Millapril Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Vi er litt trenge med dette med nattavvenning, men siden Erica har økt fra én til to spisinger pr natt, har vi funnet ut at nå er tiden inne for å kutte ut servicen på natten. Vi skal prøve på dette nå til helgen, og det er min kjære som skal gå inn til henne og gi smokk og kanskje litt vann. Noen som har noen tips om hvordan vi bør gå frem? Hvor lang tid tok det for dere å avvenne deres små? Jeg for min del gleder meg til å få en hel natts sammenhengende søvn for første gang på over 7 mnd...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har egentlig ikke så mange tips, Mia avvente heldigvis seg selv. Men det jeg har hørt er at å gi vann er bare å erstatte et behov med et annet, målet er at de ikke skal våkne og da er det bare smokk og jernvilje som holder. La henne sutre i fred, gå bare inn når hun skriker. Bare smokk, stryk på pannen, si at det er natt og hun må sove videre og gå fort ut. Vent litt lengre for hver gang. Men jeg vil bare si oh lord, har du ikke sovet en hel natt på 7 måneder?!? Stakkars deg, du må jo være sliten? Dette kommer til å bli kjempebra for deg. Lukk ørene og la pappa'n ta jobben. Han må være konsekvent og gjøre det samme hver gang. Ikke løft henne ut av sengen. Det er tøft, men det er verdt det. Det står masse bra tips i de arkene vi fikk på babysangen sist. Forresten så kan det kanskje sammenlignes med Mia's nattevåkinger som varte i 2 mnd. De begynner å gi seg, og tok bare noen få dager. Jeg er overrasket over hvor lett det var. Lykke til alle tre :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 oi så spennende! Går sikkert kjempefint skal du se :-) Her så har hun jo aldri vært noe særlig fan av vann, så det har vi igrunn aldri tilbydt på natten. Eneste vi har gjort er å gi smokk og koseklut. Ikke snakket til henne, bare gitt smokken og så gått ut igjen. Hendte vi måtte inn en god del ganger i begynnelsen, men de tar poenget ganske kjapt disse småtrollene våre:-) Lykke til og hold oss oppdaterte på fremdriften :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Hei. Ja lykke til. Hvis du har ett annet sted å sove så ville jeg ha gjort det og la gubben ta den tøffe økta. Det er jo bra om en av dere får sove. Det går seg helt sikkert til om dere er standhaftige. Vi skal krysse fingre og tær for dere.
Bellen^2 Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Mmmm, en hel nattssøvn skal ikke undervurderes:) Først og fremst ikke glem å forbered gubben på at nå er det hans tur til å være litt våken om natten:) Kan være lurt å begynne natt til fredag/lørdag i tillfelle Erica ikke synes noe om at dere kutter nattservicen. Her tok gubben de to første nettene og så tok jeg over, men da var egentlig også det verste over. Den første natta var Sebastian urolig og sutret, gråt, ropte, kjeftet og var gjennom hele repertoaret, men det tok heldigvis aldri "helt av" og han roet seg og sov resten av natten. Natt nummer to var lik, men han roet seg mye raskere. Vi hadde avtalt i forkant hva vi skulle gjøre, stryke, gi smokk, bre på dyne og vise at vi var der, men unngå å ta han opp, snakke og skru på lys etc. I og med at vi bare har ett soverom så lå jeg i senga ved siden av, og det var tungt for mammahjertet, men det var bare å bite tenna sammen og tenke på at dette var for vårt felles beste. Da det var min tur å trøste om natten sov jeg i en av gubbens brukte tskjorter så junior ikke skulle lukte melken like godt, og det tror jeg faktisk hjalp. Vi valgte ikke å tilby noe erstatning i form av vann i og med at Sebastian ikke var så vant med flaske og vi regnet med at dette bare ville frustrere han mer. Jeg synes avvenningen gikk mye bedre enn det jeg fryktet. Lykke til til dere alle tre, dette er en teaminnsats:)
Tussi og Maja Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Hei Milapril! Hvordan gikk det i helga? Helt enig med de andre over her.. De skal ikke ha for mye service ift kos, oppmerksomhet osv. Kun en liten stryk over panna, smokken i munnen, og gå ut igjen. Litt sent dette rådet, men kjøp ørepropper. Grusomt å ligge å høre på og tvinge seg til å ikke gripe inn...
Tussi og Maja Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 He he..Ser jo nå at det er nå til helga dere skal starte natt-avvenninga. Litt fjern ja... Men uansett - lykke til!
Endelig ny spire i magen Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Dere må masse lykke til.Vi har ikke begynt med nattavenning ennå. Nå blir det litt mye styr fremover pga teateroppsetning og slik. Da kommer vi til å være endel på farten og sove over hjemme i bygda. Men i midten av november kanskje... hun får en flaske om natta nå. Men i natt sov hun helt til kl. 7 så kanskje hun har skjønt det ( tror ikke det men..... man kan jo håpe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå