Gå til innhold

Tid mellom to barnehager og kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt om jeg skal spørre det her eller I Penger og juss debatten eller i barnehagedebatten. Håper noen som har erfaring, leser dette.

Vi skal bytte barnehage neste høst. Tiden uten barnehageplass blir 2-3måneder. Barnet vårt slutter i en barnehage i slutten av mai, starter igjen i den neste 1. september. Men de datoene er ikke helt bestemt enda. Hadde vært fint med kontantstøtte i mellomtiden, siden vi må ha redusert arbeidstid da vi ikke har ferie, men barnet ikke har bhg plass. Er det noe grense hvor mange mnd et barn må være uten bhg plass for å få kontantstøtte for den perioden? Det er sikkert mulig for oss å ha plass i gammel barnehage frem til 15. juni og ha plass i den nye fra 15 august så "ferien" skal være bare to måneder. Men hadde jeg kunnet velge 2 måneder uten kontantstøtte eller 3 måneder med kontantstøtte da hadde jeg valgt den sistnevnte løsningen. Men foreløpig så vet jeg ikke om vi har noe krav på den støtten i det hele tatt siden det er bare snakk om tidsrommet mellom to forskjellige barnehager og en av månedene er feriemåned juli. Barnet fyller 3 år i oktober 2008.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få kontantstøtte for omså bare en mnd.

Så lenge du ikke har barn i barnhage, så har du krav på det.

Skrevet

du får kontantstøtte. det gjorde vi ihvertfall. var snakk om 1 mnd her.

Skrevet

Dersom tidsrommet mellom de 2 barnehagene regnes som ferie, vil du ikke få kontantstøtte. Så dersom du søker overføring fra en kommunal barnehage til en annen, men tar han ut i sommremånedene vil dette bli regnet som ferie, og du vil ikke få kontantstøtte. Du vil jo da egentlig ha barnehageplass hele tiden (minus evt ferielukking).

dersom du sier opp den første barnehageplassen, og så senere søker han inn i en ny barnehage, vil det kunne stille seg annerledes. Men dersom det kun er søknad om overføring, så vil du altså ikke fp kontantstøtte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...