Happy H Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hei hei!!!!! kossn står d til m deg då?? idag har vi vert på 3D UL!!!!For en opplevelse, va så herlig å se prinsessen vår inni der. Heilt uvirkelig at d va vår lille jente som lå inni magen å gjorde alle de tingene... ho hadde trykket hode inn mellom livmoren og morkaken, så d va vanskelig å få skikkelig fine bilder av ansiktet, men eg syns jordmoren klarte å få d greit til med tanke på kossn ho hadde lagt seg... lå inni der å koste, blåste bobler, gapte, gjespet,klødde seg i ansiktet og suttet på tommelen!!!!!!!!!!!hihihihihi.... ligner på storesøster gjør ho og, lik nese og munn..kjempe løye!!!! Nei du må bare glede deg!!!!!! ho mente terminen va 20 januar, og ikkje 26januar som de så på ordinær UL. d passer jo litt bedre m min egen som e 17januar!!! snuppa va no 1144gram stor:)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 hei ! Tenkte faktisk på at du skulle på 3d i dag:) Gleder meg veldig veldig veldig, berre 2 veker igjen...=) Er mest spent på kordan ho ser ut, og om det fortsatt er ei ho... Har kjøpt og arva så mykje rosa, at det MÅ være jente Hehe. Fekk dåke sjå tydelig at det var jente forresten? Har sett 3d bilde av en gutt, og der var det absolutt ingen tvil Håper på at det ikkje er tvil når det gjelder jenter heller Ellers går det no greit, har au au au i fra rompa og ned da, så og si hele tiden, og tanken på å gå sånn heilt til laaangt ut i februar frister lite... Har ikkje mykje valg då dessverre... I tillegg har halsbrannen komt for alvor, hadde det med martin og, men denne gangen er det faktisk verre. Er kanskje siden eg skal ha jente denne gangen Har du termin på en lørdag forresten? Lurer på om du er akkurat 2 veker lengre på vei enn meg nemlig:p Eg er 25+4 i dag )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Happy: hvor stor var prinsessa di når du var der i dag? skrev di ned noe på bpd å mad hos deg når du var der i dag? ser at hun var rundt 1144 gram da men,tenkte på mål av bpd å mad:)
Happy H Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2007 Hei anonym.. ka e bpd og mad??? her e mine mål; bpd 6,85cm mad 7,67cm
Happy H Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2007 eg har termin en lørdag ja!!!!!!!!!!!!!!!!=) 2uker e ikkje lenge, d betyr vi kan føde samtidig d!!! Halsbrann ja, fytti for nokke drit..eg va veldig plaga m Hermine og e d denne gangen og, så d kan hende d e et jente fenomen. melk hjelpe,så d kan anbefales om du ikkje allerede har funnet ut av d. åsså holde seg unna sterk mat. eg e no sykemeldt for bekkenløsning,måtte bare kaste inn håndkle eg. va jo heilt ødelagt om kvelden og natten. merka d går i bølgedaler, nokken gode nokken dårlige dager.. men jordmor sa eg ikkje burde ha ambisjoner om å komme tilbake på jobb Så får håpe eg klara holde d på dette stadiet som d e no for alle sin del, og ikkje minst min egen. blir jo så irritabel når d verker som verst og huset ser ut som et bombenedslag.hehe..
glad i mange barn Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 3 D ul tar man vel på privat klinikk....? må du betale noe for en slik time med ultra,tenker ikke da på bildene man evnt får med...
Happy H Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2007 Glad i mange barn! ja vi var på privat klinikk. majorstuaklinikken. kostet 1200kr fikk då en cd m 16bilder, 6 filmer. + vi fikk 4farge bilder og 6svart/hvit bilder med oss hjem!=)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 haha, eg går nok 2 uker over termin, så eg tviler på at vi ligg på kk samtidig Sjøl om eg håper at snuppa er tenkt seg ut før midten av februar, syns ikkje det er like kjekt å gå gravid denne gangen.. Melk liker eg ikkje, så då er eg like langt Drikker sjokolademelk da, men syns ikkje det hjelper noke særlig. Burde sikkert ha vært 100% sykemeldt eg og, men eg nekter... Orker ikkje å berre gå heime, eg jobber så lite så allikevel, no når eg er 50% sykemeldt, jobber eg heile 6,5 time i veka Målet mitt er å "holde ut" til i desember, da er det bare 1 mnd igjen til permisjon så allikevel ) Men altså, du svarte ikkje på spm mitt då Fekk dåke sjå tydelig at det er jente, ingen tvil? (Har litt noia for at jenta plutselig skal bli til gutt ))
Happy H Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2007 sorry, glømte d;) nei vi fikk ikkje sjå tydelig om d va ei jente på 3D. Ho spurte om d va blitt anntyda kjønn og vi sa at ja de hadde sagt d ble ei jente. så sier ho at då ska vi sjekke om d fremdeles e ei jente her. suste over magen og sa, ja her e ei jente, ser dåkke de to strekene?d e kjønnsleppene.. dette gjorde ho m 2D. så byttet ho over på 3D og då va d mest fokus på ansiktet t babyen egentlig. byttet litt frem og tilbake mellom 2D og 3D. Helt utrolig for en forskjell d e, heilt sprøtt. Gikk du 2uker over tiden m Martin? Eg gikk bare 3 dager, så satser på d ikkje blir lengre denne gangen hvertfall.. eg spurte forresten om ho kunne si nokke om kor stor snuppa ville bli t termin, men d kunne ho ikkje. når eg sa kor stor Hermine va, sa ho bare at då blir d sikkert nokke sånt denne gangen og.hehe.. Du må huske å tenke på deg sjøl no snuppa. du har no ein litn gutt å ta deg av der heima, så d blir vell ikkje så ille om du blir 100%sykemeldt? eg tenkte likt som deg heilt t legen sa at Hermine e jo heima, så d blir ikkje kjedelig. og husk snart har du 2små du ska være opplagt t å ta deg av. så då fikk eg et litt ant syn på d. Har faktisk mer forpliktelser overfor Jørgen og Hermine enn jobben. Så eg orker ikkje slite meg ut på jobb og ikkje ha overskudd t de to som faktisk betyr nokke;)
Happy H Skrevet 1. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2007 dytta litt så du ser denne eg=)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 jaja, får håpe de sier jente 12 nov også da:) Sjansen for at de sier gutt er jo liten, men eg klarer ikkje heeilt å sleppe tanken på at det ikkje er 100% sikkert Gjekk 2 laaange veker over med Martin ja... Ville jo berre føde og komme meg heim igjen til jul eg. Visste jo at eg kom til å føde før jul, og at eg uansett ikkje kunne gå over nyttår (hadde termin 1.) så da ville eg føde fortast mulig og bli ferdig med det.. Denne gangen er det ikkje sååå nøye, sjøl om eg håper eg slepp å gå 14 dager over, 3-4 er meir enn nok Er ikkje krise om eg blir 100% sykemeldt nei, men eg veit at eg må be legen om å få det, og det skjer nok ikkje før tidligst i desember... Eg er ganske teit på det området Har overskudd igjen enda, så det går greit. Sambo syns det er greit å ta Martin litt ekstra og, slik at eg får være litt i jobb, så då går det greit. Men eg har ikkje noke problemer med å be om 100% dersom det går utover martin då, foreløpig trur eg ikkje han merker så mykje til at mammo e på tjukken Sjøl om vi maser konstant om beibi, og slikt, for at han skal skjønne ka det er for noke
Happy H Skrevet 1. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2007 vi og snakka masse om baby i magen.. men når ho ikkje ser nokke baby når ho drar opp genseren sier ho heller bare at mamma har mage..hehe tror kanskje ho merker at nokke e på gang for ho e ekstremt mammadalt for tidn. pappaen får jo ikkje slippe til i d hele tatt. helt tullete men ho e jammen bestemt den lille jenten. e begynt å synge og nynne no, så d e morsomt å høre på. synger disse på lisse så d jomer etter vettu. utrolig kjekk tid no når de nærma seg 2år!=) eg og håpte på å komme heim t jul m hermine, men ble nok et romjuls barn istede. så denne gangen håpe eg at eg føda t rundt termin. bare d blir januar e eg fornøyd og d blir d nok og sidn terminen ikkje e før 26!!!!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 blir nok et februar-barn på deg denne gangen Hehe. Har fått en mammadalt vi og... akkurat no sitter han på fanget og skal koooose... Blæh, planen min var at han skulle se på tv Rart å tenke på at de blir 2 år neste mnd, disse søte små. hjernen min har ikkje heilt forstått hverken at eg har ein 2åring allerede, eller at eg skal bli 2barnsmamma neste år.. Kjem nok ikkje til å skjønne det før i februar kan eg tenke meg Gleder meg til å få en baby igjen da
