Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hvor vanlig er det å redusere stillingen sin mot slutten? Altså bli sykemeldt noen prosenter.. Føler hver morgen at jeg så absolutt skulle hatt en dag fri i uken, sånn hver onsdag, og gå ned til 80 % stilling.. Sover veldig dårlig om nettene, og blir helt utslitt før jeg går ut av døren om morgenen.. Men hver gang jeg skal til å ringe legen, så bir jeg grepet av utrolig dårlig samvittighet... Og føler at jeg bare får holde ut i allefal ut denne uken, også se hvordan det går med neste uke.... Får ikke gjort noe når jeg kommer hjem, for er helt utslitt, og vil bare sove... Så huset ser jo ut som et bombenedslag.... Samboe r utrolig flink til å hjelpe til, men får dårlig samvittighet overfor han også.. Som må ta seg av både hus og oppussing samtidig som han er i full jobb og vel så det og hjelper pappa med gården.... Jeg vet jo at jeg egentlig burde "drite" i jobben, og tenke på meg selv.. Men likevel.. Får så utrolig dårlig samvitighet... Også er jeg så sta også.. Vil liksom så gjerne jobbe fullt helt til permisjonen.... Huff.. Noen som har noen gode råd? Flere som har det sånn? Og det er trygdekontoret som betaler ut sykepenger, når jeg er 20% sykemeldt ja? Slik at jobben lider ikke økonomisk av det? (sikkert et teit spørsmål, men...) Og ja.. Jeg vet jeg har spurt om noe lignende før.. Men er så rådvill...
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du kan lese litt mer om dette på: http://www.nav.no/805359128.cms Ingen vits i å kjøre seg selv i senk, nei...Ingen jobb er verdt det;0) Har holdt "helt til mål" de tre forrige gangene, men ingen selvfølge at det skal gå nå også! Mener det er arbeidsgiver som utbetaler pengene, men de får igjen hos Nav.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Det er arbeidsgiver som betalter for de 16 første dagene, men dette kan de få refundert av NAV ettersom det gjelder svangerskapsrelatert "sykdom". Synes du skal høre på kroppen din jeg. Det kan være alfa omega med fri hver onsdag. Det kan til og med gjøre at du holder ut helt til permisjonsstart, framfor at du sykemelder deg 100 % mot slutten fordi du er så sliten.
~Roskva~ Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Hehe, jeg kjenner meg igjen i det du skriver.. Jeg pleier å være sånn som du, får dårlig samvittighet og prøver "i hvertfall ut denne uka...". Men under dette svangerskapet har jeg tatt til vett. Da jeg var i uke 22 hadde jeg gått i mange uker og bare venta på at trettheten skulle gi seg, og at jeg skulle få den energien de snakker om at man skal få i 2. trimester. Trettheten skulle jo være et symptom i 1. trimester, trodde jeg. Jeg måtte sove middagslur hver eneste dag, gjerne i et par-tre timer. Det sier seg selv at det ikke var mye energi igjen til husarbeid eller sosialt liv. Sambo trodde nesten an stund at han bodde alene, bortsett fra den varme klumpen i senga... Så i uke 22 ba jeg legen om å få 30% sykemelding. Nå har jeg 2 timer og 15 minutter kortere arbeidsdag hver dag. Det gjør at jeg kan sove middagshvil før sambo kommer hjem, og så ha litt energi på ettermiddagen til å leve... Jeg håper at 30% skal holde hele svangerskapet ut, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå