Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Syns jeg husker å ha lest at vi ikke skal fly på slutten av svangerskapet, men hvor langt ut i svangerskapet kan man fly? Driver å planlegger hvordan jeg skal komme meg hjem i jula. Tog eller fly. Er da 33 uker når jeg reiser ned og 35 uker når jeg skal hjem igjen.. Strekning Oslo-Stavanger.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du skal ha legeattest fra du har 3 mnd igjen før termin. Så lenge du har det kan du fly fram til 1 uke(?) før termin. Det gjorde jeg.
likkjepetra Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Tror det skal gå greit. Mener det er etter uke 36 man ikke får fly på innlandsreiser. Men er det egentlig noen som spør? Jeg reiste i uke 34 og flyselskapet krevde ingen termindato til tross for en stoor mage...
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Fant dette på wideroe.no; Reiser under graviditet Retningslinjene for gravide som skal ut å reise med Widerøe er satt ut i fra at den generelle helsetilstanden er stabil. En legeerklæring kan være nødvendig ut i fra når reisen finner sted i forhold til termin og reisens varighet. Når det er mer enn 4 uker til termin er ingen legeerklæring nødvendig. Når det er mellom 4 og to uker til termin er legeerklæring påkrevd. I tillegg kan ikke den gravide passasjeren være i luften mer enn 4 timer. Når det er mindre enn 2 uker til termin aksepteres ikke gravide passasjerer. Unntak er innen Troms/Finnmark samt mellom Leknes/Svolvær - Bodø. Gravide passasjerer aksepteres opp til 24 timer før forventet nedkomst forutsatt godkjent legeerklæring og følge av medisinsk kvalifisert personell på reisen. Dette må være nytt, for det var ikke slik i 2004...
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for raske svar. Flyturen tar bare 50 minutter, så jeg må innrømme at det frister mer enn 8 timer på toget
mamma til 2 små:=) Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 off jeg tok nett toget til oslo fra stavanger....Jeg hadde så vondt i slutten! jeg er i uke 28
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Du kan fly innenland inntil 2 uker før termin. Ta med legeattest/attest fra jordmor på at du er frisk og rask. Jeg ordnet meg med dette, men ble aldri spurt/stoppet da jeg fløy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå