Gå til innhold

Nav...blir aldri klok jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har studert og jobbet deltid, har søkt på foreldrepenger...men får sikkert ikke så alt for mye i mnd for jeg har akurat opptjent til foreldrepenger...hvordan er det der egentli,hva med de som søker engangsstønad..hva får de resten av året egentli?ingenting?skal de leve på 0 liksom?å får vi som får foreldrepenger kun det hver mnd eller kan vi og søke på noen annet...er sammen med bf og bor sammen...men skal han betale for alt eller?og hvordan klarer de seg dem som kun får engangsstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe eller=/?

Skrevet

når du er student får du både svangerskapspenger som tilsvarer det du har rett på av stipend og lån og foreldrepenger fra nav om du har jobbet i sammenhengende 6 måneder før permisjon. og du må ha tjent over 33 000 kr for å få fra nav. Har du det? har du ikke får du engangstønad på 33 000 kr.

Skrevet

har tjent stortsett akurat d krave tilsier..litt mer,men fatter fortsatt ikke noe...for jo mindre en har tjent jo mindre i mnd...hva med dem som får engangsstønad...hva med resten av året???

Skrevet

jeg får engangsstønad, i tillegg til fødselsstipend fra lånekassa. det er det jeg har å bruke i ca ett år... det kommer til å gå akkurat lissom... det lønner seg tydeligvis kke å bo sammen med barnefaren når man får barn i Norge.... hadde jeg blitt alenemor, ville jeg hatt MYE mer penger!!

Skrevet

nei,d skjønne jeg..Tydlivis så er det best å bo alene,blir så forbanna...hvorfor er norge slik liksom...Ja,har sedd på det jeg og,å herregud hvor mye bedre en har det som alenemor i forhold til økonomien!

Trodde det var mer en kunne kreve,men neida..

Skrevet

Du har krav på dobbel barnetrygd 2600 i månden, bostøtte kan det hende du får, du kan søke om overgangsstønad som er på 10 000 i månden pluss farsbidrag. Dette er for aleinemødrer iallefall.

Skrevet

Jeg er også student og har jobbet ved siden av studiene. Den støtten jeg får er foreldrepenger (1.gang i måneden) utifra hva jeg har tjent de siste 6 månedene før permisjon i tillegg til at jeg får støtte fra lånekassen (ca 8000 pr måned). Det forutsetter at du har hatt lån/stipend i lånekassen i 6 måneder (tror jeg) før permisjonen. Hvis du ikke har lån i lånekassen pr idag og har over 6 mnd til permisjonsstart vil jeg anbefale deg å søke lån. Det er jo snakk om mye støtte vi får og alt dette blir utbetalt som stipend (ikke lån). Dette vil jo bety at du får 8000 kr pr måned i tillegg til opptjente foreldrepenger - og det er jo bra!

Ønsker deg uansett lykke til!

Skrevet

Og ang engangsstønad: dette er bare en engangssum som det er meningen at man skal klare seg med hele permisjonsperioden... Så da er det opp til mor å posjonere pengene best mulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...