Gå til innhold

Bilbarnesete nr 2...Hvilket skal dere velge?


Sitronelle

Anbefalte innlegg

Ser at barnas hus har tilbud på maxi cosi priori og vurderer å kjøpe den, men den er jo kun forovervendt....Lurer litt på om det er dumt...? Noen som har tenkt å kkøpe sete nr 2 snart og i så fall hvilket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alt kjøpt sete nr 2. Det ble Römer Duo Plus med Isofix. (Men kan også brukes uten den)

 

Den er også forovervendt. Sjekket forskjellige tester som både motor og ADAC har gjort. INGEN stol som kunne benyttes begge veier var sikker nok. Så jeg har heller en sikker stol forover enn omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bestemt meg for hvilket merke vi skal kjøpe enda, men en ting er sikkert: setet skal være bakovervendt til jenta er 2 år!!! Har ei venninne som jobber på akutten og etter alt hun har sett der er i hvertfall det bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi det har jeg aldeles ikke tenkt på engang! Skal nok ha et bakovervendt sete ja, men utover det er jeg helt blank..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

pga kollisjon måtte vi nettopp kjøpe nytt sete (før vi hadde planlagt). Siden han er så liten enda valgte vi acta graco duologic. Dette er bakovervendt og kan festes både med vanlige belter og med isofix. Minuset var at det var dyrt.

 

Til eldstemann hadde vi HTS izi kombi som vi var veldig fornøyd med, men det blir for bratt i vår bil til en på 6mnd. Planen var jo egentlig at minsten skulle arve dette, men det gikk jo da ikke(pga kollisjonen) så eldstemann måtte få nytt han også. Til ham ble det britax two-way elite(pga han veier nesten 18kg), men det vil jeg ikke anbefale før barnet endel større. Han er forresten 3år men vi har planer om å ha ham bakovervendt så lenge som mulig.

 

Så sant dere har plass vil jeg virkelig anbefale bakovervendt. Det er definitivt sikrest for barnet. Ta en titt på trygg trafikk sine nettsider hvis du er i tvil.

 

Sitat trygg trafikk:" Risikoen for å bli drept eller skadet er fem ganger høyere i forovervendte barnestoler enn i bakovervendte. Barn bør derfor sikres bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er ca fire år."

 

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...