Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Prøver å forstå dette med utregning av foreldrepenger, er litt forvirret; har vært vikar nå siden januar, 100%, men lønna har variert litt fra mnd til mnd - så etter det jeg har forstått så skulle altså foreldrepengene da utregnes i fra de de beste månedene der, så lenge jeg hadde jobbet 6 av 10 måneder (???) Fikk tilbud i dag at jeg om fast stilling fra 1.nov. Har termin 19.01-08, altså går jeg ut i permisjon i slutten av året. Nå som fast vil jeg da få fast lønn, og denne kommer jeg da til å motta 2 ganger før permisjonen, SÅ: hvordan blir det da utregnet? Vil jeg få i forhold til min nye, faste lønn, eller tar de de beste månendene?? Håper noen kan hjepe meg!! Super-takknemlig for alle tilbakemeldinger!!!!!!
KristineH79 Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Du må nesten høre m nav for et sikkert svar! De har en merkelig måte å regne ut dette på de ser på inntekten fra 2004-06 og de siste 10mnd så er d noe m 25% avik! Husker ik alt fra vi hadde ei nav dame på sv kurs som prøvde å forklare dette for oss... Trudde oxo bare man jobba fullt så fikk man samme lønn men nei de må gjøre d uforstålig og komplisert... De gjør unntak om du studerte 04-06, men hadde du år uten inntekt uten grunn kan du risikere å få mindre perm penger! Men som jg beggynnte med, hør m nav, for ik husker jg alt og jg skjønte ik alt heller...
Prinsessemamma:-) Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Det vil bli regnet ut ifra din nye faste lønn, men hvis du mener at du ville fått mer om de hadde regnet ut ifra de 6 beste av de siste 10 kan du be om at de heller skal beregne utifra det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå