Gå til innhold

Hva er galt med minifom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at minifom ikke er så bra, men hvorfor? I bruksanvisningen står det ingen bivirkninger og på apoteket sa de ingenting heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er galt med mye, alle mine søsken og jeg fikk det da vi var små, samme med samboer og søskene hans, har gitt pia mi det de første 3 mnd etter fødselen, slet aldri med luft i magen da. Og ingen bivirkninger.

Tror det er noe med at det gir mye hormoner eller noe sånt, men ingen av oss sliter etter det for å si det slik. Ta ting med en klype salt

Skrevet

Det advares mot ukritisk LANGVARIG og HYPPIG bruk av medikamentet da det inneholder et stoff som kan etterlingne hormoner i kroppen (tror det er snakk om oestrogen). Stoffet kan tolkes av kroppen som om det er et hormon, men typisk saa er det minst tusen ganger svakere enn virkeligere hormoner. Det kan hende at det er en sammenheng mellom redusert fruktbarhet hos menn og slike hormonhermere (fordi man har sett det skje med frosker blant annet), men ingen vet. Derfor ber man folk vaere forsiktige med bruken...

Oversatt: Bruk det kun naar ingenting annet hjelper og det virkelig trengs :)

Skrevet

Jeg synes man skal ha en ordentlig god grunn til å bruke medisin på småttiser.

Jeg strever rett som det er med en promp selv, uten at jeg tar piller for det. Og litt mageknip også. Fortsatt uten piller. Det går bra. Og jeg hadde hatt det sabla mye bedre med både promp og mageknip om ei god mor bysset og koste med meg. Men fordi jeg er voksen greier jeg meg uten det og.

Men babyene får mammakos. De fleste trenger vel ikke mer enn det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...