Gå til innhold

yrkesretta attførin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har dette? va utgjør dette pr måne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Attføringspengene utgjør 66% av din inntekt. Evt tar de snitt av de 3 siste år om dette gjør at du kommer bedre ut.

Ikke akkurat noe å bli feit av.....

Skrevet

Men viss jeg ikke har hatt noe stabil inntekt lr noe?

Skrevet

Du kan lese litt her http://www.nav.no/page?id=737.

De regner utfra den inntekten du har hatt, stabil eller ikke slik jeg har forstått det. men siden du spør om dette må du jo være i kontakt med nav om dette allerede og de kan gi deg info om hvordan inntekten din vil bli.

Skrevet

minste sats er 1,8 ganger grunnbeløpet pr år

Skrevet

Jeg kan si deg hvor mye jeg har utbetalt i måneden, den svimlende sum av 7316,- kr pr mnd. Gikk opp noen få hundrelapper i mnd da grunnbeløpet ble justert i år. Jeg hadde null inntekt de siste årene før jeg havna på attføring, pga kronisk sykdom, og arbeidsledig da jeg ble syk. Hadde ikke vært så fett å leve på om jeg hadde bodd alene, er heller ikke så mye selv om jeg har samboer, da jeg har endel månedlige regninger som jeg ikke syns er rett at samboern skal betale. Men men, vi klarer oss da fint, med god hjelp av rike svigerforeldre.

Syns for øvrig det er surt at man ikke får rett til foreldrepenger når man er på attføring, betaler tross alt skatt av pengene, og har vært ute i forskjellige tiltak som kalles jobb. Om jeg ikke tar feil så har man jo rett til foreldrepenger dersom man har vært arbeidsledig og mottatt ledighetstrygd. De gjør det ikke akkurat bedre for folk som ikke har verdens beste økonomi fra før av, men jeg skal ikke klage for mye jeg. Og nei, jeg hadde ikke forventa å få like mye som en som har tjent 300 000 i året, men man kommer ikke akkurat langt med ca 33 500 kr som er engangsstønaden. :/

Ble positivt overrasket da jeg var på møte med min saksbehandler for ikke lenge siden, da fikk jeg nemlig vite at attføringen min blir satt på "pause" i opp til ett år, og kan startes igjen om jeg ber om det. Man blir ikke bare "sparket ut" fra attføringsløpet når man får en unge lenger, og slipper å søke på nytt igjen altså om man gir lyd fra seg innen ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...