Gå til innhold

Hvis din mann gjorde dette, hadde det vært greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min drikker i følge meg for mye (greit når man er student men ikke småbarnspappa liksom.) Men ER det for mye i følge dere, eller er det jeg som er prippen? (Dette er uansett et problem for meg/oss, men vil gjerne høre hva dere syns og hva deres menn (barnefedre) gjør).

Han drikker stort sett hver helg. Fordi jeg ikke liker at han drar ut hver helg, er det stort sett hver annen helg ut (til kamerater). Når han ikke skal noe sted drikker han seg ikke full, men ofte brisen og får lyst til å ta en røyk nede hos en nabo etc. De helgene (hver annen) han drar ut drikker han seg full og kommer sent hjem (2-3-tida). Vi har barn på 1 og 4 år. Jeg syns IKKE dette er greit og er redd han en dag står ansikt til ansikt med en av ungene full på natta eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det syntes jeg i grunn var litt ofte...har du sagt det til han? ta det opp på en ordentlig måte og hør hva han sier...

tvi tvi:)

Skrevet

Nei, her ville det ikke vært greit med drikking hver helg og festing hver annen helg.

Skrevet

Hadde det vært min mann hadde det vært langt fra greit.

Skrevet

Ja har nok sagt det noen ganger.. Vi har "sloss" om dette i 5 år. Nå er jeg helt på grensen og begynner å tro at han ikke VIL endre det, og da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Det hadde plaget meg og!

Gubben min drakk hver helg før vi fikk barn. Da drakk han seg full, drita full! Det ble bedre da vi fikk eldste jenta. Da drakk han sjeldnere men han drakk seg fortsatt drita full.

De siste 2-3 åra har han drukket lite. I det siste gjerne en gang hver 4 måned. Men han drikker seg fortsatt drita full! Er egntlig det som irriterer meg mest! Han klarer ikke å kose seg med 2-3 øl. Han må frikke seg drit full! Grrrr....

Nå er han hekta på wow (world of warcraft). Han prioriterer det framfor alkohol, han syns det er ganske kjedelig å drikke for tiden. Han drikker somregel bare viss det skjer noe spesielt.

Kanskje du skal introdusere wow for han? Nei, ikke gjør det;-)

Skrevet

Nei, det hadde ikke vært greit, men min mann hadde ikke gjort det heller. Han er heldigvis voksen.

Skrevet

Det hadde absolutt IKKE vært greit her i gården, om drikkingen hadde vært så viktig for ham så fikk han flytte ut. Men nå har jeg en alkoholiker til far da, så er gjerne litt farget av det. Men jeg hadde ikke tolerert det.

Skrevet

Nei det hadde ikke vært greitt. Han "ødelegger" jo helgene litt med å feste, og det må da gå ut over deg og barna. At dere ikke har så mye familietid i helgene. Huff tror jeg hadde vært både skuffet og lei...

Skrevet

Jeg er nok av det veldig pripne slaget, drikker veldig sjelden selv, og gjør jeg det er jeg aldri dritings, bare litt brisen (kanskje to-tre ganger i året).

Mannen min liker å ta seg en tur ut med gutta av og til, og da drikker han seg full, sjelden hjemme før to-tre tiden om natta. Men dette er helt greit for det skjer veldig sjelden, kanskje en gang annenhver mnd i snitt, noen ganger sjeldnere enn det også. Når vi er hjemme drikker ingen av oss alkohol, vi er veldig like der og foretrekker brus til maten begge to.. En sjelden lørdag kan han ta seg et glass på verandaen en varm sommerkveld, men da blir det med det glasset. Føler vi er veldig i balanse når det gjelder dette og har aldri trengt å diskutere alkoholinntak.

Jeg kunne personlig ikke vært sammen med en mann som ikke kunne dele en lørdagskveld i sofakroken med meg uten å drikke, det blir altfor mye for meg om en skal drikke hver helg. Men det er jo mange som gjør det, og vi må jo respektere hverandres valg også. Mannen min drakk aldri hjemme da vi ble sammen for mange år siden heller, hadde han gjordt det hadde vi nok aldri endt opp som ektepar med barn. Vet ikke om du gikk inn i forlholdet med åpne øyne når det gjaldt dette, men å forandre på andre enn seg selv har vist seg å være vanskelig.. Jeg skjønner veldig godt din frustrasjon, men ser ikke helt hva du kan gjøre med det, han respekterer dine ønsker med å holde seg hjemme annenhver helg, da må jo du respektere hans ønske om å ut på byen men gutta også. Tror ikke du får et lykkelig forhold og en tilfreds mann om du skal nekte han det..

Skrevet

Nei.. Problemet mitt er vel at jeg ikke klarer å være lykkelig med denne alkoholbruken. Vi er veldig ulike tydeligvis. Møttes som studenter og det var mer festing på meg også den gangen. Har vel trodd at han skulle "bli voksen", men nå begynner jeg å se at det blir han nok ikke på det planet. Faren hans er på samme måte, og flere kamereter. Kanskje litt "kultur-kræsj"..? Jeg kommer fra annet sted.

