Gå til innhold

Blod i/ved avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste vært litt hard og treg i magen, og når det først har kommet ut noe, har det fulgt med litt ferskt blod.

Noen med erfaring?

Er det kun pga hard avføring, eller kan det være noe galt et sted?

Det er altså ikke blod i avføringen, men på papiret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok mulig at du kan ha dratt på det innvendig hemorider.

Gå til legen så får du behandlet det, for ellers blir det ti ganger verre etter fødsel.

Skrevet

Jeg får også friskt blod i avføringen noen ganger når jeg er hard i magen. Tror det er helt normalt, siden det kan være små blodkar som brister. Det kan også være hermoroider (skrives det sånn?) Finnes nok av naturlige årsaker, spesielt når man er gravid. Men blør du ellers også, så er det nok lurt å kontakte lege hvis du er bekymret.

Skrevet

Treg mage og hemoroider er jo veldig vanlig i graviditeten. Friskt rødt blod er som oftest bare det. Skulle det være mørkt blod, så må du kontakte legen! Men det er jo greit uansett da. Du kan få mye forskjellig for hemoroider på apoteket:)

Skrevet

Det er helt normalt og ufarlig så lenge det er friskt, rødt blod. Men nevn det for lege/jm neste gang, så kan hun gi deg råd om hva du bør gjøre. Typisk er jo selvsagt å forebygge med fiberrik kost og mye vann slik at man ikke får så treig mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...