Learning to fly Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Leste om ei med to små barn og mann her som brukte 3500 i mat og husholdning pr mnd. Så jeg lurer på hva man hanlder og spiser da for noe? Jeg handler på Rema 1000 (billigeste her i området), og jeg bruker opp mot 8000 pr mnd. det er litt mye synes jeg og prøver å komme ned på rundt 6000,- Vi handler brød, melk, biola, diverse "vanlig" pålegg, poteter og diverse middager. Grønsaker og frukt. Dopapir og tørkepapir til kjøkken og annet kjøkkengreier. Tannkrem og tannbørster (4-5 ganger i året). Vi er to voksne og to førskole barn, en baby. Hva bruker dere pr mnd?
It's all about me Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Har budsjett på 4000, men kan bruke mindre også. Skal legge til at vi har en med cøliaki og det gjør det ikke akkurat billiger å handle...
HTC Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Vi bruker ca 10 000, men inn her er vin, såper/vaskemiddel/bleier/bensin og ellers småkjøp av gaver, ting til huset osv. Større utgifter til klær, gaver, interiør osv går på ett annet budsjett. Hva som er direket mat utgifter er vanskelig å si, men er nok ca rundt det samme som dere tenker jeg.
Mammapudding Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Vi setter 5000 kr på en egen konto hver mnd, det skal rekke til mat og andre "rema-artikler" Vi er 2 voksne, 1 baby og 1 katt:) Før brukte vi myyyye mer, nå er det som regel under 5000
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Vi har egen konto hvor vi setter inn 2000 kr hver. Dette går til mat/daglivarer + bensin. Vi handler på Obs. Og vi liker god mat. Nå er det kun 2 voksne + baby som jeg ammer enda da. Jeg handler en gang i uken, og setter opp handle liste. Er flink til å kombinere slik at det blir billigst mulig. (synes jeg selv iallefall da) Elsker å skrive lister av alle slag
jua 10.12.05 Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Vi bruker alt for mye på mat. Jeg handler hver dag og det går utrolig mye penger da.Vi er 2 voksne og 3 barn minsten får bare pupp. Går nok 10000kr. Tenkte jeg skulle prøve å skrive liste og handle en gang i uken, synes det er litt mye vi bruker på mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå