Gå til innhold

Flere som sliter med hodepine/ nakkesmerter???


moki, har fått sin prinsesse!

Anbefalte innlegg

Er nå i min 27 uke, og har slitt med dette i ca 3 uker. Var hos legen for 1 uke siden, og ble fullt sykmeldt. Var fra før 50 % sm grunnet bekkenløsning.

Jeg har stort sett vondt i hodet til og fra gjennom hele dagen, og det sitter akkurat på samme sted. På høyre side av panna, litt bak øyet også, og i bakhodet samme siden. Idag har jeg kun hatt vondt i bakhodet, på venstre side..... Veldig merkelig! Jeg mener selv at det kommer av stress, dårlig søvn, lang reisevei til jobb, 2 barn og hus osv. Men er det ikke litt rart at det ikke har gitt seg etter 1 uke hjemme fra jobb? Legen kjente ikke på meg engang, så var ikke mye fornuftig å få ut av han! må legge til at mitt blodtrykk er fint, og ingenting på urinprøven.

Noen med erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ser at jeg har termin dagen etter deg. Jeg har det også slik, dette pga lite søvn. Skulle ha gitt mye bare for en eneste hel natt søvn. Jeg har ikke sovet en hel natt siden jeg var i ca uke 16, dette sliter på. Har også bekkenløsning så jeg kan ikke bevege så mye på meg. Tidligere trenet jeg hver dag så jeg tror kanskje dette også er en årsak til hodepine, det at musklene stivner. Ønsker deg god bedring og lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg er nå i uke 24 og har hatt mye vondt i hodet og nakken siden uke 12... Men det går i perioder. Jeg har vært 50% sykemeldt i snart 6 uker og syntes det hjelper. Jeg går også til fysikalsk behandling 1-2 ganger hver uke. Det hjelper på nakke/skulder smerter, noe som igjen gjør at hodepinen ikke kommer så ofte. Jeg har migrene, men har aldri opplevd det slik som under graviditeten. Jeg har hatt 2 ekstreme omganger hvor det varte i 4-5 dager. Ubeskrivelige smerter hvor jeg på det verste bare ville få slutt på alt... Men det blir bedre, og mer enn alt annet vil jeg ha dette barnet og det hjelper for å holde ut. Når jeg har det på det verste må jeg ta paralgin forte og/eller migrene medisin (i samråd med smerteklinikk/nevrolog). Etter 3 måned kan man ta flere medisiner enn man kan før en har kommet så langt i svangerskapet.

Det som hjelper meg ellers er å leve et veldig rolig liv nå, ikke stresse for mye, ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobb og alt annet, få massasje, har begynt på yoga for avspenning, spiser lite og ofte for å holde blodsukkeret i sjakk, går rolige turer og slapper av de dagene jeg kan. Tenker positivt!

 

Om det er noen trøst så hadde jeg samme erfaring hos nevrolog som du hadde hos legen din. (og nevrologen skal liksom være en spesialist på feltet) Det eneste han kunne hjelpe med var å sette meg på en forebyggende medisin som kan skade fosteret... Og det er totalt uaktuelt for meg, og da var det ikke noe mer han kunne gjøre.

 

Et annet tips er å kjøpe cold/hot gele pakke på apoteket, oppbevar denne i kjøleskapet og legg den på hodet der smerten sitter. For nakken hjelper det for meg med varmt omslag. Har kjøpt en frotte pose/pølse som varmes i mikro og legges på nakken.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Har vondt i hodet i dag også, det ligger liksom å ulmer kan man si... Skal til fysiot. grunnet bekkenplager på fredag, så da skal jeg få henne til å ta en titt på nakke/rygg også. Kanskje hjelper det med litt behandling? Ellers er jeg fullt sykmeldt akkurat nå, og regner med å bli det en stund... Har 1 1/2 t reisevei til jobben hver dag, med buss og tog, og det samme tilbake igjen. tror reiseveien har mye å si for formen min....

Nå skal jeg ut å gå en tur i det fine været, blir godt med litt frisk luft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...