Gå til innhold

Jeg sa til samboeren min at han var verdens verste pappa!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg blir så sint!

Jeg blir så irritert på han, det hele startetmed om jeg lurte på om han kunne se etter jenta vår mens jeg skulle rette ut håret (han begynner ikke på jobb før kl 15.00 i dag) Hun lå nemlig oppå puffen på magen, og det er fort gjort at hun kan tippe rundt selvom det ikke har skjedd ennå...

Han sitter i sofaen 2 meter unna og ser på American Hot Rod eller noe i den duren, og svarer bare med at han så henne derfra!!!

Hva om den lille kroppen på 2mnd og 23 dager hadderamlet ned da????

Helvetes MØKKAGUBBE!!

Da blusser det over for meg og jeg tar med meg babyen setter på meg babybjørnen og setter henne oppi der mens jeg i villt sinn går løs med rettetanga i håret!

For engangs skyld kunne jeg sluppet å ha henne der mens jeg fikset meg for dagen siden han er hjemme og kunne tatt litt vare på henne.

I tillegg harvi utrolig dårlig med penger akkurat nå, og jeg spurte pent om han kunne kjøpe noe brød og pålegg før han dro på jobb, men da sa han NEI, han skulle ha nok til bensin og røyk!!!!

Fyfaen så SINT jeg blir, er det urettferdig av meg å reagere på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Gjest HelloAlicjaAreYouACar?1pp
Skrevet

Jeg syns det er stygt av deg å kalle han dårlig pappa. Skam deg.

Skrevet

Det er faen meg noe i at man kan si ting på en annen måte.

Hvis du syns han er uansvarlig så sier du det på en normal måte. Syns du han er uøkonomisk kan dere gå å gå hjelp.

Er dere tomme for penger hver eneste mnd bør dere få økonomisk hjeklp.

og hvis han er verdens verste pappa? hvorfor er du med han? hva i alle dager får deg til å kalle han verdens verste pappa?!!?!?!?

Skrevet

Du har rett i å være sint på han. Det er hans plikt å se til småen mens du er opptat med noe annwt. Hadde nok reargert på dette jeg også.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk syns det er ok å kalle partner for verdens verste pappa. jeg syns man kan bli sint, men du goldenticket, hva om han sa til deg at du var en dårlig mor? er du klar over at sånt faktisk sårer?

Skrevet

Det er forståelig at du reagerer, men husk at babyen merker godt hvilket humør dere er i og om stemningen mellom dere er anspent.

Kan det være pengeproblemene som skaper disse gnisningene? Vil tro dere har godt av å prate sammen om både økonomi og om ansvar for den lille, men på et tidspunkt dere begge er klare for å ha en konstruktiv samtale mellom to voksne.

Skrevet

En baby som er 2 mnd og 23 dager gml har egentlig ikke mye å gjøre oppå en puff....

Og er det noe jeg hadde blitt irritert for,var det om gubben min kjøpte røyk istedenfor mat.

DET hadde jeg ikke taklet..

Skrevet

Ikek helt enig i ordbruken, men syns ikke det er unormalt at du reagerer. Tror mange gubber har sperrer mot å skjønne at kombinasjonen barn som fort (FORT) ruller over (selv når det aldri har skjedd før) og det å følge halvveis med på et program på tv ikke er den ideelle kombinasjonen, har måttet si det noen ganger til min egen gubbe selv ("man vet ALDRI når det skjer, så ikke ta øynene fra henne!!!").

Men det med å prioritere røyk foran brød og melk?? Hører INGEN steder hjemme!!!

Skrevet

Er man sint kan en si mye rart, regner med du ikke mente det? Kan selv bli ganske irritert når jeg ber pappen passe på vetla og han sitter og niglor i tven og bare nikker... Tar henne som oftes selv da, men han er verdens beste pappa for det, kansje de har mer kontroll en det synest som... Men i sinne sier man mye rart, hadde jeg sagt noe slikt hadde jeg unskyldet meg med en gang! (har aldri sagt el hatt behov for det). Men han bør da kjøpe mat viss dere trenger det!!!

Skrevet

jeg skjønner at du blir irritert, og du kan godt snakke til han og forklare at du virkelig synes at han kan gå bort til babyen og leke med henne osv... men å kalle han verdens verste pappa, fordi du er sint, det er dårlig gjort. og veldig sårende for han å høre.... hvis du ikke virkelig mener det.

Skrevet

Forstår godt din frustrasjon-både når det gjelder å kunne hjelpe til med vesla når han først var hjemme, og ikke minst at han prioriterer røyk foran brødskive og pålegg! Greit å være avhengig av røyk, men hvor mye koster et brød og litt pålegg? Kunne jo evt. fylt litt mindre bensin...

MEN...det er ganske sterkt å si til en pappa at han er verdens verste pappa, tenk om han hadde sagt det samme til deg i en krangel? Og det er kanskje ikke den beste måten til å få han til å forstå problemene på, av og til kan det lønne seg å være litt mer konstruktiv... jeg pleier å ty til tårene, selv om jeg ikke vil vise svakhetstegn, men han pleier i hvertfall å bli dårlig da. Sa en gang til han at jeg følte jeg var alene med barnet, og da ble han skikkeligskikkelig lei seg. Så det endte med at jeg ba om unnskyldning, og la fram hva jeg syntes på en litt annen måte. Da ble han litt mer forståelsesfull istedenfor sint og lei seg.

Men for all del-forstår deg kjempegodt! Og vet godt selv at det ikke alltid er like lett å begrense vokabularet sitt når en er skikkelig frustrert og sint!

Skrevet

det er mye mer som ligger til grunn for uttalelsen.

