Gå til innhold

Begynnende bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes en begynnende bekkenløsning ut? Jeg er litt "støl" nedover lårene på siden. I tillegg har jeg litt vondt nedenfor korsryggen, nesten nedover rumpa??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det ikke er bekkenløsning!! Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Er ikke sikker,men ifølge en kalkulator 4 uker 7 dager....

Du da?

Skrevet

Behøver ikke det. Kom på at kroppen skal omstille seg til å være gravid. Og da vil man merke det i bekken, korsrygg, og tunge bein. Man kjenner det virkeli når man får bekkenløsing. Det renner til, og det er til tider vondt å sitte, ligge, gå....mer eller mindre. Hadde liten grad av bekkenl. men du verden jeg kan ikke se for meg stor grad av den sorten.

Vær flink å tren bekkene, knipeøvelser. Gjerne tren kjernemuskelaturen, slik at du styrker mage og rygg.

Gå 30 min turer hver dag, helst ikke asfalt!!

Skrevet

Jeg var hos kiropraktor idag, og fikk beskjed om at jeg har både bekkenlåsing OG bekkenløsning :(

Bekkenlåsningen sitter bak, på høyre side, og det er en "ilende" verk fra nederst på ryggraden, og ut mot hoften, og litt nedover på utsiden av låret.

Bekkenløsningen sitter foran i symfysen, og føles som en "klypende" verk (vanskelig å beskrive), og det er vondt å ligge på siden, og snu seg i sengen. Er og vondt, dersom jeg gjør noen vridninger, eller skal ut av bilen.

Noen kan også kjenne det i lysken, nesten som gangsperr...

Alle gravide har litt bekkenløsning, da hormonene i kroppen gjør at sener, og fester blir litt mykt/løst. Men det er ikke alle som får symtomgivende bekkenløsning - dvs får vondt av det. Vil anbefale dere som tror det er noe med bekkenet, som ikke er som det skal, å oppsøke kiropraktor.

De kan være til god hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...