Gå til innhold

Hva gjør deres 3 mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ruller fra rygg til side, ligger på mage og støtter seg på albuer. Sier aaaah, mahhh og nemenemmmm:-) Holder hodet noenlunde selv. Griper etter ting, men noe klossete enda. Tygger på hendene sine. Kjenner igjen meg og pappaen.

Hva med dere andre? Morsomt å høre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke fylt 3 måneder enda. (fyller 08.11)

Men han er ekspert på å sove.

Er veldig glad i å "snakke", smiler masse, griper etter ting (veldig klossete)

Synes han har kjent igjen oss lenge nå. :)

Hvor lang og tung er din? Er det gutt eller jente??

Skrevet

Leah er 12 uker i dag:) Hun "snakker" masse, smiler, kjenner meg og pappan, stirrer på lys og gurgler til babygymen, spiser på hendene sine:) Hun griper ikke etter ting, tror jeg, men "slår" babygym-lekene med knyttet neve:)

Skrevet

Bobo blir 12 uker på førstkommende onsdag :)

Sover Leah mye? Har dere noen faste rutiner enda?

Han "slår" også babygym-lekene sine, men om han ligger uten den. så flakser også hendene rundt. (null kontroll)

Skrevet

Har jente, er 14 uker men 3 kalendermåneder.:-) 6.3 kg, ikke sikker på hvor lang hun er. Smiler masse, men ikke ledd sånn høylytt enda, mest fnising."Snakker" også masse, spesielt med taklampa på soverommet når vi slår på lyset om morgenen. Først smiler hun bredt til oss, så snur hun ser rett mot lampa og gjensynsgleden er like stor hver morgen!!

Skrevet

Emil blir 12 uker på torsdag. Han ligger på rygg og ruller fra side til side. Holder hodet sitt ganske bra oppe når han ligger på magen. "prater" masse til folk og lekene sine, griper etter ting men er veldig klomsete :) Og begynte i helgen å le høyt når vi kiler og herjer med han :) kjempe herlig!! Kjenner godt igjen mamman, pappan og bestemoren sin hvertfall...en artig alder :)

Skrevet

Leah sover ganske mye ja:) Etter å ha observert at hun ble veldig overtrett og urolig på kvelden nå når hun liker å følge litt mer med så tenkte jeg å prøve å innføre litt rutiner, så i går kveld var første kvelden jeg prøvde å legge henne på rommet og ikke i stua (har lagt seg sammen med meg fram til nå). Badet henne, tok på pysj, gikk i stua å ammet og så la jeg henne i senga vår med smokk å bamsekosekluten, det gikk strålende:) Sang nattasang, ga en suss på panna, sa god natt og gikk ut:) La henne 18.45, hun var nesten sovnet da jeg så til henne 19.00, og 19.15 sov hun:) Hun våknet 21.00 for pupp og etter det var jeg inne å puttet smokken i et par ganger, å så sov hun til 01.00 før hun skulle ha mat igjen:) Så spiste hun 04.30, 06.00, 07.00, 08.00 og vi sto opp 09.00 i dag:) Så dette skal jeg fortsette med:) Nå har hun sovet fra 10.00-12.00 ute i vogna og fikk pupp, så vet jeg ikke hvordan resten av dagen blir enda, men om kveldsrutinene funker er jeg fornøyd:) Enn dere?

Skrevet

kevin litt over 3 mnd, han smiler masse, ler litt med lyd når vi kiler han. griper etter leker, men er litt klomsete. snakker/pludrer lite, lager littlyder når han er lei av å ligge alene, men når vi snakker til han er han veldig stille, bare smiler :o)

han ruller ikke noenting, løfter hodet når han ligger på mage, men han liker ikke det.

smiler forelsket til lampa på badet, og hylla som henger ved stellbordet!

Skrevet

Leah og mamma.