Vet det er en meget grov bemerkning, men det for værra, enten får han skjerpe seg, eller så blir jeg alenemor!! ENKELTog GREIT!!

Skrevet

Ehm...hvorfor ikke legge ungen på et teppe på gulvet?

Skjønner ikke folk som deg. Virker som dere kanskje er litt giftige sammen

Skrevet

Kanskje dere skulle oppsøke familieterapi. Der kan man få hjelp for store og små frustrasjoner. Husk at dere er foreldre SAMMEN nå, det er ikke bare å pakke kofferten og dra lenger. Søk heller hjelp i tide. Lykke til!

Skrevet

Jeg er enig i mye av det dere sier damer for all del, og at jenta ligger oppå puffen var bare av den enkle grunn at det rekker litt på gulvet her.

puffen er 1x1m så den er ikke liten assa,men ville aldr latt henne ligge der om ikke jeg eller han satt siden av å passet på...

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

uff da det var litt drøyt og si ja..men forstår at man blir forbanna..men er han værdens værste pappa,lurer jeg på hva pappan til mine unger er..hmm

Skrevet

Jeg er enig med deg, så lenge du eller han sitter helt ved og følger med på henne hele tiden går det da greit å legge barnet oppå noe, fikk anbefalt det på helsestasjonen da jenta vår var liten, i tilknytning til å øve å ligge på magen, ser mer om en ligger litt oppe (mer spennende enn å se bortover gulvet,kjekkere å se mamma og pappa=)), men måtte sef passe GODT GODT GODT på!! Som du sier selv...

Skrevet

Eg må seie meg enig med Meesah og HattiFnattene♡ og Hello, Alicja are you a car.

Det er ei enkel løysing å legge ungen ein sikrare plass.

At han bruker pengane på røyk i staden for mat vitner om egoisme, men det er langt derifra til verdens verste pappa. Det er ein utrulig slem ting å sei.

Eg vil legge til at eg forstår at du er sinna på han, spesielt i forhold til pengeprioriteringa, men uenig med språkbruken.

Skrevet

vel, en måte å få dere begge ut av sofan, å si opp kabel-tv/parabolen. jo flere kanaler dere har, jo mer ser dere på tv. drit no i den tv'n da vel!! herregud..

om ungen din er 2mnd, kan det barnet ligge på gulvet å tuddle med seg selv, mens du står foran speilet å ordner på deg...

greit, går for den at drivstoff er viktig, og om det er hannes egne penger, som han selv tjener, så får han kjøpe så mye røyk han vil. hadde det vært dine penger han brukte, kunne du reagert..

men å kalle han en dårlig far? det kvalifiserer deg til å være en dårlig kjæreste, å han kunne sikkert fått noe bedre enn en så sur og slem dame...

sorry, bare min mening...

Skrevet

Fy å stygt å kalle han for verdens verste pappa...

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du får så mye pes for dette.. Folk sier jo mye rart når de er sint som de nødvendigvis ikke mener 5 min. etter. Folk skjønner jo at dette sikkert var en av de gangene!

Forstår deg godt, hva f... er problemet med å lette ræven ut av sofaen i 3 min. så mor får litt tid for seg selv??

Noen prioroterer alltid seg selv først.

Når man har barn, så skal man ikke det!!

Det å alltid velge seg selv først uansett, synest jeg kanskje kvalifiserer til å være en dårlig forelder.

Så ikke sikkert det var så dumt sagt likevel, kanskje...?

Skrevet

Jøss, har du tid til å rette håret på en helt vanlig hverdag?? :-)

Du trengte jo ikke tatt henne med, du kunne ha satt henne i vippestolen i stua sammen med pappaen, tryggere der enn på puffen i hvertfall.

Ellers synes jeg han virker ansvarsløs, men jeg reagerer mes på at han prioriterer røyk fremfor brød.

Skrevet

Å være småbarnsmor består BLANT ANNET av å måtte fikse håret, gå på do, rydde huset osv med baby på slep....i mange år fremover;0)

Når det er sagt så skal selvsagt begge forledrene bidra! Men hva om du bare hadde lagt snulla på magen hans istedenfor? Da MÅTTE han jo passet henne.

Og om du faktisk mener at han er verdens dårligste pappa, skjønner jeg ikke at du tør å la ham omgås datteren din i det hele tatt.... Om du IKKE mener det, bør du selvsagt be om unnskyldning. Det er en makaber ting å "bare si".

Håper du finner ut av dette. Pust gjennom nesa. Oppfarende sinne fører sjeldent noe godt med seg.

Og til slutt; du kommer myyyyye lengre med menn med å rose dem som pappaer enn å kritisere;0)

Skrevet

Forstår deg kjempe godt jeg! Kan bli så frustrert på mannen min jeg også. Han er jo som ett barn han også avogtil, hehe..

Og dere andre her.. herregud har dere ikke sagt "stygge *" ting i krangel eller frustrasjon som dere egentlig vet selv er å gå litt over streken.. Det er ikke mulig at flertallet her har en så god kontroll på seg selv, da høres dere ganske så kjedelige ut med null tempramang synes jeg :)

Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg....

Par som er trygge på hverandre kan fort si slike ting til hverandre i frustrasjon.(En sier ikke slikt til en person man har et overfladisk forhold til).

Det virker ut som om dere er trygge på hverandre, og ikke er redde for å si ting til hverandre. Og dermed er jeg nokså sikker på at han vet at du ikke mente det du sa, og at du sa det pga at du var redd for babyen.

Og det er sikkert ikke vanskelig for deg å si til ham senere (når du har roet deg ned...) at du overreagert fordi du ble så redd for babyen.

Spør han om han kan fylle litt mindre bensin, og i tillegg kjøpe et brød. (Han svarte deg nok som han gjorde fordi han ble litt satt ut selv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...