Nivea30 Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Var til kontroll hos fastlegen da jeg var 12 uker. Nå har jeg fått time hos jordmor når jeg er 19 eller 20 uker på vei. Var ikke dette veldig lenge mellom? Føler det litt skummelt å skulle gå så lenge mellom kontrollene. Vil jo gjerne vite at alt står bra til inni der.... Noen synspunkter?
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg går til kontroll 1 gang pr mnd...annenhvergang hos legen & jordmor.Om det er noe som bekymrer meg ang graviditeten,da ringer jeg bare en av de to,& kommer inn med en gang
Niem og Patrick Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Du ska vel på ultralyd mellom uke 18 og 20? Jeg går annenhver uke frem mot slutten nå, og det funker greit det
Nivea30 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2007 Skal på ultralyd ja, men har ikke fått vite når enda. Syntes bare det var litt lenge å vente i 7-8 uker før neste kontroll. For ul og jordmortimen kommer mest sannsynlig ganske tett opp til hverandre.
charlotteb_ Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 jeg var og hos jm i uke 12 og skal ikke før neste uke, da er eg 24 uker på vei.. har vært inne hos hun en gan g i uke 16 pga av smerter i magen,.. så har eg vært hos legen i forrige uke pga smertene som ikke har noen m sv.skapet og gjøre, men da lyttet han bare til knøttet for og sjekke at ikke han ble stresset av det..
Puselure Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hvis en skal følge de nye retningslinjene så er det veldig få kontroller. Hadde min første kontroll for en uke siden, var da i uke 9. Skal på ny kontroll i uke 14, skal prøve å høre fosterlyden da. Har fått innkalling til ul på nyttårsaften, skal på en kontroll etter den. Har ikke satt opp flere kontroller enda, men legen min sa de fulgte de gamle retningslinjene for å få bedre oppfølging. Helt topp for meg det;) Jeg synes det er fint å få kontroll etter fosterlyden kan høres, da blir alt så mye mer virkelig:) Jeg spurte om det og det fikk jeg;)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Skal du følge oppsatte kontroller er det sann det er- men kan jo gå oftere om du bekymrer deg. Var til legen i uke 10 og 13 av denne grunnen, og fikk høre hjertelyden i uke 13 så ble veldig beroliget av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå