Gå til innhold

Klarer ikke helt å glede meg pga bekymringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei dere=)

Som noen av dere vet, så har jeg nettopp testet positivt=) Glad for det, og det begynner som smått å gå opp for meg=) Er imidlertid så bekymret. Er vel fordi jeg VET at det ikke er noe selvfølge at dette går bra, så tenker mye på det. Klarer liksom ikke å si til meg selv " til sommeren kommer en baby".. Sukk.. har dere det på samme måte, eller? Kanskje det blir annerledes når jeg kommer meg til første legevisitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testet positivt forrige uke, det har endelig gått opp for meg at jeg er gravid, men tør fremdeles ikke engang håpe på at det skal gå bra. At vi skal være så heldige at vi lykkes på første forsøk..

Pga av prøverør skal jeg ha tidlig UL, samt at jeg har bestilt første legetime, men tenker flere ganger daglig på faren for å miste..

Men men håpet og troen kommer nok etterhvert!!

Gratulerer sååå masse forresten og lykke til!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX fingrene for at det går bra!

Skrevet

hei, må bare få lov til å si:

gled dere så mye dere kan, fokuser på det positive.

ikke ta sorgene på forskud.

selvfølgelig er sjangsen for å miste der. men dn blir ikke mindre av at man går å tenker på d.

nyt tiden fremover:)

gratulere så mye og lykke til <3

Skrevet

Hei igjen=)

Tenker det samme som deg. Er liksom litt for " godt for å være sant", det at det skulle klaffe med en gang. Ja, for vårt vedkommende, før vi begynte å prøve. Ventet på mensen, slik at vi kunne begynne på 1.pp.

Du har bestilt legetime, ja? Hvor langt er du på vei? Jeg hadde eggløsning 03.10, så antar vel da at jeg er 5 uker og 5 dager på vei, mens fosteret er 3 uker og 5 dager på vei.

Jeg har bestemt meg for at jeg må slutte å bekymre meg. Det ødelegger bare! får heller krysser fingrer og tær for at dette går bra, for oss begge to=) Ønsker meg til uke 12 snarest mulig, slik at jeg kanskje da vil slappe mer av=)

Ja, gratulerer til deg også=) Og, lykke til=)

Skrevet

Hei hei " grysom" =)

Tusen takk for innlegget ditt=)

Ja, har i det siste døgnet gått inn i meg selv. Skal ikke bekymre meg, før jeg eventuelt har grunn til det. Tenker som så " Dersom en går på skøyter og tenker at du faller, kan du være sikker på at du ligger der langflat noen sekunder senere" -hihi- =)

Tusen takk for gratulasjoner <3

Hvordan går det med deg, da?

Skrevet

<3

joda.. har knall ømme brystvorter. så nå går jeg bare å venter på tr...

for da skal jeg begynne på dobbelt pergo kur.. ¨så håper vi på en spire før jul. ;)

kos deg masse i tiden fremover:) og oppdater oss gjerne:)

Skrevet

Hei jente 24, da er vi akkurat like langt på vei, heheh så kult!

Jeg har hatt en SA da, og seff er jeg fortsatt bekymret for hva som kan skje! Men jeg har allerede kjøpt noen små body og bamse, jeg må tenke positivt. Jeg jobber også i en stressende hverdag på jobben og det er det som bekymrer meg mest. Ser fram til uke 12, selv om da er heller ikke sikkert ting går bra, men er i hvertfall bedre sjanse. Men vi må løfte opp hodet og tenke positiv! Det går bra....

Har du vært noe kvalm eller lignende. Ikke jeg, bank i bordet, men har vært mye sliten og trøtt og brystene føles som om det kommer til å eksplodere! Allerede fått litt mage og jeg synes det er kjempe stas!

Lykke til, hold meg informert!

Krysser fingre og tær!

Skrevet

Hei "mammatilsommeren" =)

Er vi like langt på vei? nei, så morsomt=) herlig å finne råd og samhold her inne. Det er jo så tidlig enda, så har liksom ikke sagt det til andre enn søsteren min, ja i tillegg til samboeren da=) Har dere sagt dette til noen?

