Gå til innhold

Fly på slutten av svangerskapet

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Syns jeg husker å ha lest at vi ikke skal fly på slutten av svangerskapet, men hvor langt ut i svangerskapet kan man fly? Driver å planlegger hvordan jeg skal komme meg hjem i jula. Tog eller fly. Er da 33 uker når jeg reiser ned og 35 uker når jeg skal hjem igjen.. Strekning Oslo-Stavanger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha legeattest fra du har 3 mnd igjen før termin. Så lenge du har det kan du fly fram til 1 uke(?) før termin. Det gjorde jeg.

Skrevet

Tror det skal gå greit. Mener det er etter uke 36 man ikke får fly på innlandsreiser. Men er det egentlig noen som spør? Jeg reiste i uke 34 og flyselskapet krevde ingen termindato til tross for en stoor mage...

Skrevet

Fant dette på wideroe.no;

Reiser under graviditet

Retningslinjene for gravide som skal ut å reise med Widerøe er satt ut i fra at den generelle helsetilstanden er stabil. En legeerklæring kan være nødvendig ut i fra når reisen finner sted i forhold til termin og reisens varighet.

Når det er mer enn 4 uker til termin er ingen legeerklæring nødvendig.

Når det er mellom 4 og to uker til termin er legeerklæring påkrevd. I tillegg kan ikke den gravide passasjeren være i luften mer enn 4 timer.

Når det er mindre enn 2 uker til termin aksepteres ikke gravide passasjerer.

Unntak er innen Troms/Finnmark samt mellom Leknes/Svolvær - Bodø. Gravide passasjerer aksepteres opp til 24 timer før forventet nedkomst forutsatt godkjent legeerklæring og følge av medisinsk kvalifisert personell på reisen.

Dette må være nytt, for det var ikke slik i 2004...

Skrevet

Det samme står på sas.no...

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Tusen takk for raske svar. Flyturen tar bare 50 minutter, så jeg må innrømme at det frister mer enn 8 timer på toget :)

Skrevet

off jeg tok nett toget til oslo fra stavanger....Jeg hadde så vondt i slutten! jeg er i uke 28

Skrevet

Du kan fly innenland inntil 2 uker før termin. Ta med legeattest/attest fra jordmor på at du er frisk og rask. Jeg ordnet meg med dette, men ble aldri spurt/stoppet da jeg fløy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...