Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 I dag fikk jeg endelig tak i kompisen min... Innlagt på lukket avdeling og lagt i seler hele helgen! Han snakket skikkelig usammenhengende og var skikkelig rar. Utroolig ekkelt syns jeg! Jeg har en kamerat som jobber der, så jeg skal snakke med ham om hvordan det er å være der. Hvordan de blir liksom... Egentlig er jeg litt redd også, for jeg vil ikke at han skal komme hit på besøk, men hvordan takker man nei til en som er så langt nede?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Er han kompisen din,så er du så redd ham at du ikke vil han skal komme på besøk? Hva med å hjelpe og støtte en kompis i en vanskelig tid? Hoff...nei....
prinsessetamtam Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 jeg kan forstå at du blir nervøs i forhold til å ta imot besøk, du har tross alt barn som skal passes på og vennen din er tydeligvis veldig ustabil. Kan du ikke møte han ute et sted? Finne på noe?gå tur, dra på museum eller noe, hvor omstendighetene er rolige og dere kan prate sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville aldri latt en psykotisk person komme hjem til meg hvor jeg hadde barna mine. Samme om det er en venn eller ikke! Det handler om å verne om barna for en mulig fare,eller en ubehagelig,skremmende opplevelse. Og hvis en person er psykotisk,skal han for det første ikke være ute og ferdes blant folk,og har vel ingen nytte heller av å omgås venner eller andre som ikke har erfaring med psykotiske. Nå sier jeg ikke at denne personen er psykotisk,men det høres veldig sånn ut hvis han snakker usammenhengende og har måttet ligge i belter. Men når psykosen er over,DA er det kanskje fint om personen har venner som fortsetter å stille opp for han!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 men er vel ikke hans første tanke å komme på besøk til deg nå uansett vil jeg tro... støtt han heller til å bli frisk igjen vær en venn!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hadde han vært en venn hadde jeg latt ham komme på besøk, og da hadde jeg selvfølgelig støttet ham! Men jeg kjenner han egentlig ikke så godt, og nå viser det seg jo at jeg egentlig ikke kjenner ham i det hele tatt!! Det var en jeg traff da jeg var gravid. Han var hyggelig, men gjorde ganske mange rare ting egentlig, og det var som om han skjulte noe. Nå bor vi over 50 mil unna hverandre, så hvis han skal komme på besøk vil han bo hos meg, og det er jeg ikke interessert i. Vet bare ikke hvordan jeg skal få sagt det... Snakket med kompisen min som jobber på sykehuset han er innlagt, og han sa at hvis det stemte det han hadde fortalt meg, så er han veldig veldig syk! Huff, skummelt:o(
WP-TLogPeanut Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Er sikkert ikke så lett å finne på noe å si da.. Er det en du kanskje kunne hatt noe på gang med? Sånn at dette vennskapet skulle utvikle seg videre bare dere ble kjent med hverandre? I så fall går det jo an å si på en fin måte at du tror kanskje han har nok med seg selv og bli frisk akkurat nå...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Er noen dager siden du la ut dette, men tenkte jeg skulle svare allikevel. Jeg har jobbet noen år på en lukket avdeling. Kom da borti flere mennesker med akutte psykoser. Ut fra det du beskriver her så høres det ut som om det er noe slikt som har skjedd med kameraten din nå. At han er ute av beltene igjen er positivt!! Men siden han fremdeles snakker usammenhengende virker det som om han fremdeles er noe psykotisk. DETTE GÅR OVER!!! Mange mennesker kan være psykisk syke i perioder av livet. Dette betyr ikke at de ALLTID er syke! I lange perioder vil de være akkurat som alle andre! Om han skal komme på besøk eller ikke må du nesten vurdere selv, men vent til han er bra igjen. Vanligvis går det fort over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå