Gå til innhold

Hva skjer med vaskemaskinen? (Utenomtema)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det jeg gjør for noe galt. Bruker vanlig vaskemiddel, enten pulver eller flytende og skyllemiddel som anvist. Men virker som rester som setter seg fast et sted og blir "gamle". Så plutselig når jeg har vasket en maskin med klær så ligger det sånne brune guggete klumper som må være gammel rest av vaskemiddel eller noe. Ikke oppi selve trommelen men rundt. (Har toppmater)

Noen som har vært borti dette, og hva gjør jeg? Er så ekkelt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker ikke for mye vaskepulver eller fyller maskinen for full slik at den ikke får skylt ut all "såpa"?

Skrevet

Nei, har fulgt det som står, har også prøvd uten skyllemiddel en tid. Og kjørt noen maskiner uten noe for å liksom rense ut, men det kommer igjen.

Men takk for svar ;o)

Skrevet

Kanskje en ide å prøve de gamle vaskeballene? De var mye brukt for 10 år siden, da gamle vaskemaskiner hadde problemer med å få all såpen ned i vaske maskinen fra doserings kammeret.

Evt send en mail til lilleborg og spør dem hva de tror det kan komme av

Skrevet

Prøv å kjøre et par maskiner uten tøy og uten vaskepulver på høyeste mulig temperatur. Så får du renset den litt. Det skal gjøres innimellom egentlig.

Skrevet

Ja vaskeball var kanskje ikke så dumt!

Skal også teste uten tøy og se hvordan det blir. En epost til Lilleborg er kanskje heller ikke så dumt!

Takk for mange fine tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...