Skrevet

Nå har både jeg og gubben et veldig avslappet forhold til alkohol - vi verken må eller må ikke drikke. Selv da vi var studenter og bodde på studenthjem så var vel ikke festraten høyere enn en gang i mnd MAX, og jeg tror jeg var full 2-3 ganger på det året - samme med gubben.

Nå, spesielt etter vi fikk barn drikker jeg stort sett bare når jeg er ute/på tur med jobb (4-5 ganger i året?) og gubben det samme/sjeldnere med kompiser. Hadde ikke gjort meg noe om han var ute oftere, men trives godt med sånn vi har det.

Ser noen poengterer at han har "jenket" seg til å bare gå ut annenhver helg - men han drikker jo likevel de andre helgene, noe du tydeligvis har sagt fra om at du ikke syns noe om?? Hvis folk virkelig ikke klarer en fredag/lørdag uten alkoholinntak med rus så vil jeg si at de har et problem med det. Skjer det at han en helg IKKE drikker i det hele tatt? Hva er det som gjør at han MÅ ha den rusen hver helg?

Skrevet

jeg var faktisk redd for at det samme skulle skje her, men gudskjelov ikke!

hadde ikke syntes det var greit!

min mann drikker hver helg, men det maks en øl eller to, en sjelden gang mere.

en gang i blant ute med jobben, men det ikke ofte, 3-4 ganger i året.

Skrevet

At han ikke drikker skjer SVÆRT sjelden, må tenke meg om og kommer ikke på noen helg jeg kan huske. En av kveldene er det storyt sett alkohol. Ikke begge. (altså enten fredag eller lørdag). Jeg vet ikke hvorfor han "MÅ".. Tror det er en følelse av å koble av, poengtering av å ha fri, pluss det sosiale med venner. Han er ALDRI hos en kamerat i helgen uten å drikke (om kvelden). Det er synd. Han kunne gjerne vært ofte hos kamerater og vært sosial, har ikke noe i mot det, tvert imot. Men at han alltid må drikke når han er ute syns jeg er feil og litt skummelt. Jeg syns også fulle folk genrelt er ekkelt, og HATER når han er full. Greit av og til altså, men det er for ofte, og det har blitt så ond sirkel dette. Jeg går i vranglås bare han ser på en øl nå..

Skrevet

Vet ikke om selve alkoholen hadde plaget meg mest, men det at han på død og liv skal ut annenhver helg og den andre hlega må ned til naboen for å ta en rølyk o.l. hadde nok plaget meg. Når får du "fri" og mulighet til å gjøre det du har lyst til? Treffe venninner o.l.?

Han høres i grunn rimelig egoistisk ut.

Skrevet

Jeg har sjelden "fri", hadde nok kunnet dra ut mer, men har ikke samme behovet som ham der. De helgene han er hjemme vil jeg helst være sammen med ham (hvis han da ikke stikker til naboen da, selvom han er "hjemme"..)

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet over mannen min hvis han hadde gjort dette. Hvis han virkelig ikke klarer å holde seg unna flaska når det er helg, så har han faktisk et problem. Hvis han blir sint eller rastløs eller noe sånn hvis han prøver å ikke drikke, så er han definitivt mer avhengig enn han liker å tro.

Jeg ville ikke hatt det slik, men det er nå meg...

Skrevet

Han har uansett en helt feil prioritering da det gjelder helgene og hvem han skal tilbringe tiden sammen med. For jeg antar at han sjelden er særlig familievennelig dagenderpå?

Skrevet

Kan være jeg får feil bilde nå, men han høres høyst usikker på seg selv ut for meg. Hvis han ikke klarer å ha helgefri med kompiser uten å måtte drikke (seg full). At han liksom ikke klarer å slippe seg løs uten? Det syns jeg er skummelt. Ser jo på meg selv at fester der andre drikker er lettere å "takle" dersom man drikker selv, men hvis man aldri tester hvordan det er å møte en fest uten å være full så blir man litt rar.

Har dere felles venner? Som dere kunne invitert over i helgen og hatt det kult med uten å drikke noe mer enn en øl/glass vin, hvis noe i det hele tatt? Sånn at avkoblingen og det sosiale kan skje på begges premisser?

Skrevet

Syns det er ofte og stikke ut hver/annen hver helg! Det hadde ikke jeg godtatt! Og hvis han drikker seg rimelig full hver helg, så hadde jeg nok også blitt sur!

Jeg syns derimot det er helt greit å ta seg en øl/vin eller to eller tre en lørdag, gjerne hver lørdag. Men det er forskjell på å nyte ett glass vin til maten og å drikke for å bli full.

DET hadde jeg ikke godtatt i lengden...

Skrevet

Det hadde IKKE vært greit.

Både fordi alkohol er dyrt og rus hver helg ikke passer for småbarnsforeldre.

Skrevet

Vi har noen felles venner. Men jeg liker ikke så godt å ha besøk, mye pga at jeg ofte syns han drikker for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...