Ja jeg er overrasket over hvor mye han sover :)

Vi prøver å lage leggerutiner, men han er som regel mest våken på kvelden. Så det kjennes litt feil ut å legge han i 19-20 tiden når han sover hele dagen hehe er jo så deilig å kose/leke også.

Men rutinen er som regel at han sovner mellom 00 - 01, og sover til ca 09. uten å være våken. Da får han pupp og sover til 12-14. pupp og sover.

Slik går det i 3-4 timers intervall. Mellom 21-00 er han våken. for så å sove hele natten.

I dag har jeg vekket han med vilje og underholdt/lekt med han. Tenkte å innføre bad / pysj i 19 tiden , så pupp og seng i 20 tiden. Så får vi se om det funker.

kanskje litt tidlig enda. men skader jo ikke å prøve.

vi prøver også å la han ligge på rommet nå, istedenfor i stua sammen med meg.

Hun er ganske hyppig på puppen om morgene jenta di, min er veldig på puppen om kvelden.

Skrevet

Min gutt er 3 mnd og 10 dager gammel. Han er 63,5cm og 7000gr.

Han ruller fra side til side, ler og smiler masse! Griper etter ting med åpne hender, og er skikkelig oppmerkomhetssøkende:-) Holder hodet støtt når han blir løftet, og han prøver å reise seg opp i sittende når han ligger i vippestolen sin.. Glad i å ligge på magen nå, og holder hodet godt oppe mens det hviler på albuene! Prøver også febrilsk å komme seg framover, men det er ikke lett, nei..*ler*

Skrevet

Even blir tre mnd 08.11, og lager masse pludrelyder, smiler masse og har vist en bitteliten antydning til latter (tror vi da=)), slår vilt rundt seg med hender slik han kommer borti babygym-lekene, og klare å gripe rundt en frisk-boks og føre den opp til munnen (pappaen min gav han den en dag, og han holdt den leeenge). Ellers er det ikke antydning til å rulle over enda, men han holder hodet sitt godt i mageleie. Kjenner igjen enkelte fjes og stemmer, og er veldig glad i å se på lyset.

Skrevet

Bobos mamma-du fikk samme dag som meg! =) Hvor stor og lang er din blitt? Vet ikke hvor lang han er blitt, men han er 5700 gram og er blitt kjempestor (var 2969 ved fødsel). Tiden går så alt for fort...

Skrevet

Vår er 16 uker nå, og hun "skravler" som en foss...(til tross for 6 uker for tidlig født)

Hun kjenner igjen oss , og smiler og ler mye

Hun sover godt på dagtid ute i vogna si. Gjerne 2-3 timer /Også når vi går tur.

Hun griper etter babylekene sine, kan bli litt irritert om hun ikke når det hun vil akkurat der og da....fort trøtt og sovner litt - men like blid når hun våkner.

Pga tidlig født, så holder hun ikke hodet noe særlig oppe ennå når hun ligger på magen. Vi "trener" hver dag, men hun blir fort trøtt.

Hun tygger mye på hendene sine og sikler en del (ikke så mye gulp nå lenger)

Med hilsen Tina og lille Madeleine Emilie

Skrevet

Hun er også veldig glad i musikk. Vi setter på radioen og hun beveger armer/ben til musikken (tror vi da) hehe

Men hun virker veldig glad når musikken er der.....

Også er hun fasinert av tv/ og peisen når den tennes.

Men tv'en er vel ikke akkurat "smart" babypasser ennå...............

Liker veldig og sitte oppreist på fanget til pappa'en og følge med, men vi er litt forsiktig pga ryggen:)

Men litt er okay

En annen morsom greie er SPEILET på BADET - hehe

Hun blir jo helt forfjamset når hun ser seg selv hehehe - gud vi lo godt første gangen

Skrevet

Leah er 3 mnd og 5 dager i dag :)

Hun ruller fra rygg til siden og tilbake igjen (gjort lenge), ligger på magen og støtter seg på albuene, men liker d ikke noe særlig...Hun er voldsom på å løfte rumpen opp fra underlaget når hun ligger på rygg for tiden, d er festlig altså! :)

Ellers prater hun masse "røøøøøø" "aaaaahhh" "weeeeeeee" "hiiiiiiiiiiiiii" osv..Elsker å ligge på stellebordet og prate og smile...og ikke minst sprelle og gjøre bekkenløft...

Kjenner igjen meg og pappaen (har hun gjort lenge), sutter masse på hendene, og har nettopp begynt å holde leker...men er litt klossete enda..slår og sparker til lekene i babygymmen gjør hun og, men ikke alle bevegelsene er like bevisst tydeligvis :)

Hilser på taklampen om morgenen når hun ligger på rygg i vår seng, koser seg der...

Er så utrolig deilig å våkne til d fantastiske smilet hver morgen! Smelter et mammahjerte i allefall! :)

Skrevet

Milla er 3 mnd i dag. Smiler stort sett hele tiden;o) Ler den herligste trillende babylatter når storebroren tuller med henne:o)))

"Prater"masse og "skriker" plutselig til og kvepper veldig av sin egen stemme, hi hi:o)

Ruller fra side til side, men ikke helt rundt på magen enda (venter bare på det siden storebror begynte med dette da han var 3 mnd).

Sutter på hendene sine og finner tommelen.

Ligger under babygymen og slår etter lekene og griper tak i dem av og til.

Har tydeligvis skjønt at hun må bevege på seg for å få lyd og bevegelse på FP-vippestolen sin - frydehyl hver gang hun hopper til og det kommer musikk;o)

Kjenner igjen meg,pappaen og storebror.

Skrevet

Bobos mamma:

Ja i det siste har hun vært veldig hyppig på puppen på morgenen, før var det om kvelden..da satt jeg med puppen ute fra 18.00-23.00 konstant:) Hun har tydeligvis snudd det til morgenen, som egentlig er greit hvis hun fortsetter å legge seg 19.00, deilig å ha kvelden til å slappe av uten baby og greit at det bare er å putte puppen i henne så jeg får sove litt ekstra om morgenen:)

Høres ut som du har en sikkelig sovegutt, akkurat som sovejenta mi:) Bare at hun spiser en del på natta og morgenen:) Kan du ikke holde meg oppdatert på om det funker med innføringen av bad/pysj i 19 tiden? Spennende å høre hvordan andre gjør ting og kanskje få noen tips:) Jeg er spent på om kvelden i kveld blir like enkel som i går:)

Skrevet

Ja det er skrekkelig hvor fort tiden går. Min var 4030 og 52 cm ved fødsel. På 6 - ukers var han 6000 g og 58 cm.

Er nok mellom 7000 - 8000 g nå. Skal på HS på onsdagen på 3 mnd kontroll :)

Skrevet

He he kjenner meg veldig igjen med å sitte med puppen ute ja :)

Mistenker at det er fordi han sover så mye om dagene, og skal "ta igjen" på kvelden.

Er veldig spent på hvordan det går med legge rutiner ja. Vi får høres fremover.

Lykke til i kveld.

Skrevet

Tulla her er flink til å snu seg fra rygg til mage og tilbake til rygg igjen. Det går stort sett rundt og rundt hele tiden når vi legger henne ned på matta. Hun holder hodet høyt oppe når hun ligger på magen og prøver å skyve seg framover. Når hun ligger på ryggen tar hun "situps", og blir veldig sinna fordi hun ikke kommer seg opp.

Hun griper ting lett og sutter på alt. Hun bruker pinsettgrep på en del mindre ting, bl.a. smokken når hun tar den ut selv, men klarer ikke å føre tilbake til munnen enda, med mindre hun bruker hele hånda til å ta den ut. Prater mye, ohhh ohhh, ihhhh, ahhhh, ingen konsonanter i starten enda, pluss noen rare "klikkelyder".

Hun smiler mye, særlig til mamman og pappan sin, samt ler når vi kiler henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...