Sukk.. denne bekymringen, ja. Har tenkt på det nå i ett døgn eller to, at det bare er tull av meg. Kan ikke bekymre meg uten grunn, men slik blir det vel, når en vet at det ikke er en selvfølge at ting skal gå bra! Tryggere etter uke 12, ja, selv om det ikke da heller er noe selvfølge. Håper bare jeg kommer meg dit, så jeg kan slappe av og nyte dette. Folk sier jo at dette er noe en blir å savne senere, så vi må bare nyte å være gravid=)

Jeg har ikke vært noe kvalm. Eller, dvs jeg brekker meg til tider, når jeg lukter strenge lukter. Ellers, har jeg store " menssmerter". Vet at dette kan være vanlig, så får vel bare " stå han av". hehe.. dette er jo ingenting i forhold til hva vi har i vente -hihi- =) Brystene er ømme, ja nesten så det ikke går ann å være borti dem engang. Trøtt er jeg konstant.. hehe.. men, føler meg alt i alt i fin form=)

Har du fått mage allerede? Hvordan er kroppsformen fra før av? Jeg er 1.71 m og er 75 kg ca. Så, har noen kg for mye=) Føler meg hardere i magen, men tror ikke noe vises enda, nei. Tenker at siden jeg ikke er slank,vil det nok ikke vises før godt over jul. hehe=)

Ellers da.. hvordan opplever du alt dette?

Gleder oss, men for meg er det fortsatt fjernt. hehe. trenger vel å høre hjertelyd eller noe slikt, før det går opp for meg=)

Skrevet

ååååååå, jeg vet absolut hvordan du har det. hadde positiv test for 14 dager siden....og den første uka var for jævlig. var skikkeli deppa, redd og gråt mye. Tenkte bare negativt. Skjønner ikke hvorfor, men det bare ble slik. Men nå har jeg kommet over det verste. Skal til ul den 22. november, og da får jeg vite hva ståa er. Gleder meg til da :) tror ikke det går opp for meg helt før jeg ser det lever der inne ;)

Nei, vi får være flinke å så positivt på tingene....og kose oss med graviditeten. Slutt å lese alle disse skremmsels historiene, ihvertfall når vi har så mye hormoner i sving. Gjør alt bare verre.

Klem

Skrevet

Vel, ikke fortalt mange. Fortalt sjefen min da, hun venter også baby, så vi synes det er kjempe stas...formen er eller ok, samma som deg egentlig. Heldigvis ikke spydd eller noe enda, håper formen er fin hele veien...Skal til legen til torsdag og alt ser bra ut, kommer jeg nok til å fortelle foreldra våre, de ønsker seg barnebarn, så de kommer sikkert til å grine! hhe ser for meg, MEN skal gjøre dem klar over at å være gravid er risikaelt....ufff når så jeg for meg julaften ( masse babyting) de er gærne altså. Altså litt mage, ikke noe å skryte av men jeg tror nemlig det er tvillinger, bare har det i hodet, så kanskje det er derfor, hmmmmm ikke vet jeg! Skal be om tidlig UL uansett....gleder meg til å høre hjertebank! Åhhhhhhh vil ha baby NÅ!

Skrevet

Hei hei " mammatilsommeren"=)

Så trivelig at du og sjefen din begge er gravide=) Da får du iallefall forståelse, selv om de fleste sjefene er forståelsesfulle.. Ja, du skjønner hva jeg mener=)

Spennende at du tenker du kanskje bærer på tvillinger=) det hadde vært stas da -hihi- =) Du får oppdatere meg på UL da=) Send gjerne PM om du vil=)

Ang det å fortelle foreldrene, så.. skal jeg gjøre det i midten av november. Er nå akkurat 6 uker på vei, så rundt den 15 nov har jeg jo da kommet enda lengre. Velger å si det så tidlig, men komme med det forbeholdet " om alt går bra". Vil nemlig at de skal vite at det ikke er noe selvfølge, selv om jeg selvfølgelig vil at de skal glede seg=) har en liten bror på 14 år ( attpåklatt), som jeg har god kontakt med. For 1,5 mnd siden ca fikk jeg en tekstmelding, der det stod at han var klar for å bli onkel... hehe.. spent på hva han sier nå, når det viser seg at det kan skje før han aner det.. hehe=)

Bekymringene mine har i hovedsak lagt seg=) Kan ikke gå rundt å bekymre meg, slik er det bare=) Snøt meg akkurat, og hadde blod i nesten. Det skjer meg aldri, men vet det er vanlig når en er gravid=) synes i grunnen det er greit med disse symptomene.. forsterker jo bare tanken om at det er en liten ert der inne -hihi- =)

Ønsker deg en strålende dag=)

Skrevet

Hei hei " mamma sin kompis" =)

Høres ikke bra ut, slik du har hatt det nå i begynnelsen.. * føler med deg* =) Det er nok som du sier, det at vi har lest mye om ting som har gått galt, som gjør at vi er klar over at det ikke er en selvfølge at ting går bra.

Men, jeg har nå klart å legge disse tankene fra meg. Tenker positive tanker, så får jeg heller bekymre meg dersom det skulle bli nødvendig. * bank i bordet* =) hehe...

Ønsker deg masse lykke til, så skrives vi snart?=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...