Happy H Skrevet 2. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2007 samme her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!klara ikkje å fatte at vi snart har 2 små prinsesser!! e så uvirkelig liksom. åsså komme jo Hermine brått t å bli veldig stor når babyen komme,lille jenten min.hehe.. 2år ja, herlighet asså,kor e tiden blitt av?e når de små komme vi merka kor fort d går. kjekt å tenke på alt de har lært på denne korte tiden, og for en personlighet de har fått, og ikkje minst VILJE!!!!=) pappaen e ganske så frustrert om dagene, men d ser ut tilå være vanlig i denne alderen her. Blir veldig kjekt m en litn baby i huset igjen,samtidig som eg håpe vi får en baby som sove litt bedre enn hermine gjorde de første 3 mnd. ho snudde jo døgnet lenge og d e ikkje fristende m en 2åring i huset i tilleg. men vi får ta d som d kommer! Idag spente ho så hardt inni magen at pappaen kjente d når eg låg inntil han.hehe..så d merkes at ho begynna å bli stor inni her! Hermine sove endå, så eg nyte en rolig morning for meg sjøl, deilig=)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 sover ho enda?!?! lucky u Her er det snart tid for kvil, han har vore oppe siden kl 6 i dag... Skal til legen kl 13 så han må kvile litt tidligare enn vanlig. martin var et sovedyr i begynnelsen.. Hadde et par netter der han var våken, men det var pga eg hadde drukke champagne-brus.. Sover for så vidt godt enda da, men han står jo så tidlig opp! Kunne tenkt meg å sove til kl åtte eg... Håper på at snuppa blir rolig og då.. Ho er mykje meir aktiv i magen enn martin var, så foreløpig ser det jo ikkje ut som eg får ein rolig baby:) Får satse på at ho i alle fall sover godt:D
Happy H Skrevet 3. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 3. november 2007 oy oy oy,oppdaget plutselig at eg hører til på 3trimester no. snakk om å følge med, hehe..... kortid komme du inn der???? eg og har en mye mer aktiv jente i magen denne gangen. utrolig deilig egentlig, for eg trenge ikkje bekymre meg for at nokke e gale:) her i huset sove vi t 8kver dag om ikkje lengre, hehe, har d fint. pleie våkne ca 8.30 stort sett. så d e vell egentlig luksus.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 3. november 2007 #17 Skrevet 3. november 2007 altså, når eg har termin 2 uker etter deg, så kommer eg inn på 3.trimester 2 uker etter deg Hehehe. Syns det er godt med en aktiv baby ja, var litt skummelt de første mnd pga Sa-en. Men no veit eg at sjansen for at noke skal gå gale er så liten, at eg tenker nesten ikkje på det. 8 kver dag?!?! Det er luksus ja! Martin har stort sett stått opp mellom 05.30 og 07.00 sidan han var 7 mnd han... Håper snuppa mi blir sånn som sover leeenge da
Happy H Skrevet 4. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. november 2007 hahahaha, ikkje mobb tenkte ikkje så langt eg di høne;) no bare venta eg spent på å høre fra ei vennine som holder på å føde. fikk sms idag morges kl9 om at no va fødselen igang og ho hadde 5cm åpning,så d burde skje nokke ettehvert!!!=) 3dager før termin heldiggrisen. ska jammen bli happy om d skjer nokken daga før denne gangen, hadde vert greit d. har vert ute i heile dag å saget ved,så no e d kolaps på sofaen;) jørgen og hermine e på tur, så eg nyter litt tid for meg sjøl.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 4. november 2007 #19 Skrevet 4. november 2007 hehe, du får skylde på tidlig ammetåke Her har vi hatt pinnekjøtt til middag i dag, og Martin likte det faktisk! Spiste potet og kålrabistappe også, og kålrabistappe pleier han ikkje å ete... Men då slepp eg å lage anna mat til han på julafta, og det er jo ganske praktisk Gleder meg til å føde igjen eg.. Har fått det for meg at snuppa kjem til å ende i seteleie då, men eg håper at den følelsen er feil. Hverken setefødsel eller keisersnitt frister noke særlig... Vil inn og ut fra KK fortast mulig eg.. Vi har ikkje gidda å sage ved vi, så denne vinteren må vi nok kjøpe ved på plantasjen.. Svigerfar snakka om at han kunne bestille 15-20 sekker billig, så kanskje han ordner til oss Fyr i peisen må vi i alle fall ha, slik at frysepinnen meg ikkje fryser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå