Gå til innhold

Blir så såret og lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arbeider på en liten arbeidsplass med 10 ansatte. Vi har en dame der som tror hun er sjefen over oss alle og er svært vanskelig å arbeide sammen med. Hun er voksen, men singel og bor enda hos foreldrene sine. HUn hater at jeg som er 4 år yngre har samboer og venter en liten. Jeg og samboeren min hadde vært sammen 1 år da jeg fant ut at jeg var gravid. Vi ble kjempeglade, men samtidig gruddes jeg forferdelig til å fortelle dette på jobb da jeg visste hun ville komme med flere sure kommentarer. "Det var da veldig så tidlig dere skulle formere dere" var alt jeg fikk til svar fra henne da jeg fortale nyheten. Nå er jeg 5 mnd på vei og alt jeg hører er negative ting om graviditet og fødsel på jobb. Hun bruker hver anledning til å rakke ned på meg for at jeg er kommet lengre i livet enn henne. Jeg vet jeg ikke bør la dette gå inn på meg, men vanskelig å la være. Hun sårer meg veldig. Alt jeg vil høre er gratulerer.... Herregud som jeg gleder meg til permisjonen. 1 år uten henne blir fantastisk.

Åååå... det er godt å få ut litt steam!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner veldig godt hva du føler.. det er ikke noe morsomt.. har selv en venninne som er sånn.. De er jo bare maks misunnelige..

man venter liksom ikke bare negative kommentarer fra en venninne heller.. alt er negativt.. hun er 24 år og aldri hatt kjæreste, og det synes hun er kjempe fælt, så klart hun er misunnelig, men det er slitsomt å ha en venninne som ikke har egenskapen som har med det å være glad på andre sine vegne.....

og den virker det jo som kollegan din mangler også :(

Skrevet

Bare få det ut :) Og neste gang - hvis du tør - så lar du henne spy ut litt edder og galle,og så lener du deg mot henne og sier høyt - så du er sikker på at det er flere som hører det:

"Vet du hva? Jeg hørte noe her forleden dag som jeg virkelig synes var godt sagt. Vet du hva det var? Det var KAN DU IKKE SI NOE HYGGELIG, SÅ KAN DU LA VÆRE Å SI NOE I DET HELE TATT".

...eller noe annet fyndig - bare ha setningen på lager og vent på riktig anledning, og fyr løs når øyeblikket kommer. Da stopper du i alle fall munnen på henne for en stund :)

Skrevet

Haha!! Kanskje jeg skulle prøve det. :-) Takk for støtten begge 2. :-)

Skrevet

He he he, her ser jeg muligheter for at du kan ha det litt artig med vedkommende istedet.

Har selv jobbet med en slik person og det tok nesten livet av meg...inntil jeg fant ut en måte å reagere på som faktsik gjorde det veldig gøy å omgåes vedkommende...

Det viktigste er at du hever deg over henne. Det er jo ikke deg det er synd på, du har det jo helt topp og er superlykkelig:) Det synes jeg du bare skal gni inn hos henne daglig. Du skal stråle av lykke neste gang du ser henne og særlig hvis hun kommer med noen kommentarer.

Her følger noen eksempler. Du aner ikke hvor artig jeg har hatt det altså!!!

"Det var da veldig så tidlig dere skulle formere dere" = Ja, du skjønner vi har det så bra, vi greide ikke vente lenger. Dessuten synes jeg det er godt å kunne være en ung mor og ha masse overskudd. Du vet, det er viktig å sette igang før den biologiske klokka tar meg i føri årene...

Hvis hun kommer inn på hvor jævlige fødsler er kan du jo bare gni inn: "jeg gleder meg til å føde. Jeg tror det blir en fantastsik opplevesle og det er viktig å se positivt på det selv om det gjør vondt. Det er tross alt noe man opplever svært få ganger i livet. Noen opplever det dessverre ikke i det hele tatt. Det synes jeg ville vært trist..."

"Smertene er nok jævlige, men det er smerter jeg vet hva er og som jeg iallefall ikke dør av. Det skal jeg takle. Alle vet det er vondt å føde. Jeg får iallefall oppleve den gleden det er å få barnet i armene etterpå."

Osv osv osv:) he he he!

Jeg høres helt sikkert jævlig ut, men jeg greier aldri krangle med folk. Jeg hater å være sur og har funnet ut at folk jeg driter i skal få høre det på andre måter. Har gjort dette flere ganger med ei drittkjærring jeg jobbet med og det var så artig å se på reaksjonen jeg fikk fra henne.

De kan ikke bli sure for man er så positiv. Selv synes jeg det kommer mye mer godt ut av det enn å bli sinna på vedkommende. Da slipper du den sure stemningen på jobb og du VET at du allikevel har greid å ta igjen...+ det er morsomt:) benytt denne muligheten til å lære deg noen knep istedet for å bli såret! Ha det gøy de siste månedene før permisjonen er mitt råd:) :) Du kan bruke disse situasjonen til å bli frekkere på en sofistikert måte:)

Skrevet

He he... sitter å ler av svaret til kokosyklys-02.02.08. Et veldig bra svar!

Jeg ville valgt å gjøre det samme. Det er mye kjekkere å gni det inn, enn å bli sur og lei seg.

Denne dama har tydeligvis ikke evne til å sette seg inn i andre sin situasjon og glede seg sammen med dem. Da fortjener hun å få det litt gnidd inn. (",)

Tenk så paff hun vil bli når du er alltid smilende og glad.

Lykke til! (",)

Skrevet

Til HI og anonym nr 2: Hvordan vet dere at de jentene dere snakker om er misunnelige? Jeg skjønner det er leit at andre ikke er like opptatt av deres graviditet som dere, men ærlig talt: Med mindre de har sagt de er misunnelige, så kan dere da ikke si "Hun hater at jeg som er 4 år yngre har samboer og venter en liten."

Før jeg ble gravid selv har jeg alltid forsøkt å være interessert i andres graviditet, men må innrømme at det er noen gravide som har i overkant mye oppmerksomhetsbehov: Det er j.. uinteressant å måtte høre om fødsler og plager når man ikke er gravid selv, dessverre er noen gravide slik at de ikke klarer å snakke om annet enn barnet som kommer, graviditet og fødsler. Dersom man forsøker å pense inn på andre temaer, blir dette totalt overhørt. Dette er faktisk svært egoistisk det også.

Men dersom det ikke er dere som bringer temaet på banen, må jeg være enig i at det virker direkte slemt å nevne fødsler mv på en negativ måte av disse jentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...