi avtalt at vi har sammenhengende annen hvert år, frå 22/23 des. til 1 jan.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Her har vi delt slik at den ene har samvær fra lille julaften til 3. juledag. Så har den andre samvær fra 3. juledag til 3 nyttårsdag....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Glemte å si at dette er uavhengig av samværshelger. Ferier og helligdager går forran vanlig samvær....
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har jo ikke bodd fra hverandre så vet ikke åssen dette blir i praksis i årene framover, men vi har lagd avtale og der er det ikke så nøye med antall dager og sånt i ferien. Hvor lenge de er hos hver familie avhenger f.eks. når det er billigst å reise hjem. Den her julen blir jo spesiell siden jeg ammer, og det er "svigers" sin tur til å få besøk av barnebarna. Så da drar vi alle 4 dit, og reiser hjem i romjula. Barnefar skal utenlands den 31. des, så da har jeg barna og får mest sannsynlig besøk av mamma'n min. Påsken og julen 08 drar jeg og barna til moren min...barnefar blir nok invitert med, så han får bestemme hva han gjør. Datoene blir bestemt når jeg (vi) bestiller billetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå