Gå til innhold

Flere som har både hest og småbarn??? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan får dere det til??? Har dere den hjemme eller på et full-service ridesenter? Har dere hestepasser/forrytter? Hva gjør dere med babyen mens dere er i stallen eller rir? Er det noen som legger babyen i barnevogna ved siden av banen mens man rir?

Jeg har en gutt på 2 mnd og en spranghest som krever mye tid og trening. Er det urealistisk å tro at jeg skal få dette til å gå, eller skal jeg bare fortsette å stå på? Jeg har tenkt til å flytte hesten nærmere der jeg bor, og håper på å finne en forytter å dele hesten og utgiftene med. Prøver desperat å få denne kabalen til å gå opp. Mannen min jobber på sjøen i 14 dager i strekk, så det er akkurat disse 14 dagene som er problemet, når han er hjemme så er det jo ikke noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har en dressurhest og en jente på 6 mnd. Her har det gått veldig bra egentlig. Det krever litt ekstra av meg, men det var helt uaktuelt å kvitte seg med hesten! Har også en mann som jobber borte av og til. Slik gjør vi det:

Utslipp: Har en utslipp - avtale med en på stallen. Vi bytter på å sette ut. Når det er "min" dag, tar jeg snuppa med i vogna. Planlegger det slik at vi går i stallen første sovetiden hennes på dagen. Da setter jeg ut hestene, møkker og lager til mat. Da er det gjort.

Trening: Når mannen er hjemme, tar han snuppa. Er han borte, har jeg gitt hesten fri en dag, longert (snuppa i vogn i sovetiden) eller hatt snuppa i bæresele og leid tur. Må vel sies at jeg har en veldig rolig og snill dressurdame =) Jeg har også en forrytter som er heeeeelt super. Hun har hesten fast 2 ganger i uken. Jeg pleier også å ha en barnevakt et par timer på kvelden når snuppa har lagt seg, så stikker jeg og rir. Betaler barnevakten (søskenbarnet til snuppa på 18 år) 40 kr timen.

Ta inn: Gjør det når jeg har trent for dagen. Når mannen er borte, har jeg avtale, eller tar inn litt tidligere (ca kl 6) sånn at snuppa er med.

Er det skikkelig drittvær og jeg skal i stallen, kjører vi bil. Da sover snuppa i bilen rett utenfor stalldøren med babycall på =)

Tenker det kommer til å gå like greit når permisjonstiden er over. Da slipper jeg ut og møkker før jobb (kl 7) og rir etter snupp har lagt seg. Når mannen er borte, har forrytter av og til 3 dager i uken også. Hun betaler 500 kr i mnd. Hesten står på privat stall, vi møkker, slipper ut og forer selv. Foringer går på omgang.

Håper dette var litt til hjelp! Det finnes helt sikker maaaaange søte og snille jenter som vil ha hesten din på for =)

Skrevet

Takk for råd! =) I stallen hvor hesten min står så bare måker vi, tar inn hestene på ettermiddagen og rir. Så det er jo mindre jobb enn du har, så da burde det vel gå på et vis!=) Jeg blir bare litt frustrert og fortvila noen ganger når jeg tenker på åssen jeg skal få dette til å gå. Hovedproblemet mitt er hvor jeg skal gjøre av babyen den timen jeg skal ri..

Skrevet

jeg har hatt min dressur hest hos mine foreldre. drar opp i stallen etter at lille er lagt kl 19. de dagene jeg har legging. da får hesten fri eller liten tur.

de dagene pappa legger så trener vi ordentlig. mamman min har utslipp og foring morgen og midt mens jeg har alle kvelder.

en dag i helgen er hun med meg om morningen å slipper ut og sånn. da står hun i vogna og titter på.(vi har kort vei fra stall til havnehagen.og bare 4 hester på stall)

fungerte fint for meg. snuppa er snart 7 mnd.

nå er jeg gravid igjen i 14 uke å vi driver og selger huset så nå er begge hestene mine(har en ponni også) hos ei vennine. skal henet de om 1 mnd ca. da kommer jeg til å ha de på ridesenter og søke etter forrytter.

Skrevet

Jeg bekymret meg for hesten hele svangerskapet og lurte på hvordan jeg skulle få det til å gå både tidsmessig og økonomisk. Tok til slutt den vanskelige avgjørelsen om å selge han, og det har jeg faktisk ikke angret på et sekund. Babyen tar både mye tid og mye penger, og jeg hadde slitt meg ut hvis jeg skulle hatt hesten i tillegg. Han har kommet til et kjempegodt hjem hvor jeg vet han får god oppfølging.

Har hatt hest i mange år og kommer nok til å begynne å ri igjen litt senere, men akkurat nå nyter jeg friheten med å ikke ha hest.

Skrevet

jeg har tre hester og nr fire på tur, (ene hoppa er drektig). har de hjemme på egen stall. er dermed alene om alt arbeid. (og all kos)

har hestene på utegang (går inn og ut som de ønsker selv), slipper da å slippe de ut og inn, har fri tilgang på grovfor slik at jeg slipper å fore til faste tider. er i stallen mens gutten sover og rir/trener når pappan passer. dette går siden mine hester tåler å ha litt fri. er ikke aktive i konkurranse eller noe annet nå. men blir ikke mye tid til annet en baby og hest!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...