M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Bergen i går kveld. Vi kom hjem fra Oslo og havnet midt oppi alt bråket. Og det var sinnsykt med leven og kjempehøy musikk, og der kom det flere fedre eller foreldre med små unger i vogn eller bare bærende på dem. Noen hadde sittet på skuldrene til fedrene men tydeligvis sovnet der oppe. Og ungene var alle under 5 år. STAKKARS BARN SIER NÅ JEG.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Hadde ingen av ungene hørselsvern på seg? Vil nå si at en ting at de tok med seg ungene, men de burde da ha beskyttet de små sin hørsel! Men det tenkte de sikkert ikke på ettersom gullet er kommet hjem!
nickoline og supermann Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 ja, på en måte. På den andre siden. Dette er sikkert ikke noe som gjøres hver dag.
It's all about me Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Enig enig. Hvis jeg hadde vært fotballinteressert kunne jeg fint tatt med lillegutt til byen igår siden han elsker liv og røre. Men den turen skulle vært på hans premisser, og når han viste at han var sliten og lei hadde det blitt rett hjem. Men skal fortsette med sine interesser selv om en har barn, men tilpasse det dem.
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2007 Nei. Ikke hørselsvern, ikke teppe eller noe over seg. Og kl. den var 23.50 Det var passe kaldt med min varme jakke, og de hadde ikke noe stakkar. Det går da ann å finne barnevakt når det blir så sent på kvelden. Og finner en ikke det så får en heller følge med på tv da. En drar ikke ungene ut i dette bråket midt på natten. For for dem er det jo det.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Stakkars små... Det er rimelig egoistisk av fedrene, ja :-(
m@rie82 Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 huff! stakkars barn! er helt enig i at man kan fortsette med egne interesser selv om man har barn, så lenge man tar hensyn til barna. selv så jeg det hele hjemme på tv, og ungene sov søtt i sengene sine.
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, jeg syntes det er for gale at disse små må gjennom dette. Sikkert spennende i begynnelsen, men er de trette så må de da får lov til å sove i sengene sine. Og spesielt de minste barna som sikkert ikke skjønner noe likevel.
Iselilja Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Er veldig enig med deg hvis lyden var for høy, det var for kaldt, eller spesielt dersom det var fyll inne i bildet. Men på den andre siden synes jeg folk i andre land er mye flinkere til å ta med seg barna på alt mulig. Dersom barna ikke frøs eller var plaget av støyen eller noe annet, synes jeg det er flott at de er med på festen. Ikke alt trenger å være så delt opp i generasjoner. Alt blir så mye mer spontant og lystig hvis alle er med (forutsatt, som sagt, at det ikke er et fyllekalas).
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, det ville vært noe annet om barna satt i varme vogner og kunne sove hvis de ble trøtte...
Iselilja Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, jeg er ikke helt enig i at barna trenger å sovne i sine egne senger i total ro hver kveld klokken 1930. Har selv veldig gode minner fra selskap både hjemme og på hytta, hvor jeg fikk være oppe litt lenger enn normalt, og sovne til godlyder av koseprat, musikk og latter. Synes fortsatt det er deilig å sovne med lyder av god stemning fra stua
manonym Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Er litt forskjell på godlyder fra stua da til vill fest i sentrum... Enig med HI!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 stakkar! syns det er helt greit å ta med barn på kamp, men ikke den kampen der! kan tenke meg det var ville tilstander i bergen i går.
meg og 3 til Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 jeg var på stadion i går, der så jeg en mamma ammet sin lille under kampen. barnet kan ikke ha vært mer enn noen mnd gammel. trodde kanskje hun skulle gå ut igjen med barnet da hun var ferdig å amme.. men nei. barnet lå på fanget hennes under hele kampen. skal love deg med 18000 tillskuere at lydnivået var høyt! hadde dere gjort det samme?
