Gå til innhold

Dere som har født

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye besøk av mannen deres fikk dere på sykehuset?

Fikk dere gave e.l?

Noen som ikke har tatt seg pappapermisjon med en gang, som gikk rett på jobb neste dag etc?

Litt trist nå: Føler at mannen min ikke tok nok del i å være på sykehuset med oss. Dro 3 timer etter fødselen. Fikk ingen gave av han e.l. Har ikke tatt en bleie enda på vår nyfødte datter (4 dg siden). Dro på jobb på dag 4. Må nå hente/levere i barnehagen. Krever jeg for mye?

:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde familierom så vi var sammen hele tiden i 4-5 dager..

jeg fikk heller ingen gave av han men det er ikke så vanlig her heller..

sambo hadde da en jobb der han jobba turnus så han var hjemme da fødselen beynte,så han har ikke hatt permisjon..

Skrevet

Hei!

Jeg fødte på natta, så han ble der til morgenen, dro hjem for å sove der... det var stapp-fullt på sykehuset.. ikke mulig for han å få sove der.. Så kom han på besøk hver kveld i en uke (jenta vår var på nyfødt- avd). Han var på jobb fra 2. dagen, men tok tidlig kvelden de første ukene... Første barnet vårt.. Vi hadde blitt enige om at vi skulle gjøre det sånn på forhånd om ikke ting ble sånn at jeg trengte å ha han hjemme. Datteren vår bare sov de to første månedene, så det var ikke nødvendig at vi var hjemme begge to fra starten.. Han er selvstendig næringsdrivende, så det er ikke så lett å bare ta permisjon midt i høysesongen heller...

Nå med barn nr. to, kommer vi til å gjøre på samme måten... bare at han må levere i barnehagen i starten, kanskje jeg kan hente....

Tror jeg fikk blomster på sykehuset, men er jammen ikke sikker, hmm..

Skrevet

Det er en magisk og STOR ting å få barn. Hadde min mann dratt på jobb etter 4 dager og forventet at jeg hentet/brakte/ryddet/laget mat : altså var tilbake til hverdagen som om ingenting hadde skjedd...så hadde jeg blitt umåtelig skuffet over ham!!!!!! Det må da være toppen på egoisme!! Er han litt bortskjemt eller bare ubetenksom??

Skrevet

Begynner å lure på det samme selv. Han dro kl 0800 igår på jobb og kom ikke hjem før kl 18. De fikk sjokk i barnehagen da jeg kom, 4 dager etter fødsel (så jeg tar vel ikke helt feil). Det er ikke mye lett å skulle fullamme en liten en og så står det en og drar en i genseren for hun er så sulten, lurer på hvor middagen hennes er!

Personlig syns jeg dette er feil. Min samboer burde da vite bedre. Jeg er ustyrtelig følsom for tiden. Og en liten feil et sted og jeg stortuter, selv foran min datter. Greier ikke å styre meg.

:-(

Gjest mamma'n til go'gutten
Skrevet

Alle føler det vel forskjellig. Synes du noe er urettferdig/dumt av han så snakk med han:) Er jo ikke så lett å vite hva du tenker..

Jeg er ikke noe lei meg for hvordan min mann var..og synes det var helt greit...:

- dro 4-5 timer etter fødselen (fødte kl.17, så passa fint i grunn for da skulle jeg legge meg uansett)

-fikk ikke gave, hvorfor skulle jeg det? Hadde da fått verdens fineste gave i sønnen vår!:)

- jobbet dagen etter, men besøkte før og etter jobb

- ikke pappaperm i det hele tatt (hadde ikke krav på det fordi jeg jobba under 50%)

- tok ikke bleieskift alene før en uke etter fødsel

Og er HELT fornøyd med det:)

Men alle er ulike..føler du det er dumt så er det helt i orden, men fortell han det på en ordentlig måte så han forstår..

Ang barnehage så synes jeg godt mannnen din kunne tatt det, er da mer enn nok jobb å ha en nyfødt hjemme!! (Vi har bare ett barn, så har ikke vært i den situasjonen enda, men når spiren i magen blir født til sommeren, kommer jeg til å forvente at mannen min leverer i barnehagen, hente kan jeg gjøre, for det går ikke i forhold til jobben hans å både levere og hente)

Skrevet

Når vi fikk første så var ikke mannen min så mye på sykehuset. Men det var en grunn siden han kom 4 uker for tidlig og like før jul. Vi holdt på å pusse opp så han måtte bli ferdig med det før vi kom hjem. Men jeg husker den tiden som litt ensom. Lillegutt fikk en liten bamse av han med navnet hans på. Ikke vanlig her at jeg skal få noe. Mannen min driver for seg selv så gikk tilbake i jobb ganske fort. Hadde litt kortere dager og sånn. Og tok pappapermisjonen en dag innimellom. Men det viktigste var vel at han var engasjert den tiden han var hjemme. Noen mannfolk trenger litt tid til å bli vant til et barn. Ligger mere naturlig for oss. Tok nok litt tid før han byttet bleie på guttungen våres og. Nå som vi venter nr. 2 må han være litt mere hjemme i begynnelsen også blir det sikkert at familiemedlemmer stiller opp den første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...