Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 hvordan fungere det?? har lyst å prøver det,noen som har erfaringer??
stratosen_er mamma_ Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 hei.. først fikk jeg en lang samtale med hun som satte nåler for å finne ut av hva hun kunne hjelpe meg med... så setter hun nåler ifht d man trenger...jeg kjenner det utrolig godt viss hun treffer ømme punkter...for før hun setter nålene trykker hun på spes punkt noen punkt kjenner man ekstra godt...er veldig rart...men det er ikke vondt... noe spesielt du lurer på så kan jeg jo svare deg på det... jeg betaler 350 kr hver gang...(400) første gangen...men prisen e varierer. jeg synes det er godt og gleder meg alltid til jeg skal dit..så får man ligge ca en 1/"2 med nålene og slappe av...hun har vertfall hjulpet meg veldig med å få energien og livsgnisten tilbake (var langt nede etter to aborter) og hun hjelper meg også til å stresse ned.... så jeg synes det er verdt å prøve...har ikke blitt gravid enda...men håper på det en gang... lykke til
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 åkej =) ja jeg har prøvd det for maaange år side ang noen mage problem jeg hadde..så forstår litt av det som foregår hehe har du vært der mange ganger da? hvor er det de setter nålene da`?
bittelill Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg prøver også akupunktur nå, og jeg hadde også en begynnersamtale om allmenntilstanden min + nåler (betalte 600 kr for første time) og nå betaler jeg 320 kr pr gang. Jeg ligger med nåler i magen hver gang, og ellers varierer det litt, alltid en del i føttene/beina og en i hver arm/hånd og ellers litt rundt omkring. I tillegg har jeg brennende urter på magen enten i en boks eller på nålene direkte med noen ubrennbart underlag. Jeg liker ikke selve stikkingen, men det går fint å ligge der og slappe av Jeg begynte midt i forrige syklus og fikk også beskjed om å kutte sukker og melkeprodukter. Fikk mensen som var mye friskere i fargen denne gangen, og håper på å få kortere syklus nå. Vi får se. Men det gir meg i alle fall ekstra energi, så jeg er positiv enda.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Jeg er veldig fornøyd med akupunktøren min! Jeg hadde for korte sykluser, så det har hun ordnet på. Jeg limer inn mailen hun sendte meg da jeg spurte om infromasjon fra henne, så kan du lese det om du vil: "Så langt ser det ut som dere kommer i kategorien uforklarlig infertilitet. Dette kan evt. endre seg om videre utredninger skulle avdekke noen anne forklaring. Har det vært tatt sædkvalitetsprøve og evt. hva sier denne? Dersom sædkvaliteten er veldig god så utelukker jeg mannen fra behandling. Ellers bør vi også se på å optimalisere kvaliteten hans også. Ved behandling av infert. med akupunktur så søker jeg alltid å finne ut om det er ubalanser hos kvinnen, spesielt da i det hormonelle system, som kan bedres på. Informasjon om menssyklus, pms, smerter, blødningens lengde, konsistens, farge, klumper, eggløsning osv. samt kvinnens morgentemperatur kan ofte vise tegn til ubalanser som man i vårt vestlige diagnostiske system ikke ville stille noen diagnose på eller ikke behandle. vi søker alltid med akupunktur å optimalisere syklus så godt som mulig og styrke de forskjellige fasene av denne. F.eks blir det i kinesisk medisin sett på som nedsatt sirkulasjon i livmor om det ved mens kommer blodklumper som er større enn lillefingerneglen din og jeg ville da styrke og stimulere til bedre sirkulasjon. Et temperaturskjema med for kort eller for lav temp.forhøying etter eggløsning tyder på at jeg skal styrke progesteronproduksjonen din osv. Det er derfor vanskelig å si hvor mange behandlinger du trenger før jeg vet mer om deg. Men en hovedregel for meg er å behandle i 12 uker etterhverandre, en behandlign i uka for deretter å ta en pause på to mnd. Deretter en ny behandlingsserie om det ikke da er noe resultat. Blir du gravid underveis så stopper jeg behandling og avventer hva kroppen gir av signal. Men å behandle dersom jeg ikke finner noen ubalanse gjør jeg ikke. Da er det lite vi kan gjøre og det vil mest sannsynlig være bortkastet tid og penger for deg. Jeg kan starte behandling når som helst i syklus, jeg justere punktvalg utfra hvor du er i syklus og hva jeg ønsker å gjøre. Jeg tar kr. 600,- første konsultasjon inkl. en akupunbehandling. Deretter kr. 300,- pr.behandling. Har du flere spm så bare ta kontakt. "
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Tusen takk for flotte svar =) Ble litt klokere nå ja =) Har lange sykluser jeg og,så hadde jo vært fint om det kunne fikses ja =) Er i vår 4-5 pp nå,er utålmodig hehe vet det kan ta tid,men blir så DEPPA!!!!!! følr meg helt ubrukelig azzo =( sliter på psyken dette her ja Er så deprimerendes at de som ikke prøver blir det!! Så tror jeg skal ta å ringe idag å høre ja =) Men hva spør dere etter når dere ringte? Om hun kan hjelpe med å bli gravid liksom?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Deppe?? I en så spennende tid?? ;P Tenk så ekstra glad vi som har prøvd ei stund blir når det endelig skjer!? Ta deg en telefon du, du kommer ikke til å angre på det! Du trenger nå i hvert fall hjelp til å få stabilisert syklusen din. Men dette er sånt som dere diskuterer første gangen du kommer. Det heter akupunktur mot inferilitet det du vil ha da. Så da er det bare å finne noen som driver med det der du bor. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå