Gå til innhold

forbindelse med NAV/foreldrepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Prøver å forstå dette med utregning av foreldrepenger, er litt forvirret;

har vært vikar nå siden januar, 100%, men lønna har variert litt fra mnd til mnd - så etter det jeg har forstått så skulle altså foreldrepengene da utregnes i fra de de beste månedene der, så lenge jeg hadde jobbet 6 av 10 måneder (???) Fikk tilbud i dag at jeg om fast stilling fra 1.nov.

Har termin 19.01-08, altså går jeg ut i permisjon i slutten av året.

Nå som fast vil jeg da få fast lønn, og denne kommer jeg da til å motta 2 ganger før permisjonen, SÅ: hvordan blir det da utregnet? Vil jeg få i forhold til min nye, faste lønn, eller tar de de beste månendene??

Håper noen kan hjepe meg!!

Super-takknemlig for alle tilbakemeldinger!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen ide???

Skrevet

Du må nesten høre m nav for et sikkert svar!

De har en merkelig måte å regne ut dette på de ser på inntekten fra 2004-06 og de siste 10mnd så er d noe m 25% avik! Husker ik alt fra vi hadde ei nav dame på sv kurs som prøvde å forklare dette for oss...

Trudde oxo bare man jobba fullt så fikk man samme lønn men nei de må gjøre d uforstålig og komplisert...

De gjør unntak om du studerte 04-06, men hadde du år uten inntekt uten grunn kan du risikere å få mindre perm penger!

Men som jg beggynnte med, hør m nav, for ik husker jg alt og jg skjønte ik alt heller...

Skrevet

Det vil bli regnet ut ifra din nye faste lønn, men hvis du mener at du ville fått mer om de hadde regnet ut ifra de 6 beste av de siste 10 kan du be om at de heller skal beregne utifra det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...