Gå til innhold

Hva er deres matbudsjett pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste om ei med to små barn og mann her som brukte 3500 i mat og husholdning pr mnd. Så jeg lurer på hva man hanlder og spiser da for noe?

Jeg handler på Rema 1000 (billigeste her i området), og jeg bruker opp mot 8000 pr mnd. det er litt mye synes jeg og prøver å komme ned på rundt 6000,- Vi handler brød, melk, biola, diverse "vanlig" pålegg, poteter og diverse middager. Grønsaker og frukt. Dopapir og tørkepapir til kjøkken og annet kjøkkengreier. Tannkrem og tannbørster (4-5 ganger i året).

Vi er to voksne og to førskole barn, en baby.

Hva bruker dere pr mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har budsjett på 4000, men kan bruke mindre også.

Skal legge til at vi har en med cøliaki og det gjør det ikke akkurat billiger å handle...

Skrevet

Vi bruker ca 10 000, men inn her er vin, såper/vaskemiddel/bleier/bensin og ellers småkjøp av gaver, ting til huset osv. Større utgifter til klær, gaver, interiør osv går på ett annet budsjett.

Hva som er direket mat utgifter er vanskelig å si, men er nok ca rundt det samme som dere tenker jeg.

Skrevet

Vi setter 5000 kr på en egen konto hver mnd, det skal rekke til mat og andre "rema-artikler" :) Vi er 2 voksne, 1 baby og 1 katt:) Før brukte vi myyyye mer, nå er det som regel under 5000 :)

Skrevet

Vi har egen konto hvor vi setter inn 2000 kr hver.

Dette går til mat/daglivarer + bensin.

Vi handler på Obs. Og vi liker god mat.

Nå er det kun 2 voksne + baby som jeg ammer enda da.

Jeg handler en gang i uken, og setter opp handle liste. Er flink til å kombinere slik at det blir billigst mulig.

(synes jeg selv iallefall da)

Elsker å skrive lister av alle slag

Skrevet

Vi bruker alt for mye på mat. Jeg handler hver dag og det går utrolig mye penger da.Vi er 2 voksne og 3 barn minsten får bare pupp. Går nok 10000kr. Tenkte jeg skulle prøve å skrive liste og handle en gang i uken, synes det er litt mye vi bruker på mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...