Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sove på saueskinn

Er det økt risiko for krybbedød dersom spedbarnet sover på saueskinn?

Det er en økt risiko for krybbedød ved bruk av saueskinn. Dette gjelder bare dersom barnet snur seg over på magen og blir liggende med nesen nede i ullen. Fordi saueullen "står litt opp" kan det danne seg luftlommer rundt barnets ansikt hvor utpustet luft blir stillestående som igjen kan føre til at barnet puster inn "gammel luft". Dette kan så føre til for lavt oksygennivå i barnets blod

Jeg trodde dette var så bra jeg?? har kjøpt saueskinn til den store gullmedalje!

Syns det er så mye som er bra den ene dagen- og dårlig den andre dagen.. vil så gjerne gjøre alt rett :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oii..Jeg dytter videre. Har selv kjøpt korthåret saueskinn:s

Skrevet

ja, jeg har kjøpt sånn korthåret, super allergisk, super alt mulig :P spesiellt til barn.. men jeg vet ikke jeg.. kanskje man bare kan legge en sånn flanellsbleie under ansiktet da? har hørt det er veldig bra med tanke på temperatur osv.. skal ihvertfall ha i vogna:)

Skrevet

jeg har kjøpt og skal bruke det men med et godt babyteppe over...

Skrevet

Hei. Jeg har brukt lammeskinn til begge mine to gutter.. Det har gått bra heldigvis. Men jeg har lagt et putevar eller klut der de hadde hodet. Har også brukt laken over hele. Varmen er jo der likevel. Pass på at kluten du legger over ved hodet er så stort at du får stappet det godt ned på begge sider så ikke det kommer over hodet.. Utrolig hva de får til... Bruk lammeskinnet med god samvittighet.. Mine koste seg aldri så mye som på dette.. Både i vogn, vogge og siden i sprinkelseng...

Skrevet

De bruker jo lammeskinn på sykehusene så tror ikke det er så veldig høy risiko? Dess er det vel vanlig å ha noe annet akkurat der barnets hode er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...