Gå til innhold

Hvis barnet uttaler et ord feil, hører de det selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her sier gaffel istedet for vaffel... Hun har ingen problemer med "va.." lyden i andre ord... Kun på vaffel...

Satt og øvde litt istad:

va - va

vaff - vaff

vaffe - vaffe

vaffel - gaffel

hehe... den kom autpmatisk, sel vom hun fulgte meg helt til "vaffe"...

Hører de det selv at de sier feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,som regel klarer de ikke å høre at de sier ordet feil. Her kalte mini is for si. Hvis vi spurte om han ville ha si, skjønte han ikke hva vi mente. Men sa vi is, kom det et høylytt ja!

Skrevet

Jr er 18 mnd og har mange ord.

Mye er ord som bare jeg og faren skjønner for de ligner ikke på orginal-ordet engang. Jeg har prøvd å si det han sier noen ganger, men da ser han bare dumt på meg. Så det virker ikke som om han skjønner at han sier feil iallfall.

Søte er de :)

Skrevet

De tror de sier det rett selv, og skal derfor ikke rettes på. Da kan de bli forvirret, og noen vil ikke snakke mer.

Skrevet

I det forrige Bam bladet jeg fikk sto det at de ikke hører selv at de sier feil, og da fikk jeg en skikkelig aha opplevelse, for jeg har øvd på et par ting med min datter, og Feks Vann, der sier hun Ba, men hvis jeg sier Ba så skjønner hun ingenting. Og når vi øver på Vann, så gjentar hun Ba hver gang, og blir irritert på meg liksom, for det er jo det hun sier;-) Artig:-) Så vi prøver bare å være tydelige, og gjenta ordene hun har problemer med i en setning slik at det blir naturlig, og ikke slik at vi pirker på henne liksom.

Skrevet

Hvis barnet sier er ord feil bekrefter du barnet og sier ordet rett. Hvis ungen peker og sier se "kraktor"! Sier du: Ja se, en TRAKTOR!

Skrevet

Heisann!

Et lite innlegg fra en pedagogspire:

Min lærer svarte på det spm at man skal gi bekreftelse på at man forstår hva de mener og heller gjenta den riktige måten noen ekstra ganger! Plutselig så hører de selv at det er litt feil! :)

Hennes eksempel var at datteren sa afrika i stedet for paprika. Etter noen situasjoner der moren gjentok det riktige i naturlige situasjoner kom det av seg selv! :)

Det kommer seg raskt skal du se! Jeg sa selv "gaffelkak" og "ledling" (ledning) da jeg var lita! :)

Klem!

Skrevet

Skal man ikke? Oi da... Men hun syntes det var morsom tmens vi holdt på da... Er forøvrig over 3 år om det har noe å si?

Skrevet

Nå gikk det opp en lite lys for denne dama.. :o) Vi har en som sier pott i steden for kopp, vi ha sitti å sagt kkkkk kopp - og da ha han sagt kkkkk pott. Så ha vi sagt kopp, da ser han dumt på oss og sier JA pott..

Skrevet

Snuppa hører det hvertfall ikke. Hun har ei venninne som heter Kaja, snuppa sier Aia. Jeg kan si til henne; kom så går vi å ringer på hos Aja, da sier hun; mamma hun etter ikke Aja, hun heter Aja.....hehe.

Men hun sier både Knut og Karoline, men ikke Kaja... skjønner ikke noe jeg.....

Hun er drøyt 3 år.

Skrevet

Tror ikke det.

Øver litt med Lucas av og til.

tele - tele

tubby - tubby

teletubby - teledædin

hehe litt søt da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...