Gå til innhold

hva ville dere gjort med 20 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt å så på oprah i dag, og hvordan folk forandret seg når de ble plutselig millionærer!

helt sjukt hvordan folk kan vinne så sinsykt mye penger og bli blakke igjen, de satte også lys på hvordan venner og familier oppførte seg!

noen bare ber om mere og mere, eier rett og slett ikke skam!

er jo selfølgelig ikke sikker på hvordan jeg vil reagere, men tror ikke jeg ville sløst altsammen!!!! nytt hus og ny bil, ellers småting. tror ikke jeg hadde sagt opp jobben, og er rimelig sikker på at sambo ville beholdt jobben!

men kan jo ikke være sikker, penger kan vel en større makt over mennesker en vi aner....

hvordan tror dere dere vil gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde betalt ut all gjeld. Fått bygd kjeller med vaskerom og tørkerom, et bad til med stoooort badekar, kjellerstue, gjesterom, rom til 12 åringen, scrapperom og oppbevaringsrom. Ville ha pusset opp ellers i huset også. Så ville jeg ha satt av penger til barna på en konto jeg har i mitt navn. Hadde nok hjulpet søskene våre litt også, og sikkert blitt litt penger på foreldrene våre.

Ville også ha kjøpt noe fint til veninnen min, for det har jeg lovet at jeg skal gjøre den dagen jeg får masse penger.

Hadde også blitt noen reiser til utlandet.

I tillegg hadde jeg endten tatt ett år permisjon fra jobben eller sagt den opp og evt. funnet meg en deltidsjobb.

Skrevet

Bilen min er helt ok, men jeg ville kjøpt meg en nyere bil.

Jeg ville betalt det lille vi har i gjeld. Gjort ferdig hemsen og kjelleren. Bygget garasjen (leid inn snekkere osv. gjør alt selv. Det blir gjort i løpet av vinteren/våren) og ansatt en gartner til å lage hage.

Jeg ville reist mye mer......, og jobbet mindre. ville nok fortsatt å jobbe ja!

ellers hadde det vel blitt en forandring i garderoben og litt nye møbler. De vi har er helt ok.

Er egentlig helt fornøyd med det vi har. Men litt bedre råd hadde ikke gjort noe!

Skrevet

Vi hadde begge to tatt ett års perm fra jobb og reist rundt i verden. Ellers ville ikke 20 mill hjulpet på tomtemangelen her, så vi måtte uansett ventet på tomt før vi kunne bygd oss et hus. Hadde nok ikke tatt helt av på huset, skal jo vaskes og vedlikeholdes også, men det skulle hatt det meste av komfort og høy standard. Har akkurat kjøpt ny bil, men hadde kanskje bytta ut lillebilen i en litt kulere og nyere konebil.

Så ville jeg satt av penger til ungene. :o)

Skrevet

1. Gitt min bror og søster en god slump penger og satt av en del til dattra mi.

2. Betalt ut gjelda på leiligheten vi akkurat har kjøpt, leid ut den og kjøpt hus.

3. Dratt på ferie med gubben

4. Tatt med snuppa på en ferie som er moro for henne

5.Kjøpt bil

6. Startet min egen bedrift....har en liten ide i magen jeg brenner for å utføre.

7. Sendt mamma og mannen hennes på ferie

8. Spare resten og egentlig ikke sagt til noen at jeg hadde vunnet så mye penger.

Skrevet

men med så mye penger trenger men kke vaske selv:) tror ikke jeg ville gjort det!

Skrevet

Glemte en ting:

9. Huset jeg hadde kjøpt hadde vært et småbruk med leilighet eller et lite ekstra hus, hvor jeg skulle hatt en au-pair boende som også kunne handle,lage mat og vaske hus for meg. Også hadde jeg kjøpt meg et par flotte hester og traktor til gubben ;-)

Skrevet

Hmmm.. jeg hadde betalt ned all gjeld! Pussa opp huset,det som gjenstår, og muligens bygd på bittelitt. Og bygd garasje! :) Trenger egentlig ikke ny bil, men er sikker på sambo ville hatt en ny!

Så ville jeg gitt vekk en del penger til søskene og foreldra mine. Tatt en lang ferietur. Også skulle jeg shoppa masse nye klær til oss alle!

Hadde ikke slutta jobbe, men hadde villa jobba deltid. Drømme drømme..............

Skrevet

Gitt halvparten til kreftforeningen, kjøpt stort hus, bil til min kjære, betalt ned mammas gjeld, tatt med absolutt hele familien på ferie til mexico, startet egen bedrift mm...

Skrevet

Eg ville:

1. Ansatt vaskehjelp

2. Kjøpt meg et hus eller bygget et

3. Betalt ned gjeld

4. Gitt litt til foreldre og søsken

5. Gitt litt til en frivillig organisasjon

6. Sikra fremtida til meg, sambo og barna våre

7. Kjøpt en splitter ny Harley til sambo!! he he

Ellers ville eg levd som no, vært hjemmeværende mamma på heltid, og tror nok at sambo ville ha jobba litt..

Skrevet

AA! kjøpt nytt hus, med utleie del!

betalt ut all gjeld

gitt masse peng til dyrevern + andre bra org.

kjøpt hytte

spandert kjempe ferie på hele familien

satt av peng til fremtiden

hadde vært diig!!

Skrevet

Hehe...nei man trenger vel strengt tatt ikke det. Men jeg ville nok jobbet bare 50 % og da kunne jeg ha vasket selv. Kunne leid inn folk til storrengjøring en gang i året. ;o)

Skrevet

kjøpt hus (med garasje og basseng)

tatt lappen

kjøpt biler (en bruks bil og sambos drømme amrikaner)

gifta oss og dratt på flott bryllupsreise

satt penger i banken (til ungene og meg og sambo)

gitt penger til nærmeste familie

gitt penger til en god sak

det var det. var ikke vanskelig det..

Skrevet

Prøvd å la være å si hvor mye vi hadde vunnet...

Betalt ut gjelden vår + mammas.

Revet huset og bygget nytt på tomta (felles drøm lenge for vi vil bo HER, men huset er teit plassert + noe teit romløsning)

Ny bil

Gode spareordninger til snuppa (og evt søsken når de kommer)

Hushjelp, ikke bare til å vaske, men til å brette de hersens klærne også

Skrevet

nedbetalt gjeld til mamma,pappa og meg + sambo

gitt penger til dyrevern

kjøpt gård event. stort småbruk

kjøpt hester

satt inn noen mill til snuppa + den lille

ville ikke slutta å jobbe hvis jeg hadde hatt noe fast (er bare vikar nå)

Skrevet

* Betalt all min og gubbens gjeld

* Kjøpt tomt og bygget drømmehuset

* Kjøpt drømmebilen

* Snuppa hadde fått en kjempesum

* Gitt en sum til:

- mor og stefar

- svigermor og svigerfar

- mine 3 søsken

- svigerbror og kona

- nevø

- mormor

* satt inn en kjempesum på høyrentekonto

* Kjøpt meg en helt ny garderobe (den jeg har nå er sørgelig)

* Ferie med meg og gubben og snuppa og et vennepar med ungen dems :)

Er nok mer og :) men kommer ikke akkurat på i skrivende stund..

Skrevet

Å ja.. hadde og tatt råd til å kunne fullføre studiet :)

Skrevet

- Ny, miljøvennlig hybridbil

- Pusset opp hele kåken (rekkehusleilighet da). Solgt den og kjøpt/bygd en enebolig som blir så miljøvennlig som det er mulig å få det i dag. Ikke noe gedigent, men bare sånn at vi får litt mer plass.

- Delt ut til familie som ikke har så mye å rutte med

- Opprettet fond for barna, både de to vi har sammen og min manns datter

- Lånt ut mer penger gjennom KIVA.org

- Støttet veldedighet på en eller anne måte

- Reist! Kanskje tatt et års permisjon med hele familien og reist rundt omkring i verden. Men det ville jeg ventet noen få år med, slik at barna var gamle nok til å kunne huske alt de har vært med på. De er bare 1,5 og 3 nå.

- Satt penger i banken og/eller investert i fond.

Hadde nok takket ja til økonomisk rådgivning, gitt ((:

Skrevet

Da hadde jeg betalt ned all hjel, bygget på huset, kjøpt ny bil...hmm, da kunne vi hatt to biler, en til meg og en til gubben;) Satt av penger til snuppa mi... Sikkert tatt et par ekstra ferieturer...,gitt noe til foreldre og søstra mi,svigerforeldre osv..

hmm... hva mer... tror ikke jeg hadde klart å bruke opp 20 mill med det første..Ville jo satt en del til sparing.. Ville nok fortsatt og jobbe 50%, ellers kunne det blitt litt kjedelig i lengden...

*sukk* drømmer meg helt bort...hihi

Skrevet

* kjøpt hus på hjemstedet mitt

* Ny Volvo V70

* En mustang cabriolet spesial importert til sambo (en han kan fikse litt, det er hans største drøm)

* Selvfølgelig 10mill på konto som sparing til barn(a)

* Hjulpet pappa med leilighet, og funnet på ting som mine søsken trenger. b.l.a bil og lappen til minstesøs, mellomsete søs har det meste ,(hun har en steinrik samboer)

*Leid inn vaskehjelp.

*reist

*jobbet deltid.

*intriørdesigner

*bli ny dag til meg selv.

Skrevet

- betalt all gjeld

- bygd på huset, pusset opp resten av huset og lage utleie leilighet

- bygd stor garasje med liten leilighet på toppen , til utleie

- tatt lappen

- ny bil

- levd som nå, hjemmeværende, kanskje startet egen bedrift

- satt av penger til barna i fremtiden

- jeg syns det hadde vært vanskelig og gi penger til familien, fordi jeg hadde ikke vist hvor grensen skulle gått, men de hadde helt sikkert fått fine gaver til fødselsdag og jul

Skrevet

Hadde kjøpt tomt og bygget hus i Heggedal, eller på Bleiker i Asker. Kjøpt bil til meg selv, og latt han få velge seg en bil han ville ha. Kjøpt båt og hytte og nye klær. Ville beholdt jobben og det hadde han og, men hadde sikkert tatt ut et år til med permisjon.

Skrevet

Jo også hadde det blitt en lang tur til USA/Canada for å se masse hockey og andre opplevelser.

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

ja jeg vet akkurat hva pengene hadde gått til nedbetalt gjeld,kjøpt leil/hus tatt lappen og kjøpt bil og ansatt en vaskehjelp og en som kan passe litt på barna innimellom,så hadde jeg sørget for at barna var vel rustet i fremtiden.. og sikkert mye småtteri også ;) men er dette vi mest trenger:)

Skrevet

trenger ingenting nå, men hadde nok unnet oss mye med 20 mill i lomma.. og gitt litt til mammen min vertfall!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...