Gå til innhold

Har jeg virkelig ikke krav på hjelp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet jobben min mens jeg var i mammapermisjonen min. Mens jeg var gravid gikk jeg sykemeldt pga kraftig bekkenløsning. Jeg måtte da søke om arbeidsledighetstrygd, men fikk avslag siden det meste av lønnen den siste 3 årene var statlige penger..

Jeg tjente ikke nok i løpet av den første tiden før jeg ble sykemeldt til og få arbeidsledighetstrygd.

Syns dette er helt forferdelig! Jeg prøver virkelig og få meg jobb, men det er jammen ikke lett... måtte ta ut jenta mi fra bhg slik at vi kunne få kontantstøtte og leve på i tillegg til min manns lønn.

Hva gjør jeg nå??? Har jobbet litt som vikar, men får aldri jobber som varer mer enn 2 dager... og slik kan jeg ikke fortsette!

Jeg har sikkert sendt 20 søknader de siste halvåret, men får ikke napp..

Er det virkelig slik at jeg ikka har krav på noe fra nav når jeg ikke får jobb??

Sliter litt nå ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det trodde jeg også, men fikk likevel avslag siden jeg fikk lønna mi gjennom staten. Tjente jo faktisk godt også, så og gå fra full lønn til absolutt ingenting er helt utrolig.... og jeg sliter med og få jobb!!

Skrevet

skal jo ikke spille noen rolle om du er lønnet av staten, enten som vanlig lønn eller sykepenger. Tror heller det at du ikke fikk arbeidsledighetstrygd pga du var sykemeldt, da kan du jo ikke ta jobb, som er en forutsetning for å være arbeidssøker.

Men ring og hør med NAV, det kan jo skje feil der også:-)

Skrevet

Desverre så er det sånn at permisjons pengene ikke blir med beregna i dagpenger, eneste unntaket er om du allerede har tjent deg opp nok de 3 siste åra, så kommer permisjons pengene på toppen. Utrolig kjipt er det. har lagt i krangel med nav selv om akkurat det.

Men uansett så må du ikke miste håpet. Jeg fikk skaffa meg en vikar jobb(eller 3 rettere sagt) ved å gå personlig inn med søknad. Gikk inn til rektor her på skolen med søknad som ringevikar, fikk 3 faste vakter i uka med en gang. Du må være pågående. Gå inn personlig, be om å få snakke med dagligleder eller eier....ikke gi deg... Vet det er utrolig kjipt å gå uten jobb, men det blir din tur snart, men ikke mist håpet...

Skrevet

jeg var sykemeldt før jeg gikk i permisjon, og mistet da jobben... så jeg var ikke sykemeldt når jeg søkte om arbeidsledighetstrygd..

Skrevet

Hvis jeg skjønner rett nå, så blei du sagt opp i permisjonstiden????

Hvis så er tilfelle, så få en time hos en saksbehandler hos NAV, for de har ikke lov å si opp personer som er i permisjon...

Skrevet

bedriften jeg jobbet i gikk konkurs, eller ga opp alt rett før konkurs, så det var svært lite og gjøre med... ble bare sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...