Gå til innhold

ang delt foreldrerett og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har en sønn på 11 år, han har han bare annenhver helg, men nå har vi flyttet mye nærmere gutten. mannen min har lyst å ha han annenhver uke nå...

har han krav på det?

hvem skal vi kontakte for å snakke om dette?

skal vi ringe til NAV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av foreldrene har krav på barnet, det er barnet som har krav på samvær med foreldrene.

dersom mannen øsnker mer samvær, må han først ta dette opp med mor ognhøre om hun er positiv. dersom hun er negativ, kan han kreve ny mekling. Dersom dette ikke fører fram, må han ta saken til retten.

Skrevet

så mor har mye hun skal ha sagt liksom? lurte litt på det.... det var det jeg mente med "krav på" for hvis han har "krav på" 50 prosent så har det jo ikke så mye å si hva moren mener...

hun kan være litt vanskelig...

Skrevet

dytt

Skrevet

han har ikke krav på 50% nei. Og det har heller ikke mor.....

begge froeldrene har like mye de skal ha sagt når det gjelder samvær.

De har vel allerede an avtale om samvær i dag? dersom far ønsker å froandre den, må han selvfølgelig ta det opp med mor først!

Skrevet

Som det er nå har de en samværsavtale som sier at mor har hovedomsorgen. For at denne skal forandres må de enten bli enige, eller saken må trekkes for retten. Innen saken komme for retten vil gutten antagelig ha fylt 12, og da skal hans mening telle i så stor grad at den i sak der både mor og far er velegnede omsorgspersoner antagelig vil bli avgjørende.

Så, kortversjon; bli enig med mor eller ungen får bestemme selv. Dersom mor og far er uenig nå kan dere be om megling hos familievernkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...