Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Har ca 1500 kr å rutte med frem til den 15. Kan noen være så snill å hjelpe meg med noen billige middagstips! Please! Er helt tom for ideer...Havregrøt hver eneste dag frister ikke...
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 spaghetti pølse egg suppe grandiosa hehe ja....
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 hmm.. er det til bare dere, eller til babyen også? Kan jo tillate seg å spise litt mer "usunn" mat om det bare er dere. Grandiosa, f eks. Det metter jo 2 personer for 40 kroner... Ellers så er det vel lurt å kjøpe store kvanta, lage en middagsliste for hver dag, også handle akkurat det.
Alvepike Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis du handler inn ris og fryste poser med grønnsaks blanding , har du kommet langt. Da trenger du bare spe på med noe kjøtt , pølse etc.. Da er middagen både sunn og god.. ps det er lurt å spise mest ris og grønnsaker for å bli mett, da sparer du mye. kjøttet kan jo være kjøttdeig , pølse etc fra merket euroshopper som er megabillig.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 fiskepinner m/nudler eller ris
~~DoraDora~~ Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 * Skinkeboks (Bogskinke...) - skjær den opp i tynne skiver, og stek de. * potetstappe * grønnsaker (fra posepakke med feks erter, gulerøtter og mais i) Denne middagen kommer på under 50 kr. (billig og godt)
AttpåklattNummer4:) Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Rå frossne kyllinger er billige og kan brukes både til middag og brødmat. Kalkunpølser, stekt sammen med løk, ris og frossengrønnsaker er også bra.....sammen med litt vann, krydder og kyllingbuljong god suppe. Pannekaker Tomatbønner, stekte raspede poteter og litt stekt pølse er også bra Lykke til
Linchen Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 10kronerstilbud på eurospar/spar gir deg en fiskepudding, en fiskegrateng, 4 grillpølser osv for 10 kr. Lapskausblanding fra frysedisken med en buljongterning oppi og evt brød til - tam tam: lapskaus!
Labbetøs Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg syns ikke 50 kr er så billig for en middag jeg. Lag en kjøttsuppe. Bedre (syns jeg) og MYE billigere. Kjøp en pose gullerøtter, en pose poteter, en pakke middagspølser og en kålrabi. Og buljongterninger om du ikke har det. Dette blir kanskje 20 posjoner, så det er veldig billig. Ca 5 kroner per posjon... Skjær grønnsakene og pølsene i terninger, og kok i 10 liter vann med 2-3 buljongterninger i. Det blir jo 15-20 liter av det, så det er MANGE posjoner. Frys i litersbokser (det er nok til to sultne pers). Det holder seg lenge i frysern, og dermed trenger du ikke bruke tid på matlaging heller. Har du ikke så stor kaserolle så lager du selvsagt bare mindre posjon av gangen. Dette bruker jeg å gjøre selv om vi har råd til å velge andre middager også. Dette er så godt, og så enkelt. Og så sunnt. Bytt ut pølsa med noe grytekjøtt dersom du vil ha en mer "eksklusiv" verson.
Gjest Ut på tur Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Når jeg skal ha mange til middag og det skal være billig kjøper jeg alltid sånn frossen lapskausblanding. Det er ikke alle som har,jek kjøper på kiwi... husker jeg ikke helt feil koster de drøyt 10 kroner. Med disse kan du lage lapskaus, suppe (litt mer vann) eller du kan ha det som fyll i en omelett. Jeg pleier ha magre røkte kjøttpølser i. Tror jeg lagde middag til 8 for 100 kroner jeg... Jeg har ikke sett etter i butikkene men nå må det være sesong for rødbeter.. det kan jo ikke være så dyrt. kjøp en hel rødbete og kok den til den er mør. Skjær den i skiver på ca 1 cm. vend i melblanding med salt og pepper. Stekes i panne med smør. Stek løk og ha til og kok poteter. nam nam dersom du liker rødbeter (ikke bli redd når det som kommer i do er rødt) Fiskepudding med kokte poteter og gulerøtter. Fiskeboller med hvit saus, kokte poteter og raspede gulerøtter.
Gjest Ut på tur Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 jeg kom til å tenke på at på kiwi er mat som går ut på dato tror det er dagen etter gratis, kjenner en som spiste masse gratis pølser. Selv fant jeg tilfeldig noen egg. La det gå sport i å lete etter gratis mat på kiwi
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for flotte tips! Var ekstremt med regninger denne måneden, og mannen min er student så vi lever bare på mine fødselspenger. Jeg synes heller ikke at middag til 50 kr er veldig billig. Dessuten spiser mannen min en hel grandis aleine : ) Men igjen, takk for flere gode tips!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 Ja kanskje jeg skal gå i kompaniskap med kiwi-Bob!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 29. oktober 2007 #15 Skrevet 29. oktober 2007 Fiskepinner av merket euroshopper, first price etc, og pommes frites. Da kan du få en middag for 2 til 20 kroner
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #16 Skrevet 29. oktober 2007 Lag vegetariske retter av ris, pasta, couscous mm. Kutt ned på kjøttet - det er jo kjøtt og meieriprodukter som koster mest. Lag maten fra grunnen det er som regel billigere. Kjøp ris og pasta i store kvanta - gjerne i innvandrerbutikker hvis du har det i nærheten. Der kan du også kjøpe rimelige og kjempegode sauser - f.eks. østerssaus, søt chilisaus, teriyaki, soyasauser eller forskjellige karripastaer (mye bedre og billigere enn å kjøpe ferdigglass på Rema). Lag feks wokede grønnsaker med østerssaus og ris, pasta m. tomatsaus (fra blikkboks) og grønnsaker, couscous med grønnsaker, mandler og soyasaus med litt honning i, indisk curry m. linser, thailandsk fiskesuppe. Tunfisk fra boks er også billig kjempegodt i pastasauser enten m. tomat eller kremfløte/creme fraiche. Crabsticks og seiblokker er også billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå