Bærta å babyn Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 barna her på 8 og 11 og nabobarna på 10 og 11 ble for sen til bussen.. og i stedet for å komme hjem og si fra gikk de inn i uthuset og var der, til jeg tilfeldigvis så den ene av den snike seg rundt hjørnet for å ikke å bli sett. trudde den var bare den ene ungen.. men da jeg gikk for å hente h*n var de der alle 4.... kjørte de på skolen, men de ble jo 1 og halv time for sene unnskyldningen var at de var for sen til å ta bussen og mente at jeg sov enda.. (jeg sto opp like før de dro og snakken noen ord med begge to før de gikk til bussen) SÅ... jeg mener at de vet godt hva de gjorde, og bør ta sin straff deretter. Det ble ikke sagt noe i morest men blir tatt opp med dem når de kommer hjem.. første som slo meg var husarrest resten av uka ( tom fredag morgen) uten tv/pc/mobil. er det for strengt?
Lilly 79 Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er mest overasket over at 8 åringen din klarer seg alene på morgenen jeg. Det gjør ikke snuppa her, iforhold til matpakke, frokost ordne håret osv..
Lilly 79 Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Forøvrig må jeg legge til at jeg synes du er for streng. Du burde ha stått opp tidligere å srget for at barna kom seg avgårde til riktig tid.
Dronningen! Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Ja jeg synes du er for streng! Barn i den alderen skjønner at de har gjort en feil, men å straffe de slik over 5 dager blir for dumt. Hva skal nabobarna få i straff da? Snakk med nabomamma`n og bli enige om en felles straff....
Bærta å babyn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2007 nei, far var oppe med de og dro på jobb når de gikk til bussen. bussen var senere enn vanlig i dag, så den kom vel etter at de var gått inn i uthuset. mn 8 åringen er flink da, laga matpakka si i går uten at noen ga beskjed om det.
fleXibel Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Selv om ungene gjorde en felles uting betyr det alikevel ikke at hun må snakke med nabomammaen for at ungene skal få lik straff. Nabomammaen har ingenting med hennes reaksjon på det ungene HENNES gjorde... Selv om jeg synes hun burde stått opp med ungene og sørget for at de kom trygt avgårde så var det ungene gjorde ikke riktig og straffen til hennes unger er hennes avgjørelse..
Lilly 79 Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Ok, da blir det jo anderledes:-) Det hadde ikke tuppa her gjort. Hun trenger hjelp til aaallt... Lit bortskjemt kanskje:-)
Dronningen! Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Nå vet ikke jeg alderen nå disse naboungene men jeg synes faktisk at de skal få lik straff, dette fordi at HI`s barn ikke skal få streng straff og naboungene ikke noe straff i det hele tatt..... De var faktisk 4 barn om dette. Det er faktisk lettere å opprettholde en justis om alle barna får den samme straffen og skjønner at slik gjør vi ikke en gang til!
Bærta å babyn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2007 far var oppe med barns i dag og dro på jobb når de gikk på bussen bare på det er sagt så har ikke barna fått noe straff siden jeg var SINT når jeg fant dem, ville vente til jeg hadde roet meg og fått tenkt meg litt om. Mn vanker husarrest i dag ihvertfall. naboene har en veeeeldig mye friere oppdragelse enn oss så det blir nok ikke likt ..
Dronningen! Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Så nå at nabobarna er i lik alder som eldste til HI... Da er det desto mer riktig at barna får lik straff.
Dronningen! Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 HI.... Da skjønner jeg at det kan bli litt vanskelig men jeg hadde faktisk snakket med naboen. De var tross alt 4 stk om å ikke dra på skolen....
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Folk er forskjellige, så synes ikke d å snakke m naboen er en særlig god idè hvis ikke dere har helt samme oppfatning av barneoppdragelse... Men fem dagers husarrest synes jeg var litt lang straff...hvordan skal du straffe de hvis de gjør noe som er verre? (sier ikke at dine barn kommer til å gjøre noe som er verre, men man vet jo aldri..?)
Lille Kolibri Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Eg trur eg ville ha høyrt kva dei hadde å sei før eg banka i bordet med straff. Kva var det eigentleg som skjedde, kvifor gjorde dei det, korleis vart det mottatt på skulen. Og lagt vekt på etter å ha høyrt på dei at dette er uakseptabelt og at viss dette skjer igjen så blir straffa sånn og sånn. Kanskje det er vel så effektivt, då kan dei jo unngå straff samtidig som begge partar veit kva som skjer neste gong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå