~falck~ har fått baby! Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Vi har et barn på 21 mnd som er alt for oss:) Og nå er vi så heldige at vi venter nummer 2 også) Saken er den at vi sliter med nattesøvnen! Vi er svært avhengig av å få god nattesøvn noe vi alltid har fått inntil nå... - Altså ikke barnet, men vi foreldrene som sliter... Hun er så flink å sovner i sin egen seng hver kveld og er glad i senga og rommet sitt:) Men hver natt kommer hun tusslende inn til oss. Helt ok og bare kos det altså - sånn på mårra-kvisten, men hun kommer alt fra ved midnatt til 3-4 om natta. Hun krabber opp i senga og skal ligge i midten:) Klart dette er kos, men etter hun har inntatt senga får ikke vi sove mer - hvertfall ikke sånn som vi burde. Hun er urolig om natta og det merker vi godt. Jeg er redd for magen som vokser og trenger mye plass. Mannen min er også som meg og trenger mye og god nattesøvn for å kunne fungere på jobb. Hun har nå holdt på med dette siden vi slutta med sprinkelseng ( for ca.4mnd siden) og det ligger vel kanskje i barns natur å søke sine foreldre om natta når de våkner.?.. Nå har vi kommet frem til det, at for å bedre nattesøvnen vår skal hun få en junior seng plassert inne på vårt soverom hvor hun kan ligge om natta når hun kommer! For jeg er overbevist om at hvis hun kommer inn til oss fordi hun føler seg utrygg vil det være ok så lenge hun får sove i samme rom som oss. Å kosen kan vi utsette til morgenkvisten mener jeg. Kosen er selvfølgelig viktig, men kan vente sånn at vi får sove ut alle sammen... Er det greit/ok å gjøre det sånn tro? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Vi bruker å ha en madrass og ekstra dyne liggende under sengen som vi drar frem i slike tilfeller. Da er litt av stasen borte og barnet bruker å finne ut at sin egen sengn er best.
It's all about me Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg synes dere bare forskyver problemet foran dere ved å gjøre det på den måten. En på 21 mnd skal fint sove alene på rommet hele natten, det har både barnet og foreldrene godt av. Og jo lengre dere venter med å ta tak i det, jo vanskeligere blir det. Så jeg hadde heller brukt noen netter på å venne henne med å sove i sin egen seng hele natten. Bær henne rolig inn til seg selv igjen når hun kommer til dere, og gjør det helt til hun ikke kommer tilbake. Mulig det tar noen netter og at dere må gå inn hunder ganger, men på sikt er det til det beste.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 enig med intensity. Tror heller det er for kosen og av gammel vane enn at hun er utrygg. Man skal ikke tenke det værste bestandig. Lei henne inn i egen seng igjen. Når babyen kommer blir det bare til at HELE familien vokner hver gang babyen vokner, og da får dere lange dager.. Lykke til:-)
NoDoubt Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Slenger meg på Intensity way! Mye bedre å bli kvitt uvanen nå før babyen kommer! Blir nok alt fra 1-4 netter med "kamp" før ting er med normalen igjen!
~falck~ har fått baby! Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for svar jenter:) Vi får se hva vi gjør... Er liksom mest plassen i senga som er problemet og kanskje ikke så mye at hun kommer inn til oss... Hun er et veldig tillitsfullt og fornøyd "vesen" og jeg føler at hvis hun kommer inn til oss pga. utrygghet og evt. mareritt at det er hjerterått å ikke la henne være sammen med oss. Så vi får prøve oss litt frem.. Men jeg forstår at hvis vi lar henne komme kommer hun til å gjøre det hver natt. hmmm, ikke lett med små barn. Men gud så mye kos!:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde hatt en liten madrass i nærheten hun kan ligge på. Ikke en hel seng, da står den der så innbydende og venter på henne.
*Ulrikke* Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde nok brukt en madrass til dette - ikke kjøpt en ekstra seng til henne! Da avviser dere henne ikke, men dere gjør det heller ikke fullt så innbydende! Når det er sagt, så ville jeg nok valgt å ta "kampen" nå... Men du må jo være forberedt på noen fryktelig dårlige netter i noen dager...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Har hørt andre med det samme problemet, som rett og slett har hatt en ekstra madrass på barnets rom, som de legger seg ned på til barnet har sovnet igjen. Da føler barnet seg trygg, samtidig som det venner seg til, at det skal være på sitt rom. Dersom hun fortsetter å komme inn til dere om natta når babyen kommer, kan det jo være at hun vekker babyen - og da er dere kanskje like langt mtp nattesøvnen... Uansett - lykke til med den metoden dere velger.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Synes det hørtes ut som en god løsning jeg, hvis hun godtar det:) Avhengig av søvn som gravid vet du!!
bee* Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 dte er lurt å ta det nå så ikke jenta deres føler å bli kasta ut av rommet av den nye babyen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå