Lillegullet130707 Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 I dag starta dagen SÅ fint, alle ammingene gikk helt fint. Så var vi til fysio og etter det har alt vært et helvete. Bare grått og ikke fått i henne mat... Hver gang vi er til behandling, så blir hun bare lei seg og har vondt.. Får helt vondt inni meg og blir så lei meg når hun har det vondt... Holder ikke ut dette her!!!!! Trenger trøst! ;-(
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 hva gjorde fysioterapeuten??? Før jeg kom til manuell terapeut med min var vi hos fys på helsestasjonen, og da var han alltid litt "gal" etterpå. De drev med feilbehandling viste det seg i ettertid. Hun kommer til å bli bra!!:-) Det blir bedre:-) Du går hos en svært god terapeut så ring ev dit imorgen hvis du er usikker...
Lillegullet130707 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 Hun får behandling hos fysio på helsestasjonen... Uff, tenk om de feilbehandler henne..? Datteren min vil hele tiden ha hodet bakover, så hun tøyer hodet fremover hvis du skjønner, ikke brutalt, men holder på ganske lenge... Hun lurte på om hun skulle henvise datteren min til fysio på A-hus, for der var det visst fysio som hadde greie på KISS-barn (hvis det ikke ble bedre med behandlinger hos henne). Hun sa også at hun var vant til at KISS-barn var litt større når de kom til henne, vet ikke hvordan jeg skal tolke det jeg... Jeg får helt vondt i hjertet og blir helt tung i brystet når jeg ser henne slik... Hun har så fryktelig vondt og klarer ikke roe seg... Har lagt henne, men hun er veldig urolig, sover bare 30 min, så skriker hun igjen.
fox`y Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 huff stakkars lita... gutten min oxo bøyer hodet hele tiden bakover. er som en stokk rett å slett.+ at han er utrolig skev og har en favoritt side..vi har vært til manuellterapaut 1 gang nå,har vært forferdelig etter d,men skal på ny behandling neste uke..de kan bli litt gal de første behandlingene... du må si til fysio at pia de reagerer slik og at du syns ikke d hjelper noe.så blir du henvist enten til annen fysio eller manuellterapaut.. er hardt når d står på, d veit jeg allt om.1 mann til meg hadde kiss til han var 14 mnd,hadde siste behandlingen da.men håper d går fortere over hos 2 mann.. ønsker deg lykke til og håper pia de blir raskt bedre.. d går over men d er forferdelig når de har så ondt.. klem
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 ja....var det de gjorde hos oss også, pluss at jeg tøyde hjemme. Han hylte og jeg gråt vel litt av og til også:-( Min ble tøyd til siden, så jeg kan ikke si at den behandlingen du får er feilbehandling. Hva har Helgar gitt anvisning på? Jeg går til oppfølging hos Ute Imhof, hun jobbet tidl ved Ahus og har ledet arbeidet med kiss der, så det er mulig det er henne fys din snakker om. Hun driver nå barneklinikken i oslo, du kan gå der men da koster det 300 kr gangen. Vi gjør øvelser som går på rolige bevegelser hvor han må rette seg opp, litt vanskelig å forklare, men feks han sitter på fanget og jeg beveger bena mine opp og ned, da blir det ubalanse for han og han må justere dette selv. Min er litt eldre enn din da:-)
Leandermamma Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Heisann! Det er jo en kjempeforbedring at ammingen gikk bra deler av dagen! (må glede oss over de små lysglimtene :-) ) Be manuellterapeuten din om å kontakte fysioen som dere går til, sånn at de kan lage et felles opplegg. Hvis ikke tror jeg kanskje du skal be om å få en annen fysio med litt med faglig bakgrunn når det gjelder kiss på spedbarn. Lykke til i natt, og blir det for ille for henne ville jeg ha gitt en paracet for å se om hun slapper litt mer av. Klem
Lillegullet130707 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2007 Hun sovnet til slutt kl 21.30 og sov til kl 2. Roet henne og hun sov videre til kl 3, roet henne igjen og hun sov til kl 04.50. Da fikk hun mat. Det gikk helt fint. La henne igjen og hun våknet igjen kl 07.40. Da stod vi opp og stelte, så fikk hun mat igjen. Denne matøkten gikk ikke fullt så bra. Litt skriking og fikk ikke i henne så mye mat... Skjønner dere hvorfor hun spiser greit om natta, men ikke på dagen? Er det fordi hun er så trøtt at hun ikke bryr seg om vondter eller er det det at puppene mine er så fulle at melka bare spruter inn i munnen hennes..? Skjønner ikke dette jeg... Hun har sovet nå siden kl 9.30 (kl er nå 12.15), men våkner ofte og skriker litt, så sovner hun igjen. Er altså bedre i dag enn i går... Hvor lenge er det sånn at de er litt "gal" etter behandling? Hun har vært til fysio 5 ganger og manuellterapaut 2 ganger (egentlig skulle hun bare vært en gang til maneullterapaut, men hun var så ille etter behandling at vi måtte tilbake 14 dager etter behandling (skulle egentlig ikke tilbake dit på 6 uker)).
Lillegullet130707 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2007 En liten oppdatering, blir sendt til A-hus i morgen til en fysioterapaut som har greie på KISS-barn. Får håpe hun kan hjelpe! Jenta mi sover enda, sovnet godt sånn i 11.15 tiden (de to timene før det sov hun innimellom og skreik litt innimellom, men fra 11.15 har hun ikke våknet. Hun har jo ikke spist siden kl 8, så hun må jo være sulten snart... Kl er nå 14.15.
@nemone Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Hei, så du ble henvist til AHUS, hvis ikke det hjelper så prøv Fjellhamar Fysio og manuellterapi, de er veldig flinke.
Offshore-mamma Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Jenta mi er snart 10 uker, og vi var til første behandling hos manuell terapaut på fredag. Etter behandling ble det mye værre med gulping og amming, men nå har hun roet seg betraktelig og det er tydelig at hun er mer tilfreds. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere går til manuellterapaut først, og har oppfølging etterpå med fysioterapaut. Manuellterapautene fjerner den låsningen i nakken som er årsaken, mens fysio trener og strekker musklaturen for å hjelpe opptreningen. Manuellterapautene trenger en ikke henvisning for å bruke, og de e gratis. Gå inn på www.kiss-kidd.no for å få link til behandlere som er godkjente for babyer i ditt nærområde. Det finnes også et forum på http://www.kiss-kiddforum.com/ der det er andre foreldre i samme situasjon. Lykke til!
Lillegullet130707 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg går til manuellterapaut på Fjellhamar - Bjørn Helgar. Skal nå gå til en annen fysioterapaut som jobber tett sammen med Bjørn på A-hus. Det blir nok bra til slutt, men det er slitsomt nå mens det står på som verst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå