Gå til innhold

Bare veldig lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med graviditeten og snart kommer resultatet. Likevel er jeg bare trist og veldig lei meg. Gråter hele tiden og gleder meg slett ikke lenger til barnet kommer. Orker ikke sambo, selv om han bare er veldig støttende og fin.

Tror kanskje at jeg er deprimert og lurer på hva som skjer når barnet kommer. Er redd jeg ikke kommer til å bli glad i barnet. Akkurat nå synes jeg alt bare er et ork. Skammer meg over å tenke som jeg gjør og tenker vel at dette går over. Har skyldfølelse for barnet i magen som jo ikke kan noe for at jeg ikke føler noe for det.

Er det noen andre som har det på samme måte? Gikk det over når barnet kom?

Jeg har et barn fra før, men hadde da ingen slike tanker. Da bare gledet jeg meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som om du har noen hormoner i full sving!

jeg ville tatt kontakt med jordmor, for det er nok lurt å snakke med noen som vet litt om dette! ev så har kansje fødeavdelinga noen du kan snakke med (tror at ullevål har egne jordmødre som er flinke på dette området)

håper det ordner seg!

Skrevet

Nei, stakkars deg, det hørtes ikke noe særlig hyggelig ut! Har ingen fra før selv, og har det heller ikke på samme måte annet enn disse hormonelle dagene vi nok alle har hvor alt virker trist og håpløst.

Så derfor synes jeg at du skulle snakke med lege/jordmor om dette og hvordan du føler, det høres ut som om du er deprimert, og er du det under svangerskap, så er man vel litt mer disponert for å få depresjoner etter fødsel. For din egen del og familiens så ville jeg søkt hjelp med en gang før det går for langt og du spinner deg inn i en vond sirkel som kan være tung å komme ut av.

Noen ganger trenger man helt enkelt hjelp til å sortere tanker og følelser, jo før, jo bedre!

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...