litenjente-litengutt Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg lurer på hva dette er,eller tror det er en slags sopp infeksjon? Men hvordan oppdages det, altså hvilke symptomer?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du ser det i munen på den lille. Det er et hvitt belegg som bør behandles. Smittsomt. Ingen symtomer.
Luans mamma Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Babyen har da ofte et hvitt belegg på tunga. Og vi som ammer kan få såre brystknopper. Du kan lese mer om dette på www.ammehjelpen.no
Kondis som en murstein Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Hvite flekker på tungen og innsiden av leppene og innover liksom... Noen får vondt og vil ikke spise... Om du har det, kan det kjennes ut som en ildtang på brystvorten, det liksom brenner innover mot ryggen! Tror man kan se det på brystvorten også, men det var aldri synlig hos meg, men vondt var det, hehe...
litenjente-litengutt Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2007 Da tror jeg at jeg skal kontakte helse søster..for jenten min på 4 uker har ett hvitt belegg på tungen..er det farlig???
Kondis som en murstein Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Neida, er ikke farlig ) Men det forsvinner som regel ikke av seg selv, så det er greit å ta det med en gang (kan ta litt tid før det forsvinner også). Også må smokker kokes, bytte ammeinnlegg ofte og sånne ting ellers smitter dere dere selv og hverandre hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå