Gå til innhold

Hehe, kundekonsulent i bank... arb.oppgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Arb.oppgaver?

Lønnsnivå?

Og hvordan er en god kundekonsuelent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn typisk beskrivelse av en jobb som kan vær utrolig mye forskjellig. Jeg ville ringt til kontaktpersonen og spurt litt om arbeidsoppgaver og hva slags type person de tenker seg å ha inn i stillingen (utdannelse, erfaring osv).

Jeg har selv hatt en kundekonsulent jobb. Det handlet mye om å yte service til kunder over telefon og mail. Veldig mye variert, og jeg syntes det var gøy for en periode. Du må være flink til å se etter løsninger, og være flink til å snakke med kunder uansett om de er fly forbanna eller pratesjuke eldre damer:-) Lønnsnivået varierer nok veldig. Der jeg jobbet fikk vikarer ca 250 - 300 tusen, mens faste ansatte lå fra 290 og opp mot 350 tusen, avhengig av utdannelse, erfaring osv.

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Er innkalt til intervju men har null økonomisk utdannelse. Har 3 årig høyskole utdannelse fra utlandet, men innen noe helt annet - riktignok et veldig service yrke da. Og tenker jeg som så at er en innkalt til intervju så har jeg jo tydeligvis noe de er interessert i. Så nå er cluet å finne den ene greia som gjør at jeg får jobben.

Skrevet

Serviceutdannelse er jo sikkert kjempebra. Trekk frem det du er god til og som du mener er relevant for jobben. Hvis du blir spurt om du kan ting du ikke kan, så kan du jo bare svare at du har lyst til å lære deg det:-) Den taktikken har fungert bra for meg.

Vær forberedt på spørsmål som "hvorfor bør vi ansette akuratt deg", "hva er dine sterkeste sider", "hva forventer du av en god leder" ol. Går sikkert kjempebra! Spesielt svake sider kan være lurt å tenke igjennom, og legg det frem som et område du er klar over at du må jobbe litt med (f.eks. ikke si at du er et rotehue, men at du trenger å jobbe litt med å bli mer strukturert i arbeidet ditt)

Lykke til!!

Skrevet

Vel, nå er det noen år siden, da, men jeg har jobbet som kundekonsulent i bank noen sommere. Den gangen gikk det mest i enkle tjenester som valutaveksling, uttak, innskudd, opprette nye kontoer, søke om kort for kunder, litt betaling av fakturaer, noe utsteding av bankremisser etc. Noen sjeldne ganger var det noen som skulle vite hvor mye de hadde i aksje- eller fondsparing. Tja, husker ikke så mye mer. Mye firmaer og eldre mennesker. Vi litt yngre er vel ikke akkurat innom banken så mange ganger i året. Men du kan jo forestille deg hva som skulle til at du gikk i banken. Opprette konto på ungene, melde kort mistet eller lignende.

Lønn vet jeg jo ikke så mye om siden jeg bare jobbe på sommer og det er en stund siden.

Vil si at en god kundekonsulet er høflig, NØYAKTIG, veeeldig tolmodig, god på data, smilende og i stand til å holde kjeft om hvor mye naboen har på konto.

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Vet at det er mange om beinet derav mange med bankerfaring fra før. Satser derfor på at min service utdannelse skal gjøre susen - er i hvertfall noe annet enn det de andre har ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...