*3 gutter i hus* Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg går bare hjemme nå,men dette gjør jo til at jeg ikke får noen foreldrepenger el at min samboer ikke får pappaperm....:-( Jeg vet jeg skal begynne å studere,men tidspunktet er jeg usikker på...Jeg har termin i jan,er det sånn at jeg kan begynne å studere 100% i januar og da får han pappapermèn sin pluss at jeg får fødselsstipend?? Og hvor mye er stipendet på når man har 3 barn?? (sånn ca self....) Og så er det vel noe med disse studiepoengene da...holder 30 studiepoeng??
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du må jo ha studert de siste 6 av 10 måneder før fødsel OG fått stipend fra lånekassa før du får krav på noe mer støtte. Har du ikke studert i høst så får du ikke støtte i januar plutselig. Og pappa'n får ikke pappa-perm heller, dessverre =( Jeg studerer (er sykemeldt da, men har plassen min), og får stipend fra lånekassa nå i høst. Dette gjør at jeg får 1 års permisjon OG fødselsstipend hos lånekassa fra januar og utover. Men pappa'n får fremdeles ikke permisjon, fordi jeg ikke har tjent meg opp til fødselspenger ved en fast jobb.
*3 gutter i hus* Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 Ok,for det har vert flere her inne som skal begynne/melde seg opp til studie etter fødsel som har fått beskjed at innen 3 mnd etter fødsel er det slik.....at de får støtte og pappaen kan være hjemme med barnet....Om ein studerer 100%....arg at alt er SÅ forvirrende!!!!!!!!!
*3 gutter i hus* Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2007 Men står jo ganske greit på lånekassen da....at jeg/vi ikke kan får det!!! hm FORVIRRA!!!!
løve81 Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 pappa kan være hjemme med barnet i 29/39 uker dersom mor går ut i 100% studie. Resten er de ukene som er forbeholdt mor og de som er forbeholdt far, og disse faller bort når ikke mor har tjent opp grunnlag til fødselspenger. Du må ha vært i utdanning som gir rett til (evt sykemeldt fra) stipend i 6 av de siste 10 mnd før fødsel for å få fødselsstipend. Hvor mye regnes bl.a ut fra hvor mange studiepoeng du tar. Disse som melder seg opp til studie etterpå for å så søke permisjon fra det studerer kanskje siste året...og dermed melder seg opp enda et år for å ha krav på støtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå