marita*mamma*har fått jenta Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 ja vel jenter...nå er det ikke lenge igjen for oss. hvordan er formen deres?min har vært bra nå etter jeg ble sykemeldt.ellers har vi alt klappet og klart til jenta kommer. jeg er ganske lei nå og håper de siste ukene går fort. har dere blitt store? klem marita
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Hei Marita! =0) ja nå nærmer det seg med stormskritt! Merker jeg begynner å bli litt utålmodig og lei nå ja... Er jo også 100% sykemeldt og bekkenet har blitt mye bedre disse ukene. Men begynner å slite med søvnen på nattestid, får så verk i beina så ligger og snur meg fra side til side hele natta.. Slitsomt! Har i grunnen ikke kjøpt inn noe enda, litt rosa tøy bare. Har jo liksom alt av ustyr fra før av... Men skal gå til anskaffelse av en Rosa Odenwälder vognpose da, svigers betaler =0) Vekta har faktisk ikke økt den siste mnd, men så har vi hatt 2 runder med omgangssyke her i huset. Vekta økte jo mye i starten da, så har litt å gå på også ;0) Men magen begynner å bli svær den. Går bare å venter på at strekkmerkene skal poppe frem. Tror jeg er rundt den størrelsen jeg var da Knøttet kom til verden, sånn i magemål, så er spent på hvordan det skal bli til slutt. Ellers så skal jeg til vekstestimering og måling av fostervannsmengde nå til onsdag. Er litt spent nå, var -6% i vekstavvik sist.. Fostervannsmengden var heldigvis bra, så får håpe det går mot "normal" fødsel denne gangen. Men har begynt å forberede jula da, sånn i tilfelle. Starta med julegavene, og neste helg starter vi med julevasken. Har en "drøm" om å være ferdig med det meste innen utgangen av november =0) Klem Kine
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 uff ja kjenner til det med dårlig søvn ja....får vondt i bena hver eneste natt jeg også.vekta har jeg ikke vært oppå på noen uker,men regner med de har kommet ca 10 kg ekstra og magen er mye større enn da jeg fikk hu første allerde.så sambo hjelper meg og ta på sokker iblant hehe...jeg har også følt meg litt bedre nå når jeg har gått hjemme,men har fortsatt vondt i bekkenet. har begynt og bli litt problemer i senga hos oss nå hehe...det gjør vondt og skreve og magen er i veien....men men haha så de mener piken din er litt mindre enn vanlig ja...er det noe spesielt da siden du må til vekstestimering??de sa de samme om min da vi var på ul at hun er lita men ikke noe mere.hun var ikke stor hun første heller,hvordan gikk din første fødsel da??
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 hehe ja det sexlivet er ikke mye å skryte av her i huset i allefall. I starten var det kvalme, så bekkenløsning/låsning, og nå, ja nå håper jeg det skal ta seg LITT opp i allefall... ;0) Hadde lite fostervann med Knøttet, så ble innlagt i uke 36 (ble først oppdaga da, merka ingenting på sf-mål eller noe annet) og han ble henta ut med ks 3 uker og 3 dager før termin (han satt i seteleie i tillegg så fikk ikke lov å føde "normalt"). De vet ikke grunnen til hvorfor jeg hadde så llite fostervann så plutselig for morkaka var også helt fin, og ikke hadde jeg hatt noen lekkasje eller vannavgang (som jeg vet om i allefall), så har derfor ekstra tett oppfølging denne gangen. Men nå er jo -6% i avvik helt innafor normalen da, så er ikke bekymra for det i utgangspunktet, men er greit å se om den "trenden" fortsetter, om avviket blir større eller om det holder seg stabilt... =0)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Heisann jenter! Ja, nå er det "bare" 8 uker til termin. Synes egentlig at tiden går kjempefort, men kan ikke nekte for at jeg begynner å bli litt utålmodig... Jeg ser at dere to er sykemeldte, og føler meg dermed heldig som kan stå i full jobb. Det går egentlig helt greit, men jeg sliter også litt med nattesøvnen, leggkramper og mye kynnere. (Noen av dem er litt i grenseland vonde). Kanskje det er et tegn på at jeg snart må roe ned tempoet litt. Heldigvis er det kun 4 1/2 uke igjen til permisjonen starter :-) Ellers så er magen min også en del større enn den var forrige gang, selv om SF-målene faktisk er mindre. Rart det der. Men det kan jo ha noe med å gjøre at jeg har lagt på meg mye mer denne gangen. Hadde ekstrem kvalme til jeg var over halveis forrige gang, og denne gangen slapp jeg mye lettere unna. Har vel gått opp 10-11 kg til nå... Masse synes jeg, men det er vel innenfor normalen. Ellers gruer jeg meg masse til fødselen. Får av og til litt panikk ved tanken: "Jeg skal faktisk FØDE denne ungen..." Skrekk og gru.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 har gått opp det samme som deg, jeg, Frøya. Rundt 10 kg....Men så hadde jeg enda 5 kg igjen etter forrige mann da, så gruer meg til "aksjon bikinisesong" denne gangen.... ;0/ Hehe jeg gleder meg litt til å føde jeg da. Er jo "lykkelig uvitende" i forhold til fødsel og fødselssmerter. Men er jo litt sånn skrekkblanda fryd. Er mere redd for å måtte gå lenge over tiden. På lokalsykehuset her setter de igang tidligst på 19.dag overtid.. Det er rimelig seint det! Men heldigvis er det jo fritt sykehusvalg, og jeg får oppfølging på et annet sykehus i tillegg, og der er det max 2 uker overtid, så da reiser jeg dit om jeg må =0)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Å forresten, all ære til deg som er i såpass bra form at du fortsatt jobber! Skulle gjerne gjort det selv, for å få dagene til å gå litt raskere og få litt mere innhold. Er kjedelig å være hjemme.....menmen...
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 He he... Skrekk blandet fryd er vel et godt begrep. Jeg gruer meg til selve fødselen, fordi jeg hadde en ganske traumatisk opplevelse sist. Det gikk bra med barnet og alt, men opplevelsen satt lenge i hodet etterpå. Så jeg er redd for alt som kan gå galt, (selv om det er lite!), og jeg er redd for smertene. Men gleder meg stort til å få ungen ut, og få lov til å hilse på henne! Sånn sett så både gruer jeg meg for og lengter etter å gå i fødsel.Jeg syntes at 19 dgr var lenge! Her i byen får en vurdering etter 12 dager. Hvis det skulle bli så ille, så kan du jeg heldigvis benytte deg av det frie sykehusvalget. Det holder jeg med deg i. Det var kjekt med en oppdatering. Jeg er alt for sløv til å følge skikkelig med her inne om dagen. Det blir veldig sporadisk. God natt :-) Håper dere begge får sove godt i natt!
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2007 så da gikk du også gjennom et keisersnitt første gangen så du vet heller ikke helt hva du går til nå.jeg gruer meg ikke så mye til selve fødselen,gleder meg bare til det er overstått og jeg kan få et litt mere aktiv liv igjen for det er ikke mye jeg orker nå hehe. frøya.... så flott at du er i jobb enda...skulle ønske jeg også kunne det for dagene blir ekstremt lange av og bare gå hjemme og daffe. kynnere er ikke bra i det hele tatt.,sliter med det selv og føler bare de blir verre og verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå