Gå til innhold

Forstår enkelte absolutt ingenting?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma ligger på hjerteavdelingen og venter på storoperasjon. Og jeg ringer henne i noen minutter hver dag for å høre hvordan det står til.

Nå kunne hun fortelle at hun er helt utslitt,for hun har hatt så mye besøk i dag.

Ei av dem var der i 3 timer!!

:-/

 

Skjønner ikke folk at man kan bli sliten av lange besøk når man er syk???

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, der tror jeg faktisk noen må si ifra:-/

Skrevet

Hvis jeg har pasienter som venter eller akkurat har hatt operasjoner, så følger jeg litt med på besøk.. Og gir beskjed hvis det går fryktelig lang tid, er ikke altid pasienten selv syns det er så moro å si i fra selv. Kjekt å "avbryte" med et måltid etc. 3 timer er alt for mye...

 

Ofte så er det venninner osv som sitter så lenge, de mener det jo kun i beste mening.. Men det blir litt mye kanskje.

Skrevet

3 timer? Oi, det var mye!

 

Enkelte forstår bare ikke hva som er nok... Men hvis hun ikke sier noe, hva med å få pleierne til å si noe?

Skrevet

Det er nok i beste mening. Snakk med sykehus personalet, be de følge litt med. Snakk med din mor og be henne gi beskjed når hun er sliten.

 

God bedring til din mor, håper det går bra.

Skrevet

Jeg sa til henne at hun burde sagt fra,men det er jo ikke så enkelt å si til venner at de må gå...

 

Jeg sa hun kan si fra til sykepleieren om at de kanskje kan bryte inn etter litt,og si fra.Evt sette opp lapp på døra hennes,kanskje?

"Kontakt sykepleier før du besøker denne pasienten" hadde vi ofte på døra til pasienten på sykehuset jeg jobbet på.

Da var det greit å si fra.

Eller "maks 30 minutters besøkstid på dette rommet"...noe i den duren.

 

Husker da jeg fikk nummer 4.

Var ei ung jente på rommet sammen med meg,og hun hadde kjæresten på besøk til det var etter midnatt.

Da gikk jeg faktisk og sa fra til ei jordmor,for jeg fikk ikke til å amme med han sittende der,og dessuten blødde jeg gjennom alt.Festlig å gå forbi en fremmed mann med blodet rennende...

Hadde i tillegg medisinske problemer med babyen min, og følte meg skikkelig deprimert. Husker jeg gråt stille mot veggen...uff,slitsomt!

 

 

Den jordmora sa ifra kvikt!

 

 

Skrevet

Forstår det ikke er lett å si i fra :-/

 

Det med lappen syntes jeg var en god ide!

 

Synes du skal ta en liten prat med ansvarlig sykepleier der og bli enig om å sette opp en lapp el.l

Skrevet

Høres det ikke ut som om jeg liksom er overformynderen hennes, om jeg gjør det?Ringer familier og sier fra sånn,selv om pasienten er ved sine fulle fem i toppen?

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Om du vil ringe, så syns jeg du skal gjøre det. Det går jo fint an å si "min mor syns det blir litt mye, men vil ikke si det selv" eller noe i den duren.

Folk må forstå det... Ikke lett å gi beskjed selv.

Etter min 2. fødsel hadde jeg besøk av en venninne, hun var det minst 1,5 timer til kl. var langt over 23. Syns det var ekkelt å be henne gå, skulle faktisk ønske noen gjorde det for meg..

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Du kan vel bare si det som det er: At moren din har litt vanskelig for å si ifra til vennene sine om at hun er sliten, at hun er redd for at de skal ta det ille opp og tro at hun ikke setter pris på besøk..?

 

Tror du ikke forresten at moren din vil være enig i at det er lurt å henge opp en beskjed på døren, dersom sykepleier eller hvem-det-nå-er-som-har-ansvaret konfererer med henne etter å ha snakket med deg?

 

 

Skrevet

Mamma er ikke ei sånn dame at man gjør ting bak ryggen hennes...men situasjonen er nå litt spesiell når man er syk.

 

Skal tenke litt over denne her...

Iallefall skal jeg få sagt ifra når hun er operert om at besøkende kun skal gjelde familie i første omgang (vet hun er megasliten og vedlig dårlig akkurat nå).

Ikke greit dette,nei..

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...