mammatilOliverogMarkus Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 har en liten en som begynner å bli så urolig på kveldene og ikveld prøver vi ut ny rutine for å få han til å sovne før... har til nå ikke fått han til å sovne før i elleve-tolv tiden. Og han har også brukt maten som kos til å sovne om kveldene. Han er ikke noe glad i smokken, og jeg lurer på hvordan dere med barn som ikke liker smokk gjør det i forhold til legging og å få babyen til å sovne av seg selv... uten for mye skriking vel og merke... Har en på 2.5 år fra før, men han tok smokk og det hjalp igrunn på litt. Nå skal vi gi han mat kl ni på soverommet, og legge han... Og sovner han ikke blir det vel skytteltrafikk ut og inn av soverommet. Jeg er ikke noe for å bare la han skrike når han er så liten. Spennende å se hvordan det går, men regner med han ikke er enig i å ligge alene på rommet enda... Han får mm på flaske, for jeg ammer ikke. Fint om noen har tid til å svare meg, ålreight å høre andres erfaringer... Spesielt fra de som har barn som ikke bruker smokk
mammatilOliverogMarkus Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2007 dytter litt jeg da...
Gjest Ut på tur Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har lest at frem til de er 3 mndr så er de vanskelig å styre og man skal først og fremst gi dem trygghet og kos ikke oppdragelse, selv om man selvfølgelig skal snike det inn Jenta vår roa seg ved å få 20-40 ml mme, hun var rett og slett kjempe sulten.
sofi 81 Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Hei. Har en gutt på 5 mnd som aldri har tatt smokk. Har faste rutiner på kvelden. Samme tid hver kveld. Legger han på soverommet hvor han ligger å snakker litt til bamsen før han sovner av seg selv. Til å begynne med måtte vi legge han og ta han opp når han begynte å skrike, men det tok ikke lang tid før det gikk fint av seg selv. Ble litt rotete..
Marolla Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Jenta mi sovnet ikke før tidligst 22 på kvelden frem til hun bikket 4 mnd. Nå tar hun kvelden klokka 20, om ikke før. Du kan jo kanskje ha som en regel at hun ikke skal ut av rommet etter leggetid og bare ha dempet belysning, men jeg hadde ikke latt henne gråte.
lillegull:) Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 min er også 2,5 mnd og vi har hat rutine helt siden vi kom hjem fra sykehuset.. i begynnelsen la vi han når vi la oss, men etterhvert ble han grinete og sutrete på kvelden så vi begynnte gradvis å legge han tidligere.. det har gått greit.. han ligger som regel å sutrer litt , finner ikke helt roen(vil gjerne sove ved puppen) men de to siste dagene har det gått kjempefint:) han er i seng til åtte og det virker som om det er fin rytme for han.. blidere om dagen er hanogså:)lar han ikke ligge å gråte, da går jeg inn å trøster og stryker forskiktig på han.. noen ganger tar han smokk, men ikke veldig gla i den. begynner han å hyle tar jeg han opp å roer han på armen, men går ikke ut av rommet.. synes de skal føle seg trygge, det er viktig. leste et sted at istedet for å fly ut og inn av rommet for å trøste skal man heller sette seg litt ved senga til babyen.. ikke nødvendigvis ta på de, men vise at du er der. om man flyr mye ut og inn blir de forstyrret av det også ble litt langt dette da, og finnes jo ingen fasit.. men blir de overtrøtte sovner de ikke ihvertfall:) lykke til.
heldigec Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Prøv å legge ham tidligere og gi evt flasken i sengen. Dette kan du plukke bort senere. Rundt 3 mnd alder pleier det å gå seg mer til. Ikke gi opp å prøve smokken. Min tok den plutselig etter 3 mnd! - og nå går alt så meget bedre :-) (ta bare en liten pause i prøvingen)
babyboyღaug07 Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Vi har en gutt på 2,5 mnd og for förste gang ikveld sovnet han uten skriking og uten at vi måtte gå inn til han 1000 ganger! Håper at det varer for å si det sånn... Vi begynte tidlig å legge han kl 21.00 men så viste det seg at han var trött så nå legger vi han 19.30-20.00. Han kan ligge der i over en time för han sovner noen ganger.. de gangene han skriker er det fordi han har magevondt, plages med litt luft men når lufta kommer ut sovner han... For noen dager siden fant vi endelig en smokk som han ikke mister hele tida og som han liker...det tok oss hele 2,5 mnd men nå ser det ut som om det funker..Så ikke gi opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå