Gå til innhold

lus og hvor lenge holde de hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har lus..og kuren skal visst tas når ho skal legge seg..vaskes ut etter 12 timer..og så gre over med en kam..hmm

Bør ho være hjemme fra skolen i morra også?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kammet med vanlig lusekam rett etter at jeg hadde tatt i middelet.

Er de resistente mot middelet, så er de ihvertfall bedøvd med det samme og ramler lett ut av håret. Ellers trenger de jo ikke være hjemme noe ekstra. Det skal jo i teorien være bare egg igjen etter en slik behandling. Bare vask hodeplagg på 60 grader, eller frys de. (Å la de ligge i mange dager er også en mulighet.)

Du bør ta den siste behandlingen. Helsesøster sa at grunnen til at skoler og barnehager ikke ble kvitt lusa, var at så mange foreldre droppet den siste behandlingen.

Skrevet

Har du prøvd den nye eletriske lusekammen som er kommet på markedet nå? ...den kan du drepe lusene med, og fjerne både lus og egg hurtig...

Skrevet

Hvordan kan en kam fjerne eggene så lett? De er jo limt gruelig godt fast til hårstråene!

Jeg gidder ihvertfall ikke ta sjansen på at lusene skal bli resistente, og kommer til å bruke lusemiddel til helsemyndighetene går ut og sier at den elektriske lusekammen er god nok.

Ellers holder det med 15 min i badstue to ganger med en ukes mellomrom også, bare det at min datter liker ikke varme noe særlig.

Skrevet

ja jeg har den kammen..den jeg oppdaget lusa med..fant flere..

Men vil ta en kur også..men tar ikke kur nr to pga jeg har den akmmen og heller grer håret hennes med den ofte istedet

Skrevet

luskammen dreper ikke egg..så man må gre annen hverdag for å ta de nyklekte lusa også

Skrevet

den tar ikke egga, men den dreper lusa ved å gi den et støt..trenger ikke å fange den opp med kammen, nok med at de kommer borti det..

men man må gre annen hver dag i helst 2 uker for å ta evt nyklekket lus..,

Det som er supert med denne er at den tar resistente lus også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...