Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Ungen min hadde to lus på lørdag, fikk kur og kammet med lusekam hver dag. Har byttet på sengen hver dag. De to lusene forsvant på lørdag og kuren var ferdig søndag. Var nok lusefri igår når hun la seg, men kan jo være egg vi ikke har sett.. Hadde dere skiftet på sengen idag igjen?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du skal ta en ny kur evt om en uke. Du trenger ikke ta å vaske sengetøyet. En annen mulighet er å legge det i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Vet at jeg skal ta ny kur om en uke. Har vasket sengetøyet på 95 grader, men lurer på om jeg skal skifte fremdeles, selv om vi ikke har funnet lus etter kuren? Og dreper kuren også eggene? For de vil vel ikke falle av selv om de er død, de sitter jo som faen... HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Du trenger ikke vaske noe mere. Egga sitter kun i hårstrå og kan ikke faller derifra. Ingen egg noe annet sted og lusa lever kun i hodebunnen-håret.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Egga skal det nok ikke være noe liv i. Det er derfor du skal ta en ny kur etter en uke. Følg med hver dag..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, kammer hver dag, gjerne to ganger... Hehe, stakkar jentunge, blir jo lei all kammingen. Takker for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå