Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har sjømann som har skift på 2 uker. Noen som vet om jeg har mulighet til å få hans permisjon? Han jobber på båt med lite mannskap og skaper masse trøbbel om han tar permisjon..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Såvidt jeg vet kan ikke pappapermen på seks uker overføres til mor, den faller bort dersom far ikke benytter seg av den
Mooncake Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Det samme tror jeg... Kontakt NAV, de kan sikkert svare deg med sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Man kan ikke "ta over" de seks ukene pappa har krav på dessverre. Benytter han seg ikke av disse seks ukene vil dere miste de. Akkurat lest om det!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 hei du har selv en mann som jobber på sjøen og han er borte 1mnd og hjemme 1,han har tatt permisjon de ukene han er hjemme..slik at de 4første ukene på den ene frituren og de siste 2på neste fri tur...og for at han skulle slippe å søke med skjefen om oppdelt så har han dem inni mine uker for å gjøre d lettere...håper du ble klokere
mumitrolletermammantilmille Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis du og pappan ikke bor sammen, blir di overført til deg. Men det er vel eneste måten og få de overført tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 forrige svangerskap fikk jeg pappans perm da han ikke hadde jobb (var på attføring), tror d er eneste mulighet. Men jeg ville sjekket me nav..
magj Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Undersøkte litt da vi skulle ha første , i 2000. Kanskje nye regler, men da sa de at de eneste som kunne håpe på å få innvilga dispensasjonssøknaden er der far jobber på båt el.l. Snakk med nav, og prøv å søke disp for å ta over permen!!!
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Nei, mor kan ikke overta fars uker ifølge nye regler gjeldende fra 2007. Før kunne man søke om dispensasjon, men det gjelder ikke lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå