Gå til innhold

Hadde en fin fødsel :) (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om så mange "skrekkfødsler", men mange fødsler er også fine! jeg hadde en fin fødselsopplevelse. Vannet gikk om natten, jeg vekte samboer og sa at han ikke tregte reise på jobb den dagen for nå kunne vi heller kjøre til sykehuset. Kom til sykehuset klokken 4.30 om morningen, klokken 5 begynte riene. Jeg prøvde å sove, men dette var umulig ettersom at riene tok seg opp. Tilslutt satt jeg i en stressless med en varmepute i korsryggen, og pustet meg gjennom riene. Rier er helt ok dersom man bare klarer å puste riktig! Jeg fikk spise frukost på fødestuen (fordi vannet mitt rant)... timene gikk, riene ble tettere... jeg hadde time til ultralyd av halsen min dagen etter, så jordmor ordnet det slik at jeg fikk tatt denne med det samme... de følgte meg ned på en annen avdeling, fikk meg opp på en benk slik at jeg fikk tatt ultralyd av halsen min (struma). Litt ubehagelig å vere der med rier, men var greit å bli ferdig med det. Så spiste jeg middag på stuen på fødeavdelingen. Det ble noen timer, men selv synst jeg tiden gikk fort. I 14tiden tok jeg meg en lang god dusj, og det var digg det! Hadde ikke lyst til å ligge i badekar... ville heller ha dusjen... Jeg var ganske innstilt på å jobbe med tyngdekraften, så jeg og samboer var på spasertur i korridoren. Klokke 16 ble riene så vonde, og jeg hadde 5 cm opning så då var det på tide med epidural.. Ikke vondt å sette den... vondere å få kanylen i hånden synst jeg... jordmødrene var blide og spøkte litt med meg -hadde det morro under fødselen igrunnen. Jeg la meg på fødesengen og der sovnet jeg. Hadde bra rieaktivitet, men jeg kjente ingenting (takk epidural!). Voknet noen timer senere fordi det begynte å bli vondt - så da blandet jordmor en ny "coctail" til meg - og fylt i epiduralene min... Plutselig var klokken 20.30 og jeg kjente at nå kommer ungen... 20.40 begynte pressriene.... 21.02 var jenta mi ute. Pressriene var egentlig ikke vonde, og det hjalp å få presse - det som var virkelig vondt var da babyen "stod ned i der".. kjentes ut som at jeg skulle sprenges - men så kom en ny pressrie, og der kom babyen ut... 16 timer tok hele fødselen fra riene startet til babyen var ute. En fantastisk dag.. jeg sa til jordmoren at jeg skal adoptere mine neste barn.. men nå.. 3 veker etter fødselen skal jeg absolutt føde igjen! Skal såklart vere litt vondt, kjenner det god... men gjør det beste ut av dagen :) - vi er skapt for å gjøre dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulere:)

det høres ut som en fin fødsel, lykke til videre:)

Skrevet

gratulerer!!

kjempe hyggelig aa lese alt gikk bra!!

kos deg med gullet!

Skrevet

gratulere?) hva fikk du da ..gutt el jente=)

Skrevet

Gratulerer så masse.

Kan jeg spørre deg om noe ang strumaen din. Har nemlig en søster som sliter med halsen, men kun når hun er gravid. Er dette tilfellet med deg og?

Lykke til med den lille.

Skrevet

fekk ei lita jente... Reknar med strumaen e komt i forhold til svangerskapet. Dei fant ikkje noke å bekymre seg for på ultralyden, så eg håper den forsvinner no etterkvart. Legen skal sjå på det om 3 veker

Skrevet

Det er slik eg og ser for meg fødselen min! :) Håper ønske går i oppfyllelse:) Gler meg faktisk til fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...