Gå til innhold

Da flytter jeg ut!:-(

Gjest Mamma til to barn

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er jo snart 8 mnd siden bruddet, men vi har bodd sammen siden det. Det var jo et litt ufrivillig brudd...barnefar mista følelsene sine for meg (siden jeg er psykisk syk), og dem får han ikke tilbake!:-( Så på torsdag skal jeg og vesla altså flytte ut...det er helt jævlig. Visst dette i noen dager nå, og har ikke greid å gjøre noe fornuftig...det er så eklet å våkne om morgenene og oppdage at livssituasjonen virkelig er slik, at det er det som er virkeligheten og at jeg ikke har et mareritt som jeg kan våkne opp fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du flytte med et barn og ikke det andre barnet? Hvordan gjør dere det med samvær?

Skrevet

Det høres ikke noe særlig ut, Riga! Men hvis det er slik at det er slutt mellom deg og barnefar og har vært det lenge, er det vel kanskje best sånn likevel? Men det høres tøft ut å skulle flytte med bare ett av barna, hvis jeg har forstått dette riktig? Skal dere ha ett barn hver? Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Ja, forløpig blir det slik at vi har et barn hver. Det er det som er den beste løsningen med tanke på barnehage, amming og søvn. Jeg må nemlig være tilstede der vesla er for en vet aldri når hun skal ha mat, og hun tar ikke flaske før hun har fått pupp først. Så da blir det til at av og til drar jeg og hun til barnefar og snulla og av og til at de kommer til oss. Det anbefales jo hyppig samvær når de er så små, så jeg tror dette kommer til å funke. Vi har ikke time hos FVK før i midten av november, og da skal vi høre hva de synes om saken. Når vesla blir litt større, altså en gang neste vår, blir det jo anderledes...bare en overgangsfase det her.

Blir veldig trist å vite at det ikke er bare å dra til neste rom for å se snulla sove, men hun kommer heldigvis ikke til å merke så mye av at jeg er vekk om natta. Og hun blir nok bare glad av at vesla ikke er i naborommet for hun våkner av gråten hennes.

Skrevet

Huff, blir dårlig på dine vegne............ vi skal til terapi i dag. Se om vi kan redde stumpene..... Er så redd for at vi skal ende opp på hver vår kant. Han har mistet følelsene sine for meg sier han. Jeg håper de bare er låst.

Vi har ihvertfall hatt sex, etter lang tids tørke etter at vi sa "nå orker" vi ikke det her noe mer. Hatt 2 stille og rolige uker hjemme nå. Deilig. Men om det er fordi lufta har gått ut av oss. At vi skal prøve på noe som likevel ikke kommer til å funke, eller at vi rett og slett er klare for beinhard innsats fordi vi er glad i hverandre vet jeg ikke.........

Det som er sikkert er at jeg skal vite at jeg prøvde før jeg drar herfra.......... Må kunne se sønnen min i øya og si. Mamma og pappa gjorde så godt vi kunne. Vi klarte det ikke.

Men synes at vi har noe på gli her...........

Lykke til deg Riga. Du kommer til å klare deg helt fint.

Skrevet

Skal du og vesla flytte langt unna da? Viss dere kan se hverandre ganske ofte så blir det jo ikke like stor overgang og sånn. Håper det går fint og at det ikke blir for dramatisk for ungene da.

Skrevet

Huff, så trist. Hvordan ønsker du å ha det i fremtiden, ha begge barna hos deg mesteparten av tiden, eller en hver videre? Hva tenker pappaen? Har han planer om å kreve hovedomsorgen? Tenker i forhold til om han kommer til å bruke sykdommen din mot deg, men forhåpentligvis slipper du jo det.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde ALDRI dratt med kun det ene barnet og IKKE det andre..

Ble rett og slett kvalm når jeg leste det.. unnskyld meg men det var min reaksjon..

Artig for den som ikke fikk ble med mamma hjem tenker jeg...

Skrevet

Er det så mye verre å ikke få bli med mamma hjem enn ikke å få bli med pappa hjem da?

Skrevet

Flytter lengre unna enn det jeg har lyst til i gåavstand, men barnefar flytter i februar, og da finner han nok noe i nærheten. Men tar ikke lange tida å reise kollektivt, så det blir nok mange bussturer nå i vinter.

Skrevet

HVorfor må du flytte et sted du ikke vil? Er det så vanskelig å finne leiligheter eller dyrt?

Skrevet

Det er det i alle fall ikke for snulla...hun er jo vant til å bli henta i barnehagen av pappa'n sin. Og nå er det jo ikke slik at begge barna går i barnehagen, og jeg henter vesla rett foran øynene på snulla...akkurat det hadde vært kvalmt, ja.

Skrevet

Når vesla blir stor nok så slutter vi med en hver, og veksler på å ha begge samtidig...dette kommer jo til å skje gradvis. Slik det blir nå blir det jo først at vi alle 4 er sammen under samværet, og når vi besøker hverandre så har jeg hovedfokuset på snulla, og barnefar kan kose med vesla. Så når vesla har fått mer rutine ang. måltidene kan vi jo førsøke å veksle på å ha begge to, og siden øke samværstida gradvis. Vi hadde ikke regna med at snulla skulle forstå så mye av det å få en lillesøster, men det har hun, så vi synes det er viktig at de får mye tid sammen. Men jeg føler meg ikke klar til å ha begge samtidig hele dagen aleine (altså at snulla har fri fra barnehagen) så lenge vesla skal ha pupp når som helst (snulla skjønner nemlig ikke at mamma ikke kan leke med henne mens hun ammer), men også dette kommer jo til å endre seg med tida!

Pappa'n er enig med åssen vi gjør dette nå, og hvis han får jobb til høsten var det greit at jeg fikk hovedomsorgen, for jeg fortsetter jo som student, og da har jeg mer tid til disposisjon enn ham. Kan aldri tenke meg at han kommer til å bruke sykdommen min mot meg...da hadde han allerede gjort det. Nå får jeg jo hjelp, og forhåpentligvis blir jeg kvitt det meste i løpet av det neste året! Vi skriver i alle fall under på at den som får hovedomsorgen ikke bare kan flytte langt vekk uten at det får konsekvenser. Så når jentene er store nok blir det 50/50.

Skrevet

Vanskelig å finne et sted med heis her i nabolaget!

Skrevet

Synes de har vært flinke til å finne løsninger med hovedfokus på barnet, jeg! Men jeg har lest hele historien til Riga, så dette kommer til å gå så greit atte:)

Skrevet

Klarer du å bo alene med et barn viss du er så syk at du ikke kan bo med barnefar da? Bare så du skrev at du fikk raserianfall og sånt det er vel ikek så fint viss du er alene med barnet....?

Skrevet

Gikk flyttingen bra og dere har kommet i orden i ny leilighet?

Skrevet

Nå er det da ikke slik at jeg var for syk til å bo med barnefar. Raseriutbrudda har det blitt færre av, og de er ikke like sterke nå som før heldigvis. De var kun retta mot barnefar, og aldri barna eller noen andre, så jeg blir svært overraska hvis noe sånt skulle skje mens jeg var aleine med barna. Barnefar kunne jo godt ha gjort det slik at han fikk hovedomsorgen, og jeg kun fikk samvær med tilsyn, men det har han aldri snakka om for han vet jo at det går greit når jeg er aleine med barna.

Skrevet

Den gikk helt fint da jeg fikk det til. Skulle jo overnatte her i det nye stedet natt til i dag, men det fikk jeg ikke til. Jeg var hjemme hos barnefar og blei bare kvalm og fysisk ille av tanken på at når jeg dro så var det garantert slutten!:-( Men jeg fikk dratt i dag da, og det går helt greit nå.

Barnefar og snulla har det greit de også...hun hadde vært flink til å spise aleine, og det fikk han tatt video av, så den gleder jeg meg til å se!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...