Gå til innhold

Er så lei meg i dag. Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde besøk av svigerfar i dag, og han lot lillegutt smake på vaniljesaus! Gutten er bare 2.5 mnd så jeg har ikke introdusert noe annet enn melka for han enda. Så lar svigerfar han smake på vaniljesausen som sin første nye smaksopplevelse uten at jeg får være med på det. Jeg var på kjøkkenet og holdt på og fikk ikke sett om det var noen reaksjon eller ikke på gutten. Er så utrolig lei meg for dette, har sittet her å latt tårene fosse... Tenker egentlig at jeg som mora ikke fikk være med på hans første smaksopplevelse... Overreagerer jeg? Å hvordan ville dere ha reagert???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ikke blitt like lei meg som hva du ble, men man reagerer jo forskjellig.

Jeg syntes det var dårlig gjort av svigerfaren din, men sjansene er nok store for at han ikke mente noe vondt med det.

Vi har latt jenta vår smake på frukt puree et par ganger nå, og hun er like søt hver gang:)

Skrevet

Jeg hadde ogsaa blitt lei meg. Gleder meg masse til aa introdusere nye smaker! Saa foerste gangen er litt spesiell. Men, svigerfaren din tenkte seg sikkert bare ikke om (?).

Skrevet

Er ikke 2,5 mnd litt tidlig for vaniljesaus????? Anyway, ja, du overreagerer en smule.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg tror jeg vet litt hvordan du føler det for min svigermor tok også over noe jeg ville gjøre og jeg gråt og gråt. Men vi overreagerte nok litt begge to, noe som er naturlig med alle hormonene vi har ;)

Når det er sakt så bør nok svigerfar informeres om at mating er det dere som foreldre som skal ha kontroll over. Det er en del matvarer små barn ikke skal ha (f.eks kumelk, honning og spinat) ting som ikke besteforeldre nødvendigvis tenker over. Inntil videre bør han informeres om at han alltid må spørre før han gir barnet noe som helst. Jeg har f.eks planer om at f.eks sjokolade skal introduseres så sent som mulig. Det man ikke vet har man som kjent ikke vondt av, og så lenge hun ikke vet hvor godt sjokolade er så savner hun det heller ikke :)

Skrevet

jeg hadde faktisk blitt sint jeg!

1.han vet vel godt at babyen kun får melk, så han burde i det minste ha spurt deg før han lot babyen smake

2.det er opp til deg og din samboer hva babyen skal få smake og ikke smake, personlig vil jeg i vertfall ikke at det første min baby skal få smake er vaniljesaus!

jeg forstår deg utrolig godt, og tror jeg ville reagert på samme måte, i tillegg ville jeg fortalt svigerfar hvor skapet står, slik at han vet at han må spørre først en annen gang!

Skrevet

Nei - det synes jeg ikke. Men mest pga vaniljesausen da...

Når hs hadde info til oss ang introdusering av mat, så sa hun at han kunne smake på det meste. Han var da 5 mnd. MEN - vær forsiktig med krydder så hun, og ikke gi vaniljesaus! Det er visstnok 27 e-stoffer i v.saus, i tillegg til masse sukker OG melk. Dette var iflg henne noe av det verste å gi ungen.

Nå er ikke min hs helt på nett da, så jeg tar alt med en klype salt, men mini får ikke v.saus nei

Ang det at han prøvde uten deg der .... ja, litt overreagering.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke blitt så lei meg fordi jeg ikke fikk ta del i hennes første smaksopplevelse, men jeg hadde blitt irritert om svigerfar hadde gitt henne vaniljesaus når hun bare var 2,5 mnd...!!!

Skrevet

Det må da sies at det var ikke mye vaniljesaus. Bare litt på fingeren så han fikk smaken på det. Men det har i utgangspunktet ikke noe å si.

Skrevet

Jeg hadde blitt sint om noen ga mi frøken smaksprøver uten å høre med meg først. 2 1/2 mnd er vel litt vel tidlig. Reaksjonen din er forsåvidt forståelig, ihvertfall om du er like hormonell som jeg er om dagene :P

Jeg var i selskap her om dagen og her kommer et familiemedlem med en skje med ostekake opp i ansiktet på min 3 mnd gamle datter. Jeg fikk totalt hakeslepp, men fikk sagt i fra at den ostekaka fikk hun putte i sin egen munn. Her fullammes det og har tenkt å gjøre det en stund til.

Skrevet

Nei, vet du hva!?! Jeg hadde blitt rasende! Faktisk... Og jeg er en rolig person til vanlig, men kjente nesten jeg kokte over da jeg leste innlegget ditt... Skal da ikke gi vaniljesaus til en 2.5 mnd gammel baby!!

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer, jeg hadde blitt rasende og sagt veldig tydelig fra på stedet!

Skrevet

syns du overreagerer veldig jeg.... :) :) bruk tårene på noe annet.. han ser lik ut neste gang han smaker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...