Gå til innhold

hahaha-hvor lettlurte vi er...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har vært sagt at en går fortere ned i vekt hvis en ammer. En veninnen av meg som er fødselslege sier at dette er bare tull og har vært brukt som argument for å få oss mødre til å amme lengre. Ble litt skuffet da jeg hørte det, men hadde vel en mistanke:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lur den fødselslegen er. Har hun prøvd å amme selv. Eller har hun bare lest en eller annen tilfeldig forskningsrapport om temaet?

Jeg er slank og har lagret fett i to svangerskap. Opp 20 kg, begge ganger. Flesk på overarmer, øvre del av rumpe og rygg.

Og jeg har kjent ungen suge fettet ut av meg igjen. Og jeg har spist som en hest og fylt på med vørterøl for at de ikke skulle ta altfor mye altfor fort.

Og en ting er jeg sikker på. Ungene har fått fettet jeg lagret under graviditetene.

Kanskje jeg hadde gått bra ned uten amming og. Men fettet på øvre del av rumpa og overarmer, hello - neppe!

Skrevet

hmm.. jeg har ikke gått ned noen av gangen,men begge gangene har jeg gått opp i vekt når jeg har sluttet å amme!

Skrevet

amming tar næringen din ja! gikk ned de 8kg jeg la på meg +6 til er tynn fra før, nå er jeg radmager og spiser som bare det.

Gjest MammaTil3
Skrevet

Har aldri fungert på meg uansett, har ikke gått ned i vekt før etter jeg sluttet å amme, så samme kan det være ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...