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. oktober 2007 Fy flate altså. Barnet risikerer jo nedsatt hørsel. Helt vannvittig.
juddellihuddelli Skrevet 29. oktober 2007 #17 Skrevet 29. oktober 2007 Herregud! Folk er så utrolig A4. Jeg var selv i Byn i går da det var fest. Og jeg hadde tenkt å ta med meg min lille på 7 mnd (siden hun var syk så ble det ikke noe av), Den gangen på 44 år at hele Bergen tar del i en så stor fest og så skal ikke barn som har lyst til det får være med på festen. Så lenge mor og far er trygge og gode, edru rollemodeller så hvorfor i alle dager skal ikke barna få lov til å være med på denne begivenheten, på lik linje med 17mai. Og tro meg, det var ikke mer bråk og liv i går enn 17mai. Det var en god stemning og alle koste seg. Gikk rett hjem til min snupp rett etter storskjermfestligheten, på lik linje med flere tusen barnefamilier. Barn har i all tid tatt del i mye mer enn det som er "lov" i dag. Festplassen var full av barn i går kveld. Jeg så selv mange glade barn på skuldre til sine fedre og i vogner som var så glad og stolte at de holdt på å sprekke. PS: Hvis det er noen som har BA i dag så kan dere se på forsiden, der sitter det nettopp et slikt barn på skuldre til sin far og kom ikke og fortell meg at det er barnemisshandling etter å ha sett fjeset hans!
juddellihuddelli Skrevet 29. oktober 2007 #18 Skrevet 29. oktober 2007 Ja LOTP, dette må du nok ikke snakk høyt om da det er barnemisshandling! OOO.....
Gjest HelloAlicjaAreYouACar?1pp Skrevet 29. oktober 2007 #19 Skrevet 29. oktober 2007 Nå er det jo ikke akkurat sånn at gullet kommer "hem" hver dag da. tenk på nyttårsaften
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 29. oktober 2007 Når barn sover på skuldrene til faren og ser ut som om de holder på å ramle ned så tror jeg ikke det er mye frivillig, og jeg tror heller ikke at barn på 1-2-3 år heller vil dette enn å sove i den gode varme sengen sin i ett rom som er rolig og trygt.
Iselilja Skrevet 29. oktober 2007 #21 Skrevet 29. oktober 2007 Helt enig jeg også som sagt, hvis det er fyllefest. Synes bare nordmenn er for lite flinke til å ta med barn, og dermed skape familievennlige fester på tvers av generasjoner. Litt for tante Sofie "Kamomilla! Du blir nødt til å være med på festen! Hysj unge, ikke noe "hurra", gå opp og vask deg" og "fest og morro er ikke noe for småpiker" hvis du skjønner hva jeg mener. Aner ikke hvordan feirende bergensere høres ut, men kan tenke meg det
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 29. oktober 2007 JA, da pakker jeg dem godt inn og de får på seg ørebeskyttere under huene sine. Og er de trette så legger jeg dem.
juddellihuddelli Skrevet 29. oktober 2007 #23 Skrevet 29. oktober 2007 Hey ! L@mel@ med spire nr 4 Det er mulig du og dine barn ikke vil slikt og dere om det. Det fins mange barn der ute inkl. meg som har vært med på mye verre enn det du beskriver og alikevel har hatt gode omsorgsforeldre og følt seg trygge. Er det et så stort problem at en av 365dager i året at alt ikke er rutine, tror du ikke et barn som var med på gullfesten i går vil være stolt av det når h*n vokser opp? Men det at du kaller det barnemisshandling synes jeg er helt utrolig! Hvem er det du tror du er?
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #24 Skrevet 29. oktober 2007 JA de 1-2 3 åringene som ikke husker lenger enn til nestippen mener du ? Da de kommer sikkert til å bli veldig stolte. Men kan ikke da foreldrene i det minste beskytte ørene da ? Det er såå fort gjort å få nedsatt hørsel. Hvem jeg er ? Datteren til en mor som er DØV !
Den heldige eier av ett barn Skrevet 29. oktober 2007 #25 Skrevet 29. oktober 2007 Om det var så sinnsykt med leven og kjempehøy musikk så synes jeg det var rart at barna greide å sove. Synes det høres litt overdrevent ut, tror ikke det er så mye værre en 17.mai og nyttårsaften. Og barnemishandling?? Da har værtfall ikke vi samme syn på hva som er mishandling eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå